• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Springsteen
    Småbarnsliv skrev 2007-03-25 21:04:57 följande:
    Isako.. Nej fan idag har det ju varit värsta skitvädret så vi var bara ute i lite snabbt så han fick köra bobbycar & gräva lite.. Jag frös som fan.Nu ikväll är jag supertrött, eller jag har varit det hela dagen. Var hos mamma innan, de andra skulle äta våfflor.. Jag satt fan & somnade rakt upp & ner i soffan.Ska ha Simon hemma ifrån dagis imorgon, är inte mig själv...Är bara grymt trött vad fan de beror på nu..Och ja Isako, jag sa ju att vi får bli lesbiska......•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:• www.lixenstrand.org.uk
    Trött... hmm kan de bero på att du är gravid???
  • Ozzie

Lotta med Rebecka 2 år (22 mars) och filip 2,5 mån

Vilket väder vi haft idag. Sååå skönt
    Var på lekplatsen en sväng på förmiddagen och Rebecka och jag lekte i sanden eller med sanden kanske man ska säga. Bytte däck på bilen idag också så skönt att få det avklarat.

Lille Filip har nästan sovit hela dagen eftersom vi varit ute så mycket så nu trodde jag att han skulle vara vaken ikväll, men efter amningen så slocknade han igen. Vid denna tiden är han i stort sett alltid vaken det är så att man nästan blir lite orolig. Kommer väl att vara pigg i natt istället
    Rev sig ordentligt på näsan idag med någon vass nagel och det är ju helt hopplöst vad tråkigt det är. Helt omöjligt att hålla naglarna rivfria.
    Ha de gott alla

• Kottten
    Gravisen: Krya på dig nu då!!!! INTE kul o va sjuk ja vet!!!!!

isako: jo visst märker de att nåt e fel o så fjäskar de lite... lite småmysigt tycker iofs ja... hihi... MEN som du säger, de e så mycket mer värt om de bara lyssnar på de man säger o framför allt GÖR som man ber dem om EN ENDASTE GÅNG!!!!!! Ska ja berätta en hemlis... hihi... eller så hemligt e de ju inte men men... När ja bodde me exet så va min sits ungefär de du beskriver. Så en da när ja kom hem va han redan hemma. Då stod han o tömde diskmaskinen självmant, utan att ja bett/beordrat honom eller nåt!!! Han hade alldeles själv upptäckt att den behövde tömmas o gjrde de... O när ja såg de blev ja så rörd att ja fick tårar i ögonen.... Snacka om att man inte begär mycket ibland!!!!!!!!!! O lesbisk ja... visst e de ett alternativ... för de gånger man vill ha en svettig natt e de ju bara att välja på krogen HAHAHA Hoppas verkligen ni blir "sams" sanrt!!! Jobbigt o behöva va arg/besviken!!! Men du vet väl va man säger... de bästa me o va osams e sexet efteråt... hihi...

springsteen: så va blev de för fina skapelser nu då???

Här har Melvin varit som tokig i två dagar. Han har inte sovit nåt långpass utan vaknar efter 20-30 min o gnyr o skriker fastän han inte e riktigt vaken. Ibland går de bra me nappen men ibland bara gnyr han!!! Han har velat äta oftare än vanligt o inte sovit gott på natten! FAttar noll!!!!!! Han e inte snorig eller så, så de beror inte på det!!! Får se nu om de hjälper när vi kommer igång me lite tider igen. Funderar på om de har att göra me att ja varit sjuk o allt blev lite upp ner då kanske... får se om de rättar till sig...

Trevlig kväll på er alla goa människor!!!!!!!!!
    Stolt trebarnsmor till Moa-97, Tova-02 o Melvin-07!!!
  • Springsteen
    Ozzie... Wilmer är oxå helknasig med alla rutiner o sånt just nu... brukar väl vara en tillväxtperid nu???!!! (de är väl jämngamla ) vill hellre leka sig "skriktrött" o vaknar hela tiden.. äter hela nätterna osv...

Kottten inte klar än... blir avbruten hela tiden o lillen ligger vid bröstet för 3e ggr på kort tid Fundersam
  • Kramis Fia

Tycker det verkar lite som dubbla moraler eller nåt här inne... Men men....bara en åsikt.. Men man ska väl ändå behandla alla lika, oavsett om det är nytt folk eller gammalt...

• Ozzie

Kotten: Filip gjorde ofta så och jag tror att det drar i magen som jag vill uttrycka det. Lite ont i magen helt enkelt, men inte så mycket så att de alltid vaknar av det.
    Jag köpte Minifom och det tycker jag hjälpte.

Springsteen: Filip har haft tillväxtperiod sen han föddes känns det som, han bara äter och växer.
    På kvällarna har han velat äta nästan hela tiden, har väl tunn mjölk då. Nätterna har funkat bra hela tiden och nu äter han 2 ggr per natt oftast. Vi får väl se vad som kommer härnäst för visst ändrar det sig nästan hela tiden.

• Kramis Fia

Menade alltså Familjeliv rent allmänt, pekar inte finger åt någon...

• Kottten
    ozzie: misstänker de ja me... han har ju varit otroligt pruttig de här två dagarna. Hur nu de kommer sig... Han som inte haft några som helst bekymmer me magen. Hoppas verkligen de e tillfälligt o inte håller i sig!!!!!!!!!!
    Stolt trebarnsmor till Moa-97, Tova-02 o Melvin-07!!!
  • Nightwish

KRamis Fia: Vad menar du med detta?Jag hänger inte med redigt?..Vad är det för dubbelmoral? Nått du stött på FL eller?...

• doyoumind

Någon här som gjort kejsarsnitt? Vill veta massor!!!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping