• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Party of five

Helajni: då behöver jag ingen pointsräknare! Tack för infon!

Soleil: "mördegskakor med dumlesmet" - VAR får man tag i sådana läckerheter?!?! Åååh, vad det låter gott, får det riktigt att vattnas i munnen... Får nog tampas med godissuget idag igen...

Tronte: minst ett aerobicpass! Även om jag åt mina mozartkulor igår så med byxorna på vägde jag mindre idag än igår utan byxor! Och då väger jag mig alltid innan frukost. STOLT! Och TACK för länken, den är superbra! Där finns ju allt möjligt.

• Party of five

Och som tillägg, Tronte - jag åt 28 points av 22 tillåtna igår...

• bumbi wilmas mamma

åh ,vilken fuskar dag!! Här har det varit tårtkalas med massor av onyttigheter! Fast det kanske man kan unna sig på sin födelsedag eller?
    Hur som helst i morgon får det bli en låååångpromenad!
    Ha det bra alla....

• Zhara

hejsan hoppsan på er,
    ska gå med i vv efter nyår tänkte jag. Ska dra med en kompis oxå alltid lättare att vara två! har ca 30kg övervikt att få bort men skulle vara glad att få bort ca 20kg... har som mål att få bättre kondis o komma i vanliga kläder i vanliga affärer, slippa xxl...

jaja vi får se hur det går, har varit med förut o gick då ned 15kg så jag vet att jag kan o att det funkar!!
    kramizar

• Lalune2

Grattis på födelsedagen, Bumbi Wilmas mamma! Hoppas att du har haft en bra dag!

Libragirl,
    Det var en tjej i mammagruppen som hade gjort dom, jag tror att hon gjorde ungefär som vanliga syltkakor men istället för sylt la hon dumlekolor (med mintsmak?) i mitten som smälte. Hur smarriga som helst!

Fasiken vad svårt det är att äta alla points om man bara äter "bra". Jag kan omöjligt fylla den kvoten känner jag. Med kakor går det givetvis lättare...

Imorgon ska jag på julbord med jobbet, få se vad man kan äta av det!

• Party of five

Grattis till bumbi wilmas mamma i efterskott!

Välkommen med Zhara!

Soleil, det måste jag testa!

Ojojoj vad jag åt godis igår kväll Är säkert 15 points på minus nu... Men igår kunde jag inte stå emot godissuget, som nu hållit i sig i flera dagar, så jag bara vräkte i mig... Idag ska jag på dotterns julfest, jag hoppas att de INTE har så mycket gott att bjuda på, så jag inte överskrider pointsen idag också. Dum var jag som klämde i mig 5 points till frukost idag, men jag får väl satsa på grönsakerna till lunchen istället...

• Lalune2

Ja då är man hemkommen från en heldag på stan! Åkte in så jag var inne vid 10 och började köpa julklappar och gick sen på julbord med jobbet och sen köpte jag lite fler julklappar.

Och jag känner mig såååå duktig vad gäller julbordet!! Jag tog bara lite lite sås till laxen, inga röror, FRUKTSALLAD till dessert och knappt något smör på brödet! Och sen smuttade jag bara på glöggen. Och det gick fantastiskt bra att inte äta utav det onyttiga. Tog en liten liten chokladbit (typ kladdkaka) som var lika liten som en fingerborg och den var så söt så jag lämnade halva. Åhhh vad jag är duktig, tra la la la la! Ursäkta att jag "hyllar" min insats på julbordet, men jag känner mig duktig.

• Party of five

Bra gjort, Soleil! Hoppas jag också snart lär mig att hålla mig från onyttigheter.

Saken är den att är jag borta, då går det hur utmärkt som helst att avstå från olika läckerheter. Men sedan jag kommer hem, då brister det liksom och jag kan inte hålla mig från att äta godis. Idag igen... Har ett sådant godissug... Och ska inte ha mens heller, så vet inte vad det beror på... Proppade precis i mig godis och choklad... Usch, borde träna 3 h aerobic för att smälta det! Undrar om det ens räcker...

• Lalune2

Libragirl,

Tack!!

Har du provat Viktväktarnas "bars"? Jag blev supersugen på godis just nu, men vi har inget hemma och jag vägrar klä på mig och sätta mig i bilen, så då tog jag en bar och just nu känns det faktiskt helt ok. Det är inte alltid de hjälper men ibland så! Och de är goda dessutom.

Svar på tråden Viktväktar-tråden!