• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Helajni

Kämpa på tjejer! Man har ju motgångar ibland men det är ju då man verkligen inte ska släppa helt.
    Jag ska väga mig idag, hua. Har inte skött mig så bra denna vecka heller.
    Är nu HELT ofokuserad då vi igår köpte ett radhus! Har med andra ord 1000 andra saker i tanken än points.

• Party of five

Grattis till er som minskat så bra i vikt! Och grattis till huset Helajni!

Åh, vad jag tycker det är lätt att räkna points... Igår när kvällen kom hade jag ännu 9,5 points kvar att äta, lagade en _stor_ portion spaghetti med grönsakssås och fortfarande hade jag ett par kvar... Bara man håller sig till varor med lågt pointsvärde så får man ju äta hur mycket som helst!

Satt igår och räknade ut pointsvärde på julmat. Skrev upp en lista på det vad jag förut om julen brukat äta, då jag mått pyton efter då magen varit totalt övermätt och det spännt och knipit... Bestämde mig för att jag efter julmiddagen i år skall känna mig mätt, men inte övermätt. Skrev upp ungefärliga mängder på vad jag kommer att äta, fick pointsvärdet på julgröt (frukost), julmiddag och glögg, pepparkaka och en jultårta att bli 32,5... Men eftersom jag får äta 22 normalt så är det ju bara att spara ett par från alla dagar veckan innan julafton och motionera lite mera, så borde jag ändå kunna hålla mig inom tillåtet värde! Och jag tänker banne mig ändå inte vara hungrig på julaftonen eller behöva avstå från matsnaps och vin!

• Party of five

Ja, för julmaten är ju inte så fet, bara man håller sig till lådor och skinka och grönsakerna...

• asyr

Finns det ingen sida på näten där man kan kolla points?????

Mvh Lisa

• Mumu

Libragirl! Fasen vad bra gjort! Jag gillar sillen på julbordet och den är ju inte heller så dum. Och så kör man ju kokt potatis till, prefekt! Min fettfälla på julen brukar vara Janssons frestelse, men i år kan jag inte äta det eftersom jag ammar och Abbes mage inte tål lök. Tack Abbisen!

• Party of five

Mumu, jag tror också att största orsaken till att man brukar öka några kilo i vikt under julhelgen är nog alla konfekter och pepparkakor och parfaiter och... Men jag kommer ha lättare att stå emot det nu är jag bantar, för nu har jag ju en orsak att inte äta så mycket av det "förbjudna" - jag bantar ju!!! Men liiite måste man ju unna sig, eller hur?

• Helajni

Libragirl: Tackar!

Är hel-nöjd med dagens vägning, -0,9 kg! TROTS allt osunt... Måste vara ammningen som gör det hela. Är nu 4 hg från min målvikt. Känns bra då sonen är 2 månader nu, man måste ju till målvikt eller högst +2 kg innan barnet är 3 månader för att fortsätta vara guldmedl.

• Miim

Tror inte att någon har lagt ut pointberäkningar i någon större utsträckning på nätet - VV´s affäridé faller ju om man inte "tvingas" köpa butiksguiden o övriga produkter från dem..
    Däremot finns några sidor med recept som är pointberäknade - sök på google!

• bumbi wilmas mamma

åh,vad jag är glad!!! -2.7kg på en vecka yippiiiieee!!
    Det går ju,bara man har bestämt sig!
    en stor kram till alla.....

• Lalune2

Hej, här är en till som har börjat på VV! Jag var där första gången förra tisdagen, ballade ur redan på onsdagen och vräkte i mig chips och godis men började på allvar på torsdagen. Idag var jag och vägde mig och hade gått ner 1.6 kg! Underbart! Så nu är det bara att fortsätta i samma takt. Jag ammar och får äta 32 points.

Svar på tråden Viktväktar-tråden!