• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Mumu

Hej Soleil! Nu ses vi i den här tråden också!

Vad roligt med så många som det gått bra för den här veckan! Speciellt ni som har gjort er första vecka, visst känns det härligt när vågen pekar neråt?!

För dem som det går lite trögare för: Kom igen, ni VET att ni kan fixa det! Och att det faktiskt inte ens är särskilt svårt, bara man kommer in i det!

• Isanna

Ikväll är det dags för vägning efter tre veckors "uppehåll", har inte räknat points men inte frossat heller, måste komma igång ordentligt så här innan jul!

Satte upp mig på spinningpasset strax innan jul och alldeles efter så att jag forfarande ska hålla igång!

Vi får se hur det går ikväll!

Kram alla kämpar!

• Party of five

Jag har anmält mig till vattengympa efter nyår! Kan någon av er säga om det är lätt, medel eller ansträngande motion (tänker på vad man intjänar för points). Idag känner jag för att tänja lite bara med hjälp av min stora fitmess-boll!

Längtar till söndagmorgon då jag ska ställa mig på vågen för min vägning (går ju brevkursen). Har nog vägt mig sådär på skoj varje morgon, men även om det visar -1 kg på bara fyra dagar, så vågar jag inte glädjas... Tänk om det inte går ner mera?

Hur ofta väger ni er hemma?

• Tronte

Hej!

Jag måste bara säga en sak till er: Vad ni är duktiga som har kommit så långt att ni gör något åt er vikt. Jag skulle jättegärna vilja men jag känner att jag tappat lusten.
    Tror nog att jag får ta mig i kragen och gå ner till Viktväktarna för då har jag ju något att sträva efter, att gå ner mina alldeles för många kilon som gör att jag får ont i mina fotleder alldeles för ofta.

Har försökt att ändra min kost och så, men jag behöver nog lite uppmuntring också. Samt att vår våg och jag inte är bästa vänner för oavsett hur jag än gör så visar den uppåt..alltså den åker ut och då väger jag mig bara hos viktväktarna.

Vet ju att det fungerar för jag har lyckats gå ner 17 kg med hjälp av dem, men det var innan jag fick mina barn. Så nu jäklar skall jag igång igen.

Jisses jag känner hur jag blir motiverad av att bara skriva till er..kan det vara så enkelt

Jag tycker som sagt att ni alla är jätteduktiga!!

Såg att man kunde söka på google på pointsrecept..har ni hittat några bra?

Många kramar
    Diana 20+

• Miim

I morgon är det vägning för mig (väger mig en gång i veckan) och trots PMS, förkylning och hårda salta karameller, känns det som om det borde stå minus på vågen. Med tanke på att det ta en stund för min kropp att ställa om sig och fatta att den ska gå ned i vikt, får jag vara lite försiktig så jag inte blir för besviken om jag inte tappat jättemycket första veckan.

Jag försöker inte väga mig oftare en på utsatt dag - mycket för att inte bli besviken eller för fixerad. Det är ganska troligt att vikten under veckans dagar är olika (inte bara ned alltså), beroende på vad du ätit under dagen, gjort dina toalett besök osv. Skulle det råka stå + dag tre, är det lätt att man känner sig misslyckad även om man skött sig. Vågen ska vara ett positivt verktyg men om man använder det för ofta tror jag att man kan få motsatt effekt...

• Helajni

Erkänner att jag alltid kollar av vikten ngr gånger per vecka hemma... Har en hyfsad våg som jag vet väger ca 5 hg mer än VV-vågen.
    Får nu äta 37 points! 33 förut o nu + 4 då jag ska stå still o inte gå ner mera. 37 points smäller man inte lätt i sig "bara" på nyttig mat, då krävs lite onyttigheter oxå. Blir nog svårt att ställa om sen när jag slutat amma.

• Party of five

Neeeeej.... Jag har ett sådant sötsug nu... Men jag tänker inte falla i den fällan, NEJ! Åt just mig mätt, men suget finns kvar. Hungrig är jag inte. Jag vet att det finns två saker som får suget att ge efter. Den ena är totalt utesluten. De är 1: att ge efter och 2. att låta dagen bli natt och natten morgon. Troligtvis är suget borta. Annars får jag ta samma strategi imorgon... Duktigt kämpat in andra! Jag önskar att jag snart också får se resultat, är imorgon inne på dag 6.

• Party of five

Neeeeej.... Jag har ett sådant sötsug nu... Men jag tänker inte falla i den fällan, NEJ! Åt just mig mätt, men suget finns kvar. Hungrig är jag inte. Jag vet att det finns två saker som får suget att ge efter. Den ena är totalt utesluten. De är 1: att ge efter och 2. att låta dagen bli natt och natten morgon. Troligtvis är suget borta. Annars får jag ta samma strategi imorgon... Duktigt kämpat in andra! Jag önskar att jag snart också får se resultat, är imorgon inne på dag 6.

• Party of five

• Party of five

Åh, inte är jag så irriterad på mitt sötsug att det var meningen att upprepa mig sååå många gånger... Måste ha vart datorn som hade kortslutning...

Svar på tråden Viktväktar-tråden!