• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Aiwendil

Jag hänger på här.
    Ska börja i morgon tänkte jag.
    Min sambo gjorde slut och flyttade ut ikväll.
    Nu ska jag bli smal och snygg.. och inget ska få hindra mig

• pirajamaja

Oj vad ni rasar i vikt! Blir grön av avundsjuka...

Jag hade åtta kilos övervikt innan jag blev gravid, gick upp femton kilo under graviditeten, och sedan ner 13 kilo på några veckor efter förlossningen. I fem månader nu har det stått helt stilla. Ok, jag går i alla fall inte upp i vikt.

Miim: Jag viktväktade med brevkursen. Jämviktskursen fick man bara beställa efter att man nått sin målvikt. Men den bestod inte av så mycket mer än ett litet häfte där det stod att man successivt skulle lägga till en "gul prick" (vilket var det man räknade med på den tiden) varje vecka tills vikten stabiliserats.

Hur bar du dig åt för att gå ner 30 kg?

• Scruffy

Vill svara på Miims inlägg.

Mitt råd till dig är att eftersom du vet på ett ungefär vad din jämnvikt ska ligga är att du kör på egen hand. När du har 3-4 kg kvar dit kan du gå med i VV.( För att få gå med i VV måste man ha minst 3 kgs övervikt) Då behöver du säkert bara gå dit max 3-4 gånger, beroende på hur pass mycket du går ner per vecka, och sedan gå jämnviktskursen.

Jag gick ned 16 kg med Viktväktarna och nästa vecka har jag varit guldmedlem i 2 år

• Miim

Pirajamaja; Hur jag gjorde? - jag bestämde mig att nu var det nog!!
    Räknade points med sällan skådad beslutsamhet och valde att göra en sak i taget, dvs försökte inte ändra på hela livet på en gång.
    Jag tränade inte en sekund det första halvåret och de första 15 kg, utan koncentrerade mig på att få in "mat tänket" först. När det sedan gick på rutin började jag rida två gånger i veckan. För mig gick det inte att göra detta halvdant och jag stoppade inget godis i munnen under det första halvåret. Resultatet blev att mina tänder ilade jättemycket när jag väl smakade en godis och det gjorde att upplevensen inte alls blev så njutningsfull som jag trott. Varje gång jag stog inför möjligheten att ifrån gå programet och äta fel, tog jag en stund och fundera på om det verkligen var värt det, om jag verkligen behövde den där bullen eller godisen. Svaret var mycket enkelt och istället för att bara stoppa saker i munnen fick jag en chans att avstå.

• Mumu

Miim, vilken målmedvetenhet!

Aiwendil, välkommen och så skickar jag en stor tröstkram. Det kan vara skönt att göra något drastiskt när man är ledsen, men ta det i en lagom takt nu!

Vägning idag, hade gått ner 0,7 kg! Nu är det 4,2 kg på 4 veckor. Det är jag sååå nöjd med!

• Miim

jo det var tider det...
    Tyvär orkade jag inte riktigt hela vägen och måste börja om nu, inte med 30 kg övervikt men likväl 10. Så det är bara att ta nya beslut och spotta fram lite djävlar anamma. Som min mormor sa när hon levde ; "tänk så mycket skönhet som gömmer sig där bland valkarna"

• sagogryn

Får man vara med här? Jag viktväktar för fullt och är inne på min tredje vecka.Startade på en bit över 100 och väger nu 98. På Torsdag ska jag (är mammaledig med min ettåriga son) äta julbord med jobbet och har gått igenom pointsvärde på lite olika julbordsrätter.Jag tänker sköta mig exemplariskt (hmm...låter så lätt när man skriver det...) fram till julafton och så tänker jag ha en fridag då.Jag hoppas kunna komma under 90 nu i första hand.

• citronella

Hade gått upp 0,6 kg... Inte jättelattjo men relativt okej med tanke på allt slarv. Nu blir det pointsräknande på riktigt denna veckan och minst två turer till gymmet! Har trots allt gått ner 6kg sen i oktober så jag vet att jag kan!

• bumbi wilmas mamma

hej..hoppar på här jag med! Imorgon är det en vecka sen jag var på inskrivning på viktväktarna,hoppas att det visar minus på vågen i morgon! Har ca 20kg och bli av med ,så vägen känns lång,men nu ska jag kämpa och lyckas denna gång!!

• Angelika

Det går inge bra för mig, slarvar som 17 _hela_ tiden...suck! Vad händer med mig, förra veckan hade jag gått ner 1,2 kg och jag var sååå glad. Har ju ett stort + å ta igen (2,3).
    Varför kan man inte fortsätta då när det går så bra, jag blir så trött på mig själv....

Svar på tråden Viktväktar-tråden!