• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Tintomara

Hej på er! Var med i VV efter att jag fick mitt första barn -01. Nu fick jag en bebis i juli i år och helammar fortfarande så jag ska naturligtvis inte hårdbanta nu, men jag tänkte börja tänka litegrand på vad jag stoppar i mig. Lätt att bara käka på Är det någon som vet hur många extrapoäng man kan äta när man ammar?

• MysMellis

Jag helammar och äter 10 extra points.
    Igår fuskade jag så det bara skrek om det Stora tjejen kom hem med godis de hade bakat på kortis....sån mjuk kolachoklad och nån godis med jordnötter ....åt några bitar av varje....räckte det.... icke... sen blev det över en halv blockchokladkaka :[ Jag var ju såååå sugen....kunde inte låta bli.... Vågar inte ens tänka på hur många extra points det är hua...

Hoppas det går bättre för er...

• Daidi

Är det inte svårt med poinst? Jag har jättesvårt att förstå hur man räknar..!!

• MysMellis

Jag tycker itne det är så jättesvårt...alla grönsaker är noll points...kan finnas någon enstaka som går upp till 0,5 om man äter mycket...det vet jag inte...

Jag änvänder bara skivan...går inte ner dit o väger mig... men det är ju svårare med peppning o så..men det får jag ju här

Jag har varit rökfri i en månad i morgon...och det gick..då ska det banne mig gå att gå ner i vikt oxå

• Tronte

Godmorgon

Idag är det luciafirande som står på schemat..imorse försov vi oss så vi hann inte äta något innan det var dags att vara på dagis. Tog med två mackor till grabben som han kunde äta där innan han fick en lussebulle. Själv åt jag en banan som jag tog med

Har precis ätit två grovmackor med skinka o gurka samt en bringare vatten, var jättetörstig idag

MysMellis: Vilken skiva är det du skriver om?

Helajni: Vi gjorde de lite större så blev de luftiga och goda, fast jag får ju räkna upp pointsen per bulle, men goda är de:)

Ha en fin dag så länge!

• Tintomara

MysMellis: Är de 10 extra poängen tänkta att göra så man går ner i vikt fast långsammare eller hur fungerar det? Eller är det så att bebisen äter energi för 10 poäng? Vad duktig du är med din rökning, klart att du klarar vikten också!

• Helajni

Tronte:
    Inte ens med bästa vilja hade man kunnat få bullarna goda enl. det recept jag följde, du har förmodligen bakat med ett annat recept
    Jag käkade vanliga lussebullar igår istället, det var värt pointsen!
    Åt pizza för första gången på länge i lördags, en ÄKTA italiensk pizza, ingen "slask-pizza", det var sååå gott men den dagen så räckte nog inte ens min generösa ranson av points, 37 st, till!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!