• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Thullan

Jomi: Jag gav ersättning vid andra målet o sen vid fjärde målet sen trappade jag ner mer o mer, nu ammar jag henne första målet, andra målet gröt, tredje målet potatis o grönsakspuré o sen lite amning fjärde målet blir gröt o femte målet amning. Brösten vänjer sig, jag märkte att mina inte var "fyllda" så jag trappade ner för det.
    Hoppas du fattar vad jag menar annars fråga igen
    Kram

• medistra

Välkomna Kesso och Ottisen!

Springsteen: atelje Nexus ligger på Gröna Gatan på Torpa, tror att det är där gamla Torpa Minilivs (hette det så?) låg, vi ska dit i morgon och fotas

usch det verkar inte bättre än att Loke har kolik, trots ökad dos minifom, magmassage 2-3 ggr/dag och "gastömning" med hjälp av "rump-pip" från bvc så blir det bara värre och värre
    igår skrek han från kl 07-20 nästan konstant, hade paus på 2 timmar bara och idag håller han på med, får gå med han i bärselen, det är det enda som håller han hyfsat lugn

hade ju hoppats på att Loke inte skulle få kolik eftersom storebror hade det som liten, trodde jag fått min beskärda del av bebis-magont
    jaja, det är ju inte för alltid som tur är och han lever ju i alla fall, så länge han lever och är frisk så får han skrika hur mycket som helst

ha det bra

• Miidori

medistra: Vad jobbigt :(..du måste vara helt slut nu då :/

• medistra

Miidori: jo, lite trött och ont i huvudet det kan man ju inte sticka under stol med, men det är ju faktiskt värre för lilla Loke, det är ju han som har ont i magen, jag klarar mig ju, kan ju ta värktablett för huvudvärken, har bärselen så jag vilar armarna och kan i värsta fall sätta öronproppar i öronen när de blir för överansträngda, stackars Loke kan inte göra något

det värsta med kolikbarn tycker jag är inte det att man själv blir så väldigt trött och sliten utan snarare att man känner sig så frustrerad, man hör sitt barn skrika förtvivlat för att det har så himla ont och man kan inte hjälpa det, det är det värsta

• HaltaLotta

medistra---> Jo jag förstår det!!! Inget kul alls..... Måste slå ett slag för bärsjal!! Om han trivs att bli buren så är sjalen superb eftersom du kan bära precis hela dagen utan att märka av nånting i vare sig axlar, rygg eller att Loka "svänger med" som det blir i sele! ett tips bara!

It´s still a secret
  • medistra

Ottisen: tack för tipset, kanske kan vaara något om detta blir långdraget, har selen på mig nu och han har suttit här i i 2 timmar nu och visst börjar det kännas i axlarna och nacken, men han är ju tyst i alla fall och kan sova

vad kostar en bärsjal ungefär?

• HaltaLotta

medistra---> Tjaaa.....allt från några hundra och uppåt.... Men det finns mycket på begagnat marknaden, och där kan man få en fin för runt 200-300 kanske..... www.minimundus.se har en av deras eget  märke som är ganska billig även ny, min syrra har en sån och jag har provat den - superskönt och lätt att knyta!

It´s still a secret
  • J e n n y A

Hej allihopa.
    Det va en del sidor att läsa igenom sen man kika in sist.
    I dag är jag hemma med lill killen för han har krupp. Va på vårdcentralen och han fick inhaleras med nåt luftrörsvidgande. Stackarn!
    Man lider så med dom när dom är sjuka. Dagarna går ju an men nätterna är jobbiga.
    Är det nån som förresten har nån erfarenhet av krupp som kanske har några bra tips till mig om vad man bör tänka på?

Kul att se att det är fler nya mer än jag själv här. Välkomna!!

• Counterfeit

Nu har jag inte varit här på ett tag, tittar in.

Medistra, vad tråkigt att även Loke skulle få kolik. Jag förstår att det måste vara jobbigast att se att barnet har ont i magen, det skär i mammahjärtat.

Jag skulle nog också gärna fika nån gång, men ni träffas alltid på arbetstid så det funkar ju inte för mig. Får väl vänta tills jag också har behagat få ut min bebis ur magen. Drygt åtta veckor kvar som flodhäst...

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping