• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • jomi

Medistra: styrke kramar till dig!

Mn72: även du behöver en liten kram...

Thullan: Tackar...fattar vad du menar...tänke börja med sista kvällsmålet i kväll vem vet kanske får lite extra sömn också

Nu har min lilla fis äääääntligen somnat!! hon har kämpat och skrikit LÄNGE nu vill inte sova ändå har vi varit uppe sen halv sex...kanske skulle passa på att "vila ögonen" en stund själv..

Mamma till Wilma 061031
  • Miidori

Medistra: Ja det måste vara hur jobbigt som helst för loke :/:/..man mår ju så dåligt när ens barn skriker med..

counterfeit:då är det snart dags åhhh vad spännande :)

• Pärlan81
    medistra skrev 2007-02-01 11:12:46 följande:
    Välkomna Kesso och Ottisen!Springsteen: atelje Nexus ligger på Gröna Gatan på Torpa, tror att det är där gamla Torpa Minilivs (hette det så?) låg, vi ska dit i morgon och fotasusch det verkar inte bättre än att Loke har kolik, trots ökad dos minifom, magmassage 2-3 ggr/dag och "gastömning" med hjälp av "rump-pip" från bvc så blir det bara värre och värreigår skrek han från kl 07-20 nästan konstant, hade paus på 2 timmar bara och idag håller han på med, får gå med han i bärselen, det är det enda som håller han hyfsat lugnhade ju hoppats på att Loke inte skulle få kolik eftersom storebror hade det som liten, trodde jag fått min beskärda del av bebis-magont jaja, det är ju inte för alltid som tur är och han lever ju i alla fall, så länge han lever och är frisk så får han skrika hur mycket som helstha det bra
    Jag känner igen det där! SÅ hade vi med med Molly o jag tänkte näör jag läste att det kunde hålla på i 12veckor att kan man palla det ??? Men det lugnade sig efter 1 månad.

Vi andvände den där pipen med, men då skrek hon bara ännu mer! Visst blir man hadnfallen o jag grät med henne flera ggr kom jag ihåg så man får bara bita ihop o vara stark! Styrkekramar till er!
  • medistra

Pärlan81:
    tack, jo man får ju hoppas att det itne behöver hålla på tills han blir 3-månader, i så fall är det 2 hela månader kvar
    Lukas hade kolik från att han var 2 veckor tills han var 3 månader, och efter den tiden var man lite sliten

det är ju inte bara jobbigt för oss vuxna, stackars Lukas som får höra en bebis skrika hela dagarna och när jag är själv med grabbarna så är jag ju hela tiden upptagen med Loke, visst försöker jag leka med eller läsa för Lukas samtidigt men det är ju inte så kul att leka eller lyssna på böcker med en lillebror som bara skriker

jaja, jag försöker vara positiv, det kommer ju gå över, i värsta fall rör det sig om några månader, i bästa, kanske bara några dagar, det är bara att hålla ut

• Gravisen

Medistra: stackars liten, usch vad jobbigt det e att höra sina små skrika o man inte vet vad man ska göra...

här försöker man städa  inte skoj alls vill hellre ut nu när det e så fint väder får bli en promenad snart men först ska jag försöka fixa lite mat till oss...

hoppas att ni andra har det bra..

kram på er

• Pärlan81

medistra; Hade storebror det med ja då är ni vart med om det innan. Jag hade ju inte det, mådde dåligt både för min lilla Mollys skull och storebror. Han gick omkring o lunkade o tittade oroligt på mig o Molly. Hade full sjå att trösta henne. Sen när hon somnat då sprang man nästan till han o utnyttjade varje sek för det dröjde inte länge förrän det var dags igen. Som tur var var natten lugn o då  fick man ta igen lite. Man gör sitt bästa!

Gravisen: Här ska det städas men det har inte blivit så än haha. Dröjer ut det så gott det går verkar det som

Men man ska väl snart.

idag ska jag äntligen sooooola! har inte gjort det på länge nu. Känner mig så blek så jag TAR mig tid till det nu känner jag!

kram kram

• Springsteen

Lider med dig medistra... Vi hade de inte så jobbigt egentligen... men glad över att minifom verkar hjälpa här... han har varit världens snällaste bebis sen vi började me dem... somnade utan att vi behövde vanka omkring hela kvällen.. o låg snäll o "lekte" själv på en filt under lite längre stunder igår o idag har han bara pipit lite när han varit hungrig och igår så behövde vi inte ens ge han ersättning.. o han sov FEM timmar innan han ville ha mat!!!!!!! Jag är överlycklig

VI hittade till ateljen innan vi såg svaret... så nu är vi med i tidningarna under närmaste veckan... Han var dock jättearg när vi skulle ta till jonkoping.nu lite synd..

• Castle

Välkomna alla nya!
    Var hos bm idag, huvudet är inte fixerat ännu. Fast det kunde vist gå fort ändå sa hon. I morgon är det dags enligt planerna, men vi bokade en tid nästa torsdag och hon trode nog att vi skulle ses då.
    DEt hoppas inte jag, då vill jag ha fått mitt lilla knyte, men det är väl bara att vänta och se.

Har tagit en liten promenad idag, vilket härligt väder, bara man underviker isfläckarna.

kram kram

• MN72

Medistra: Vad jobbig för din lille kille att ha så ont i magen. Inte så lätt för storebror heller ju. E är ganska lugn utom när han är hungrig eller tycker det är trist att ligga ensam, men A tycker det är rätt jobbigt ändå.

Castle: Hoppas att din bebis kommer snart. Övertid är INTE kul.

Idag har jag varit på amningsmottagningen. De kollade bröstet med ultraljud och där fanns inget var . Knölen är rester från inflammationen. Fick iaf en ny penicillinkur och ska fortsätta äta Ipren 3 ggr/dag.

Vilket härligt väder det var på förmiddan. Jag passade på att ta en liten promenad på väg från Ryhov. Så skönt

• Pärlan81

Castle: Hoppas din bebis ploppar ut snart Längtan måste ju vara såååå stor nu va!!!

Kan inte fatta att min lilla blivit 4 mån redan! Helt otroligt att tiden gått så fort!!!

Lycka till nu o hoppas det sätter igång nu snart!!!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping