• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Pärlan81

God morgon!!!

Javisst är det superväder. Idag ska vi ut en sväng, underbart!
    Men jag hinner alltid skriva några rader, i varje fall på kvällen då är man ju ändå inne

Nu ropar lillan, ha en mysig helg nu!!!

Kram

• Counterfeit

Femminutermetoden är något jag aldrig skulle kunna använda! Visst slutar barnet skrika till slut, men det är väl inlärd hjälplöshet - ingen kommer hur mycket jag än ropar. Vad är meningen med detta? Inget naturfolk skulle göra något sådant mot sina barn, där får man konstant närhet, och det ifrågasätts inte. Jag skulle heller aldrig klara av att höra barnet skrika, det skulle ju gå emot min modersinstinkt.

Kesso: Jaha, ser man på, är vi de enda tanterna härinne? Nåja, känns rätt naturligt att bli tant när man snart har TVÅ barn...

OK, jag lägger in den 28/3 10:30 i listtråden, jag kan tidigare också om ni tycker det är bättre. Hoppas många skriver upp sig. Och ja, vart ska vi vara? Sesamhuset är "barnvagnsvänligt", det finns gott om utrymme där för barnvagnar. Skriver upp det så länge, tills jag får bättre förslag.

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • Springsteen

WIlmer är dåligare nu på morronen hade feber igår kväll men inte idag.. o jättesnorig... och jättegnällig... Har äntligen fått han att somna i bärselen.. ville inte sova nånannastans...
    O näturligtvis är jag piggare och skulle gärna varit utomhus hela dagen... men känner att de är för mycket bök att ta ut han och tror inte att han blir piggare av de.. så nu är fönstrena öppna här hemma och får väl röja i några lådor eller nåt inför flytten

Sola lite åt oss oxå är ni snälla Mina vårkänslor spritter.. o fick precis ett samtal om CISVs lisebergsresa som alltid sker på öppningsdagen   jag ska hålla i anmälningarna och vips så ökade vårkänslorna!!!!!

• Pärlan81

Springsteen: Stackars lillen! Hoppas han kryar på sig!!! Molly är bättre men lite hostig, Zack mår mycket bättre, i stort sätt frisk men lite hostig när han anstränger sig.
    Men skönt att det är åt rätt håll så vi ska äntligen ut en sväng sen!

Ska hälsa på en kompis som ligger på sjukhus med, ta med lite gotte o nåt skoj att läsa.

Är lite av ett frågetecken idag, jag trodde vi hade det trevligt härinne och så. Men det är ju inget tvång att alltid skriva nåt. Eller vara  här.

Kram nu ska jag ut i solen.

• Miidori

Så här skrev jag i min blogg! För alla som är intresserade!Jag skrev det härromdagen, och då var jag lite nere!

"Nu meddelar jag alla er som läser denna bloggen,att jag inte kommer vara kvar i tråden på familjeliv..Det är inget personligt mot er som är i tråden. Men på något sätt så känner jag att jag gjort mitt där. Kommer nog inte att skriva någon förklaring i själva tråden..Men vill man mig något, så har jag ju både en gästbok där på familjeliv, en telefon hemma och en mobiltelefon! Jag tackar alla för en trevlig tid på familjelivstråden!hoppas att ni som är där får en bra fortsättning på detta året, och i framtiden också!"

Jag menar inte att jag inte har trevlig i tråden!! Men jag tappade lusten härromkvällen att vara med i tråden mer..Det har varit så mycket intriger och negativt, så jag bara blev så less!

Sen är det ju såhär att det är väldigt soligt och vackert väder, och jag känner inte att jag har lust att sitta framför en dator och skriva, när jag kan vara ute med Tindra och så!

Sen är det ju klart att jag fikar och träffar en del av er också på dagarna. MEn det har jag aldrig stuckit under stolen med..Men vi har aldrig förbjudit någon att delta i våran gemenskap..Vi har babysång på måndagar, och alla som vill är ju välkommna på den!Sen har vi ju babysång på onsdagar, som alla också är välkommna på! Sen är det promenad eller eventuellt mammabarngympa på torsdagar, som alla är välkommna på!!!

Sen fikar vi ju självklart också, men då som i tisdags när vi var på nyfiket, då var alla välkommna att komma dit och umgås!Men det är ju så att vissa barn är sjuka, eller att det kanske kommer något förhinder!

Sen så bjöd jag hem hela tråden hem till mig, och vem som helst fick komma! Så då var det håll igång!

Jag träffar madde, tessan,tessan och angelicca med jämna mellanrum,men då är det ju aktiviteter som babysång,fika, promenad MM!!

Om nu någon känner att dom skulle vilja vara med, då kan ni ju både ringa, skriva i tråden, och försöka att ta lite intiativ till att komma på dessa fikaträffar,babysång..ETC

Vad är det frågan om egentligen??

Hatad av få, älskad av många :)
  • Miidori

Är det någon som intresserad av att gå upp till stadsparken nästa vecka om det är sol och vackert väder, så kan vi picknicka..Så om en del har större barn så kan dom leka i lekparken?..Skriver upp en tid i listtråden!

Hatad av få, älskad av många :)
  • Tintan

Pärlan81:
     Klart att det inte är nån tvång alls, men visst är det skoj att den hålls igång tråden, och visst vissa har ju lättare att komma ut på fikor och babysång mm än andra, så då får vi som har lite svårare hänga här tycker jag, jag har inga möjligheter just nu för att ta mig in till stan på dagarna...orkar helt enkelt inte med den stressen just nu med 3 barn att åka buss fram och tillbaka.
    Blir säkert lättare när tjejerna blir lite äldre.

Miidori: Nu har det väl vart lugnt med intriger i denna tråden tycker jag, men tappar man lusten så gör man....
    Men det har väl inte vart nån som har sagt nåt om fikor eller träffar????eller påpekat nåt.

Idag har vi vart och storhandlat och var inne en snabbis på H&M med och hittade 2 så söta klänningar till tjejerna med nalle puh, ska på kalas imorgon så då får de vara så fina *ler*

sen hade jag tänkt bjuda hem er hit oxå men har frågat i tråden några ggr om intresse finns, men inte fått några direkta svar,så jag la ner det

Hoppas nu alla får en trevlig helg
    Kram på er

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Pärlan81

Kikar in en liten snabbis!!!

Miidori; När du skrev härovan att du inte kommer vara här så mycket framöver så trodde jag att det var nåt som hänt att du kände så. Vet inte alla intriger men det är väl utrett med andra tråden väl, är den enda "intrig" jag vet i varje fall.
    Det är ju en del som inte skriver så mycket längre av olika orsaker så det har ju blivit lite trögare. Och du är ju en av oss som skriver mest Det är ju så man håller liv i trådarna! Därför kände jag mig som ett frågetecken när du inte skulle var här så mycket längre, vill ju att du ska vilja vara här o skriva såklartKyss

När det blir sånt här väder så är det ju inte konstigt att man vill ut. Jag har ju kunnat skriva mer eftersom mina frön vart dåliga. Nu när de är friska så är det ute som gäller. Min store pojk älskar att vara ute! O frisk luft gör ju en bara gott!
    Men det är skönt att höra att fikorna fortfarande är igång Jag hänger gärna på såklart, sen hur det bestäms är det listtråden fortfarande?

Nu har min buse börjat leka med inredningen, bäst att gå tillbaks till leken hihi.

Kram

• Springsteen

Intresset minskar väl alltid med solen???? Mitt med
    o allt går i perioder
    Men listtråden kan du väl alltid hålla lite koll på Midorii för det är alltid trevligt att fika med dig Jag vill jättegärna fika oftare men det är ju inte alltid de funkar tidsmässigt för alla... O stadsparken borde vi kunna följa med till även om W är lite snorig utomhus är ju ingen större fara...
    Självklart är det inget tvång att skriva i tråden!!!!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping