• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • MysMellis

Hur många är det förutom jag som vill gå ner 30???

• Tronte

Hej tjejer!

Jisses vad ni tappar i vikt här

Soleil: Nya tag så skall du se att det går neråt nästa vecka. Vi kämpar tillsammans!!

MysMellis: Jag skall gå ner 30 kg, finns det fler tro?

Rabbit: Får nog önska mig butiksguiden i julklapp så jag har den hemma, för häftet pointsguiden är ju inte fullständig

Libragirl: Hur gick det igår med din objudna gäst??
    Jag och min son satt och gjorde marsipanfigurer igår som vi senare på kvällen doppade i smält choklad. Jag klarade av att inte äta något och jag är så stolt över mig själv T om med min sambo sade på kvällen att jag var duktig som klarade av frestelsen.

Oj idag skall jag på vägning, kl 19, ikväll så jag meddelar senare hur det gått.

Har nu på morgonen varit ute och gått en lång runda efter att jag lämnat grabben på dagis, det blåser ju kallt ute men friskt.

Såg igår att falukorv är ju jättedyrt i points så det lär jag inte äta på ett tag, har för mig att Den gröna slaktaren är billig i points, har jag fel för mig?

Ha det så gott nu tjejer så hörs vi ikväll

• Mumu

Grattis Helajni och citronella! Och en tröstkram till Soleil, du ska se att det går extra bra nästa vecka istället! Kämpa på, bara!

Jag spårade ur rejält igår, i och för sig var det ett medvetet val, jag gör så ibland. Har en riktig ätardag, då jag tillåter mig att frossa. Jag fikade massor, först hade jag med mig hembakta tekakor till föräldragruppen, så då blev det ju ett par såna... Sen hade vi främmande på kvällen, så då bjöd vi också på tekakor och massor av goda pålägg och skinkmackor... Det var så GOTT! Och totalt värt det. Ibland måste jag bara få göra så.

Men idag är det nya tag! Gröt till frukost som vanligt, och sen ska jag väga och mäta lite, så jag kan ta en hårdmacka med julskinka och senap till lunchen...

• Tronte

Mumu: Jag har också en ätardag i veckan och den brukar infall på lördagen då vi myser här hemma och äter lördagsgodis.

Det lät gott med med julskinka, kanske skall köpa hem lite sådant och fixa iordning den.

• Party of five

Soleil, nya tag denna vecka! Ibland står det ju stilla en vecka för att sedan gå ned igen. Frustrerande, men sant... Peppkram till dig!

Tronte, duktiga du! Åh, marsipangrisar hade jag inte kunnat stå emot... Bakade släktens traditionella julkaka i förrgår och bara MÅSTE smaka ett par matskedar av smeten! MEN, jag klarade av gårdagens objudna gäst utan att bjuda henne på något! (Och gästen var ju alltså godissuget, ifall någon tror att det var en person... ) Mäkta stolt. Idag ska jag gå med en kompis och julshoppa (eller som sällskap eftersom pengarna är slut ) Tur så kan jag inte ens gå på en kopp kaffe när pengarna är slut, så inga frestelser jag måste motstå då inte.

Mumu, rätt inställning!

Lycka till alla idag! Kram

• Matilda

Libra: Du e så duktig att stå emot godissuget!

och så e ni andra oxå duktiga!! Peppar till er!

• Miim

gud vad jag är hungrig i dag!!
    Inte på godis och snask, utan på riktig mat.
    Trots att jag åt en bra frukost (havregrynsgröt, thé och hårdmacka med keso), vrålar min mage efter mer!
    Kan inte förstå hur jag ska klara mig till lunch på lite frukt bara, men om jag äter för tidigt nu, kommer timmarna fram till middagen bli jättelånga.
    Har druckit massor av vatten och ätit morötter, men kroppen vill ha mat...
    Well, nu har jag fått gnälla av mig - tillbaka till skolböckerna och försöka ignorera magens kurrande.

• Miim

så har magen tystas en aning....
    Ett tips på en mycket billig (både i pengar och poäng) lunch för den som gillar vita bönor:

Snabb böngryta, 4,5 p för två portioner

1 burk vita bönor i tomatsås
    1 burk krossade tomater
    Champinjoner
    1 Lök
    1 tsk olja
    Salt, peppar och timjan (välj de kryddor du gillar)

Bryn hackad lök med oljan i en panna
    tillsätt övriga ingridienser
    Smaka av men salt och kryddor
    låt koka samman tills allt är varmt.
    Vill man ha mer poäng, ät lätt korv till - super gott!!

• Mumu

Ha ha ha! Ja, den lät ju god, Miim... Om det inte vore för att min bebis inte tål nåt som kan ge gaser. Han får helt vansinnigt ont i magen om jag så mycket som tittar på en lök, och bönor törs jag knappt tänka på. Överhuvudtaget för mycket grönsaker gör att han får ont... Det är det värsta med att amma, att man ständigt måste passa på vad man äter... Jag längtar efter bönor! Och lök! Och räkor! Det är inte så himla lätt att Viktväkta utan vissa livsmedel heller, faktiskt. Lök är ju en basvara!

• Tronte

Miim: Tack för tipset på god o billig mat. Har skrivit ner den och skall varna min sambo när jag skall äta den *gasvarning*

Det är ju kul om man kan dela med sig av några bra och "billiga" recept

Hörs sen

Svar på tråden Viktväktar-tråden!