• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Matilda

GRATTIS Libra! Du e så duktig detta kommer du ju att klara med bra fart! Och om det står stilla en vecka så ge inte upp nästa vecka kan det igen gå 1 kilo ner KRAM och peppar

• Rabbit

Jag var på vägning igår: -2.2 kg!! Visserligen på två veckor eftersom jag inte gick förra veckan, men ändå!! Totalt har jag gått ner 11.4 kg, jag tror knappt det är sant! Målvikten börjar närma sig!! Men nu med julen i antågande lär det väl bli lite trögt ett tag...

Tronte: När jag lagar maten själv tycker jag inte det är så svårt med pointsen. Jag har ju hållit på ett tag, så det har blivit en vana att slå upp alla ingredienser, lägga ihop och dela på antalet portioner. En bra våg och butiksguiden är ovärderliga hjälpmedel tycker jag! Däremot när man äter ute eller hon någon kompis, då blir det svårare, då får man gissa lite...

• Mumu

Oj oj OJ, vad det tappas kilon och hekton här!

Grattis till alla som tappat! Vad härligt, Rabbit, nu är det snart dags för guldstjärna igen!

Jag är på väg till Viktis nu snart, så jag skriver igen när jag kommer hem. Det känns inte som att det hänt nåt den här veckan, men vi får se. Blir inte förvånad om det gått åt fel håll.

• Party of five

Tack alla! Behövs mycket pepp idag, för jag har en objuden gäst... GODISSUGET!!! Arrrggh, det är svåååårt, sitter bredvid en hel kärra med godis (skojar inte, min mamma jobbar på Cloetta Fazer, och hon har godislager hemma... Bredvid datorn!!!) (Kan ju berätta att vi tillfälligt bor hos mina föräldrar pga att vi hade fuktskada... ) Så jag ser den där kärran varje dag och måste tampas med ett evinnerligt sug allt som oftast... Så det där ordspråket "Det är lätt att lämna i butiken, men inte lätt att lämna i skåpen" - ja, det ni, det går inte att tillämpa här inte...! Det är att ha självdisciplin bara... Vilket jag ju inte har!

Grattis ni andra som gått ner! Vore kul om vi snart jämförde hur mycket "lättare" den här tråden blivit sedan start...?

Kramar ni alla från en godissugen med urusel självdisciplin som ändå tänker stå emot!!!

• Mumu

Vägning imorse, och minsann, hade jag inte gått ner 0,8 kg?!? Jag blev så himla glad, hade inte alls väntat mig det. Nu är det 5 kg på lika många veckor!

• Party of five

Grattis Mumu!! Det var duktigt gjort. Lätt är det inte, men vi kämpar på. Och det var kul att du ändå gått ner så mycket även om du trodde att du gått upp.

• Helajni

Vad duktiga alla är! Heja er!

Vägning idag, -0,2 vilket är bra då jag nu ska stå still.

• citronella

Moahahhhahhhaaaa!
    Trodde helt säert att jag skulle ha gått upp igår men det blev - 1,1!
    Nöjd! Kanske att man törs hoppas på att spränga 90-vallen innan nyår...

• Party of five

Grattis Helajni och citronella!! Duktigt kämpat!

Jag kan ärligt säga att jag får mycket stöd och inspiration att fortsätta min bantning med hjälp av er underbara människor här på fl som peppar och stöder!!! Tack alla ni.

• Lalune2

Bläääää, hade gått upp 0.2 kg när jag var på vägning idag. Känns sååå trist verkligen. Ja ja, nya tag tills nästa vecka!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!