• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Party of five

Idag var jag ju då ute på restaurang och åt - Kinesisk mat. Mmmm, vad gott! Fyra små rätter med friterad banan och glass... Och min man ville vara sååå romantisk trots vår strama budjet och beställde ännu räksallad. Jag blev först ytterst irriterad (stackarn) för jag överskred ju redan mina points med detta och imorgon kalas!! Nåväl, efter mycket räknande om points idag har jag konstaterat att jag vid dag 7 första veckan har sparat 4 points. Mycket tack vare FEM timmars springande i julhandeln... Men eftersom jag ju inte är helt säker på pointsen i restaurangmaten så anser jag att det gick jämnt ut.

Imorgon börjar jag vecka 2, så jag ska väga mig imorgon på morgonen. Spännande... Vågar inte hoppas på någon stor förändring, blir bara besviken då ifall jag gått ner bara typ 0,5 kg...

Peppakramar till er alla duktiga VV-are!!!

• citronella

Hej alla!
    Jag hade de bästa förutsatser denna vecka men inte har jag räknat några points och inte känns det bra inför morgondagens vägning...
    Nytt liv ny vecka får bli denna veckas mantra igen...

• Qliana

Oj, vad duktiga ni är allihop!

Gick ner 8 kg med ww för ett år sedan. Har tyvärr gått upp 4 av dessa. Vill gärna gå ner dessa igen men kommer aldrig igång. Dessutom så har jag i stort sett slutat att träna :(

Jag bestämmer mig nu - börja NU, men jag har redan ätit frulle....oj, ca 8 points. Blir en jobbig dag.

• Mumu

Suuuck! Vi ska ha lite främmande på fika i veckan, och dessutom ska jag ta med fika till föräldragruppen, så vi har precis bakat 90 tekakor... Hur ska man kunna hålla sig ifrån nybakat bröd, då? Jag skulle lätt kunna smälla i mig fem stycken, men har bestämt att jag ska äta en enda. Vet inte hur många points det är i dem, men de är rätt små, så det kan väl vara två points högst. Mmmm, vad sugen jag är!

• Matilda

Libra: 0.5 kilo e super bra det oxå! Bättre minus än plus! Jag har ätit massa chips och dipp nu på helgen och mår riktigt illa men de gäller bara att vara ännu stramare nästa vecka då

Lycka till alla och pepp!

*sitter och dricker vatten*

• Mumu

Haha, vad bra det gick med mina intentioner... Inte blev det bara en tekaka, inte! Men jag räknar dem i alla fall, så jag vet att jag inte är helt ute och cyklar med pointsen. Men hur bra är det att strunta i att laga mat och lägga alla sina points på mjukt bröd...

Imorron ska jag till min skola (som jag är föräldraledig från) och titta när eleverna har lucia och hälsa på arbetskamraterna, så imorron kan jag inte gå på min vanliga Viktistid. Jag får gå dit på tisdag istället.

• yohanna

hejja er!

jag gick ner 24 kilo på 4 månader med VV, sommaren o1. blev även vald till årets ungdom.
    tyvärr har jag gått upp allt nu, men tänkte ta tag i det eftersom jag har ett vip kort.

• Qliana

Hur många points är det i en grillad korv, mos, bostongurka (3 msk), senap och ketchup?

• Tronte

Hej tjejer!

Så nu är jag också med i VV, gick med i onsdags efter att jag skrivit här till er. Åkte ner och skrev in mig

Men jäklar vad det är kämpigt innan man kommit in i allt igen, (var med för några år sedan), så mycket nytt
    Skall äta 24 points och det är ju hur mycket som helst. Jag räknade ut lite på skoj vad jag kunde äta innan och jag trodde att jag åt bra, men när jag kollade pointsantalet så låg jag ganska mycket under det pointsantalet jag får äta nu. Så jag har nog ätit bra men inte tillräckligt och därför inte minskat i vikt när jag provat på egen hand att gå ner i vikt.

Idag har vi bakat lussebullar (viktväktarna) och de blev väldigt goda.
    Var ute och spelade fotboll med min son o sambo, samt gick en lång runda med vagnen.

Imorgon skall jag ringa min läkare och fråga hur jag skall göra med all vätska jag har i benen, om det finns medicin att få.

Är där någon mer som precis börjat på VV här?

Skall bli spännande att se ifall något hänt på vågen på onsdag när jag skall väga mig

Ha en fin lucia!!

• Helajni

Tronte:
    Kul att dina VV-lussebullar blev bra. Jag bakade förra året efter ett recept fr VV o inte ens min mamma kunde säga att de var goda!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!