• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Jossan

ingen som använder points plus eller points plan?

• Zekå

Kan någon berätta om det nya med pasta o dyl???

• critan

Valfri mängd pasta är 4 points, fullkornspasta 3. Alltså per måltid, men det förstod ni väl? Sen har dom nytt på sin hemsida, man kan bli månadsmedlen, och få tillgång till en massa interaktiva saker. Verkar bra. Då är det gratis att gå på mötena. Kostar 350kr per månad, så det blir ju lite billigare än 100 i veckan.

• Party of five

Vikten står stilla... Och mars är en typisk kalas-månad eftersom alla verkar vara födda i mars... Hur ska man klara av att inte öka i vikt?!

Grattis till Rabbit!!! Guu, vad jag längtar till den dagen då vågen visar 66 kg, istället för 73,5... *suck*

• ReginaF

Här är en som ska börja med pointsen igen! Nu jävlar... Sist gjorde jag det hemma, och jag lyckades gå ner 10 kg. Nu har allt å lite mer kommit tillbaka. Men nu ska jag ner åtm 10 kg igen. Pust... Kommer att bli tufft.

• mintis

Kämpa på allihop! Själv har jag helt tappat greppet och gick inte till lektionen för vägning igår. Skämdes för mycket. Har lovat mig själv att jag ska ta tag i det idag igen men behöver all hjälp och peppning jag kan få.

• Berta

hur många points får man äta när man ammar? nån som vet? är gammal vv´are å tänkte köra hemmavarianten jag med!

• noni

Berta= lägg på tio points om du helammar!!!!!!!!!! fem om du delammar.

• Zazla

Hallå, är det någon som vet hur många points det är i en fullkornsmacka med 2 skivor 17% ost och det naturella becel pålägget istället för smör? Jag fattar inte riktigt det här....

• Ackis

Zazla; Fullkornsmackan ger 1,5 points, osten 1 points/skiva, sedan är jag lite osäker på becel pålägget, men antar att du menar att det typ är som färskost. Kollar man på creme bonjours light vitlöksost så är det 1 points/msk.

• Qliana

Hur många points är det i en godispåse med blandat godis, 1 hg??? Var det hela 6 points???

• millface

Oliana: 6 points om det är utan choklad och 8 med!

• ReginaF

Hejsan!

Jag har ganska gammalt material från Viktväktarna och undrar därför om det här med hur mycket poäng man får äta beroende på vad man väger har ändrats? Stämmer det fortf 81-90 kg = 22 points, 91-100 kg = 24 points?

Svar på tråden Viktväktar-tråden!