• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • isako

Usch.. Måste skriva av mig lite!!

Tog Isak idag till branmännens öppna hus. Skulle träffa Linda (familjeliv) där med hennes familj. Vilken succé... Isak skrek och grät en och en halv timme!!!! När han väl höll k..t var det dags att gå.. Stackars Linda och hennes familj!

Kommer hem, hjälper gubben med lite grejjer till taxibilarna, några prislister eller vad det var, började laga mat och plocka undan. Sätter oss och äter och när vi är färdiga lägger gubbj...n disken i diskhon.
    Du går inte på dagis, sa jag. Tror att du kan lägga dom i diskmaskinen själv..
    Mutter, mutter.
    Sen ber jag honom snällt att tvätta av Isak eftersom jag höll på att plocka undan och inte ville ha köttfärsås på väggarna. Ja då får jag värsta utskällningen att han minsann jobbar tolv timmar om dagen och jag bara sitter hemma osv osv.. Jag blir helt paff.. och skriker sen tillbaka att det var inte precis som jag bad dig städa hela huset eller....?

Jag vill åka på semester! Bort från allt! Isak och hans tre års trots, gubben och hans j..a hummörsvängningar och framför allt till mitt gamla jag. Var fan har JAG tagit vägen......?!

Sorrymen jag var bara tvungen...!
    Kram allihopa!

• Småbarnsliv
    Isako: Det är helt okej vännen, jösses det är ju inte synd om oss, önskar att man kunde hjälpt till mer, men det är ju svårt när det är andras barn.. Och vi har ju inte träffats supermånga gånger så Isak känner oss superväl heller, men Simon tyckte det var skoj att ni var med.
    Surt att det skulle bli sådant liv hemma hos er.. Usch... Alltså även om han jobbar så fan måste han ju ändå hjälpa till hemma.. När gubben säger att han jobbar 8 timmar så säger jag att jag har jouren JÄMT.  Jag tänkte kolla med dig imorgon om vi kanske skulle träffas i lekparken eller liknanade, men får se vad den där karlen hade för planer.. Men vi tyckte det var supertrevligt att ha er med...

Och man får skriva av sig...
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Thullan

Hej!
    Blir det många våfflor idag? Just nu är jag o Wilma hemma hos min mamma, ska sen hem till min bror med fru o äta våfflor. Denna helg är min barnlediga helg, så tråkigt men tur man har ett förstående ex som man kan umgås med. Idag skulle han iväg på kalas så då tyckte han att eftersom det kommer ca 45 pers dit att Wilma skulle vara hemma så jag tog henne redan igår kväll. Skönt när man kan byta o så utan problem.
    Hoppas alla haft en bra helg? Det har jag
    Kram

• Kottten
    Halloj!!!!

Hoppas alla njuter av de fina vädret!!! Har vi gjort för fulla muggar men nu mellanlandar vi här inne en sväng.

isako: Klart man får skriva av sig! De e ju de vi e till för!!!!!! O vi har ungefär samma diskussioner här hemma om de e till nån tröst!!!! Sambon min gör iofs de mesta här hemma när de gäller städning o tvätt medan ja sköter barnen. En tyst överenskommelse eftersom de e mina tjejer. Men visst får ja en massa gliringar över att jag "bara" går hemma... Som småbarnsliv skrev: Vi har ju jour JÄMT!!! Gnäll här så mycket du orkar så känns de bättre sen!!! Så kan du prata me sambon när du e lugn sen!
    KRAM!!!!

Thullan: Jätteskönt när de funkar!!! Vi har oxå en bra relation ja o mitt ex o de funkar me lämning o sådär. Betyder massor!!!!

O visst blir de våfflor här idag!!!!!! Vi bjöd in vänner p våfflor så här ska de gräddas våfflor i MÄNGDER!!!! O visst hade tjejerna redan ätit våfflor hos sin pappa innan de kom hit... hihi... men de får överleva!!!

KRAMAR på er allihopa!!! >--- ---<
    Stolt trebarnsmor till Moa-97, Tova-02 o Melvin-07!!!
  • Nightwish

Godkväll, hoppas att allt är bra med er :)..KRAM

• Gravisen

hje på er alla!

nu emna tillbaka  har varit sjuk nu i 9 dar  så trött på detta, var hod läkarn idag o då visade det sig att jag har bihåleinflamation     så nu hoppas ajg att värken o allt försvinner snart...hoppas ni andra mår bra i alle fall 

kram på er

• isako

Småbarnsliv.. Naa tack gumman! Vi följer gärna med till parken, när som helst! Såg det inte förrän nu, men tar det gärna en annan dag!

Kotten.. Naaa, ja då vet du hur det känns.. Jag vet att han jobbar mycket och jag respekterar det verkligen! Jag städar, lagar mat, tvättar, diskar ALLT själv, men han kan väl för f.a tvätta honom om jag ber honom utan gnäll..?!

Usch blir så trött! Men han har nog fattat piken... Har inte sagt ett ord till honom sedan igår... Lagom till imorgon kommer han nog fråga mig om vi skall åka och handla något som jag vill ha, typ en ny dammsugare eller nått.. Det enda han INTE fattar är att jag skiter i pengar och materia! Men som vanlig.. Lyssnar han inte.. Behöver inte be om ursäkt heller, men börja självmant plocka undan lite eller ta med Isak någongång...!!

Skulle blivit lesbisk.. Måste vara fasiken så mycket lättare.. I alla fall förtsår man väll varandra mer..? Eller...?

Nåja.. kram på er alla gosingar!

• isako

Springsteen

Tack för dina rader i min gästbok, kunde inte svara så jag gör det här. Kram!

• Springsteen

Isako.. sorry lägger till dig så du ska kunna gå in

Fick våfflor idag hos min farbror med familj ... mums... så kul att se hur släkten förändras bara de kommer en liten

Smiter bara in en snabbis.. sonen sover o är nyäten så nu borde jag ha en 2h scrappande MINST för mig själv

• Småbarnsliv
    Isako.. Nej fan idag har det ju varit värsta skitvädret så vi var bara ute i lite snabbt så han fick köra bobbycar & gräva lite.. Jag frös som fan.

Nu ikväll är jag supertrött, eller jag har varit det hela dagen. Var hos mamma innan, de andra skulle äta våfflor.. Jag satt fan & somnade rakt upp & ner i soffan.
    Ska ha Simon hemma ifrån dagis imorgon, är inte mig själv...Är bara grymt trött vad fan de beror på nu..

Och ja Isako, jag sa ju att vi får bli lesbiska......Flört
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping