• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori

Ja jag tycker denna tråden är helt underbar!Men det är ju tack vare er alla..Ni är ett härligt gäng, och det ska bli så roligt att träffa er alla!..Längtar som bara den!..

• Springsteen

ojdå.. har inte hunnit sitta här på ett tag

I dag hade vi barnvakt för första gången.. var på nyårsrevyn o de var trevligt.. men gud vad jobbigt de var att vara ifrån han 3h!!!! Vi bor ju precis jämte så de var ju inte (½min gångväg) långt bort om de skulle vara nåt... o de var mina föräldrar som var barnvakt.. men de kommer dröja väldigt länge innan jag lämnar honom så igen..

försöker söva mitt barn... skriver mer i morron

• Thullan

Nu har man vaknat tidigt igen, tur jag har en dotter som sover ialla fall. Min rygg har börjat värka igen så därför har jag svårt att sova.
    Vet nån här hur det är om jag blir sjuk kan då Wilmas pappa vara hemma för vård av barn? Även om jag har föräldrapenning?
    Ha en bra dag.
    Kram

• maxpax

Hejsan allihopa!
    SUCK! Max vaknade pigg och glad 6.15 men låg snällt och "lekte" själv till 6.40. Nu sover han igen... Hoppas att alla har det bra i vintervädret. Var ute och skottade igår och fick varm choklad med vispgrädde när jag kom in. Mumsigt!

Thullan: Det ska gå att pappan är hemma från jobbet och tar då ut föräldrarpenning samtidigt som du sjukskriver dig och får ersättning för det. Kolla med försäkringskassan eller så tror jag att ni kan ändra på internet! Lycka till och hoppas att ryggen blir bättre.

• Springsteen

Nu har vi vaknat... ligger o väntar på att pappan ska komma hem från jobbet... så mysigt..

tack förresten för alla tips... skulle köpt minifom igår men hann inte med de... kaffe dricker jag inte varje dag och lite magknip har han varje dag.. så tror inte att de är de... bärselen har vi börjat använda o den är populär så länge jag inte står still .. alla andra bärtips funkar en stund...

I dag ska vi på Wilmers första 1årskalas och sen vidare till dopinformation.. nån mer som ska dit (kristinagården)???

Jag tänkte ju promenera till fikat på tisdag.. är de nån mer som gör det och går från öster??? så kankse man kan ta sällskap??

• Springsteen

Måste ju berätta om lägenheten vi var o titta på ... De stod ju att köket var nyrenoverat och badrummet... Köket var ju ganska nyrenoverat.. men de var gamla vitvaror... badrummet hade lite nytt kakel runt badkaret... (hoppas verkligen inte att resten var nyrenoverat :-O) tapeterna var gräsligt gröna med väldigt fula blommor på (70tal)... rosa heltäckningsmatta i sovrummet och tapeterna i övriga lägenheten var ju inte alls roliga.. Planlösnignen var ju super dock... och fin altan o gräsmatta till.... Elen skulle delas med hon som bodde på första plan så hon betala 1/3 o vi 2/3.. Så om vi sprar el så får vi ändå betala för hennes del (elvärme).. Läser man annonsen så verkar de vara en toppen lgh.. men skenet bedrog!!!!
    VI skrev inte ens upp oss på intresselistan...

www.blocket.se/vi/10684278.htm

• Thullan

Springsteen: Det låt jättebra men som du skriver så låter den inte alls bra. Vissa vet nog inte vad nyrenoverat innebär

Nu ska jag köra lite saker igen.
    Kram

• Gravisen

hej hej!

här hemma är det fult upp som vanligt..
    jag o mamma var på stan igår, så nu äntligen har jag fått mig lite nya kläder inte ofta man hittar det när man har pengar ju 
    så jag var super gla när man åkte hem sen... garderoben ser ju inte för rolig ut nu nämligen...

hoppas verkligen att jag kan komma på tis på fikat Lowa e ju förkyld men inte så mycket längre men vill nog kolla med er först om det e ok annars om hon e lite snorig???
    tänkte oxå kolla om jag kanske kan få barnvakt till henne först...
    Sen kanske det hänger med en´annan mamma me om det e oki för er..tänkte visa henne denna tråd o få med henne lite 

Tintan: jag hjälper oxå gärna till så mycket som det går 

ja nä nu ska jag in o duscha när lillen sover...

kramar till er

• Thullan

Gravisen: För mig får Lowa gärna följa med för hon går ju ändå inte o pussa på barnen eller är på dem. Fan va kul att handla nya kläder, vill jag oxå göra. Ta gärna med en annan mamma oxå alltid kul att lära känna fel mammor.

Usch o fy va det är jobbigt att flytta när man har barn. Tur att Wilmas pappa hjälper mig, han bär mina saker o jag packa ner hans saker till honom. Bra byte tycker jag.
    Kram

• Tintan

Tack alla ni det ska nog gå toppen på tisdag...bara tjejerna är nöjda så är de hur smidiga som hellst att ha med, men som sagt man vet ju aldrig med små pyren *ler*
    Jag kommer med buss på tisdag...kommer nog strax efter 13.30 verkar det som...nyfiket ligger väl på tändsticksområdet??

Gravisen för mig får lowa gärna följa med också ingen fara,har ju själv en snart 4 årig kille som snorar jämt.

Jag vill med köpa nya kläder,fixa håret mm ha ha ha men får ta detta efter flytten så mycket annat som går före nu trist nog men men jag överlever.

Nu ska jag mata mina hungriga små donnor här för sen ska vi till taberg och fira pappsen idag så skoj att träffa familjen.

Kram på er

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping