• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • medistra

hoppas att alla haft en bra helg

här har det tyvärr inte varit roligt alls, har nu i helgen fått veta att våra närmsta vänners son Vincent dog i torsdags, bara 6 veckor gammal

han har legat på Astrid Lindgrens barnsjukhus sedan den 4/1 pga av att han inte kunnat syresätta sig själv, först visste de inte vad som var fel men sedan framkom det att han led av en obotlig och dödlig lungsjukdom

så i torsdags morse ordnade de med dop på sjukhuset och hela familjen åkte upp, sedan på kvällen när våra vänner fått säga adjö och umgåtts med honom på tu man hand i flera timmar stängde de av respiratorn som hjälpt honom att andas och så fick han somna in

usch, jag har gråtit och gråtit och gråtit och gör det även nu, här sitter jag och har två fina friska och hela pojkar och de fick inte ens behålla sin enda, varför??

• Miidori

Medistra :Grååter :/..Vad livet är orättvist...Varför är det så här för :/Gråter...Vad ont det måste göra!!Vad jobbigt det måste varit för er alla...Nu gråter jag floder här...Gråter...känns som man får flera hugg i hjärtat..Gråter

• Springsteen

jomi: om du har en 2ml spruta så är det lätt att spola näsan med natriumclorid.. högt under huvudet...

Medistra: usch vad jobbigt... man undrar varför de tar de små... *kram*

Wilmer har hållt på 2h intervallet med mat HELA dagen

• maxpax

Hej! Undrar om det är ok för en nykomling att eventuellt följa med och fika!? Max är fortfarande lite snorig (ingen feber) men är på ordentlig bättringsväg. Skulle vara lite kul att se alla ansikten....!

Jomi: Max har som sagt varit ordentligt förkyld och igentäppt. Inte ens Renessans koksaltlösning hjälpte mycket när det var som värst men blev tipsad om "Näsfrida". Det är en fiffig mojäng som man med hjälp av "suger ut" snoret. Jag vet att det inte låter trevligt men den är jätte bra och effektiv. I ena änden är det ett glasrör med filter innuti. Glasröret är toppat och den hålls mot näsborren. Från röret går det en slang med munstycke i andra änden. I munstycket suger du innåt och på så sätt även snoret! Finns att köpa på Första Klass för 79 kr. Lycka till och krya på er!

• Springsteen

Visst är ni välkomma maxpax som sagt så sitter jag på andra sidan bordet o så får du ju se Wilmer oxå...

Vi kanske ska berätta för övriga att jag o Maxpax har känt varann sen vi var lika små som våra barn är....
    (om vi råkar skriva saker som låter lite konstigt för er andra )

Om ni inte visste de oxå så har Per & Lisa i sesamhuset konkursutförsäljning.. nån som varit där??? HÖrde att de var ganska utplockat.. men vi ska dit imorron o se om vi kan fynda lite

• Thullan

Gomorron alla!
    Kan vara så att jag o Wilma står över fikat då Wilma är gnällig o hängig men vi få se vad som händer. Kan vara magen som spökar då hon börjar äta mer o mer mat.
    Men kommer jag inte så hör jag av mig via sms till Miidori.

Jomi: Tycker oxå du ska testa "näsfrida" vi har den hemma o den är bra men först ska man väl ge dem koksaltlösning o sen suga ut med "näsfridan" om jag inte minns fel.

Medistra: Beklagar verkligen era vänners barns bortgång, är så tragiskt.
    Kram

• Pärlan81

God morgon alla!!!!

Nu får man göra det som jag inte vill, ställa in!   Men jag SKA hänga på nästa vecka.
    Både jag o Molly är lite mer förkylda idag så för både er o min skull så vilar vi upp oss nu några dar. Trodde hon bara var lite snuvig men nu är det hosta med.
    Zack vaknade vid 23.30 o var ledsen, han är ju med sjuk o hostade sen var han klarvaken, väckte Molly med som med blev klarvaken. Så sambon har vart uppe till 3 inatt med Zack som ville leka o kolla på film. Stackarn! Jag hade ju Molly så jag kunde ju inte gå upp för då hade jag inte pallt med idag. Jag ammar ju på natten o mer nu när hon är sjuk. Så det kan bli!

Hopp känns lite surt att inte kunna hänga på alltså. men det kommer ju fler tillfällen!

medistra: Fy så hemskt!!!! Jag gråter med! Det är så orättvisst när sånt händer man frågar varför??? Kram!

• jomi

Tack för tipsen....har redan en näsfrida hemma, ni som inte har det... köp!
    kör med renessansdroppar också, det verkar dock som om det sitter i halsen och i bröstet på henne
    Pratade med barnläkarmottagningen förrut...kan ju inte påstå att de är särskilt hjälpsamma,tom min barnmorska tyckte att hon borde kollas upp så det inte sitter i luftrören..men inte!

Nu ligger lilla snurpan i min famn och sover gott...håller om lite extra efter ha läst medistras inlägg

nu har jag fått pipa av mig lite....phu.... ska försöka snozzzza en stund med!

Kram

• Pärlan81

jomi: Hur gammal är din lilla? Jag ger Molly näsdroppar, nezeril för från 1 månad nu när hon är riktigt täppt. Sen näsfridan med.

• jomi

Min lilla bus blir 3 månader på onsdag kanske skulle testa nezeril de kommer kanske upp lite längre i näsan så att säga!

Tackar....

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping