Vad duktiga ni är! Med era sötsug, alltså. Om jag blir riktigt sugen så tar jag det jag vill ha, fast i liten skala. Tar en liten chokladbit, väger upp en liten skål med chips, äter några viktväktargodisar eller tar några salta pinnar. Det funkar ju nu, eftersom jag har så många points att röra mig med.
Jag tycker att 2 pointsbarerna är helt underbara, men de kan jag nästan inte ha hemma nu, för jag smäller i mig så många på en vecka! Annars kan jag rekommendera Viktväktarnas frysta chokladmousse. Den är så himla god, med chokladkaka i botten och chokladmousse i flera färger och lager. 3 points för en sån. Jag vet, 3 points är mycket om man ska äta runt 20 points om dagen, men om man nån gång vill unna sig något extra så är den jättegod i alla fall!
Överhuvudtaget så försöker jag inte avstå från de värsta frestelserna helt, för det tror jag inte är hållbart i längden för mig. Jag måste få ta något som jag är sugen på ibland, men hålla det på en schysst nivå. Det är ju lite det som är Viktis filosofi; vad du vill, men inte alltid!