• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Zhara

Jag tror jag äter för lite points till det jag tränar... tycker att vågen står still men har minskat lite i midjan o runt höfterna. Har tagit in skärpet med två hål!!!

• Party of five

Grattis till alla minus!

Jag har infört sockerstrejk... Jag tror faktiskt att jag är sockerberoende... Har läst ett par artiklar om det och det stämde ju allt på mig! Så jag kommer säkert att ha abstinensbesvär, men jag tänker INTE äta socker. Jag har dessutom en svag bukspottskörtel, så jag fattar inte hur jag kan äta så stora mängder godis och choklad... Typ igår 400 g choklad, 2 bakelser och en påse lösgodis... Ja, jag ÄR ett godismonster... Men NU är det SLUT!!!

• Zekå

Vet någon här nått om points o ammning???
    Är ju gammal vv are min har ju inte ammat dom andra gångerna

• Lalune2

Zekå, vad vill du veta?

Libragirl, jag tror faktiskt att jag också är sockerberoende. Har ätit så mkt onyttigt hela veckan att jag vägrar gå och väga mig imorgon. Skärper till mig from imorrn och sen väger jag mig nästa vecka. Att det ska vara så svååååårt! Gaahh!!

• Mumu

...och jag har skött mig bra nästan hela veckan, så jag vill jättegärna gå och väga mig! Men jag vägrar gå ut i det här %#&&%¤¤#% skitvädret! Så det blir nog ingen vägning för mig. Den här halvtimmes promenaden på måndagsmorgonen brukar vara skön, men nu blåser det ju smådjävlar, så jag stannar inne.

Ikväll tänker jag slänga allt vad points heter åt sidan, för min sambo har ordnat barnvakt och bjudit ut mig på restaurang! Det är första gången vi går ut och äter på kvällstid, bara vi, sen sonen föddes, så det ska bli helt underbart!

Zekå, om du helammar lägger du på tio points, om du delammar lägger du på fem.

• diz

Hej och hå, en viktväktartråd. Så perfekt. Jag behöver motivation av er alla så jag hänger gärna på här. Var vv:are före jag blev med barn och har gått ner över 50 kilo. Min tös är nu 2 månader och jag har inte fallit för frestelser en enda gång, och varit ute på långa promenader och ändå händer inget. Har till och med gått upp efter förlossningen. Känns inte alls kul
    Var ju "dum" nog att bestämma med sambon att vi skulle gifta oss till sommaren också, så man vill ju gärna kunna komma i en brudklänning och inte se ut som en uppstoppad korv

• mintis

Halloj halloj! Vad ni är duktiga allihopa! Jag blir imponerad. På torsdag startar jag och jag bävar redan för invägningen. Det är bara SÅ hemskt att stå där på vågen. Alla som står i kön låtsas att de inte lyssnar fastän de gör det. Men men.. jag behöver tydligen detta för att klara av att gå ner i vikt. Har ca 30 kilos övervikt coh ser fram emot att vara en aning lättare fram till sommaren när jag ska leka, bada och sparka boll med dottern.

En liten fundering bara; Special K, hur räknar jag det? Har ingen pointskalkylator och det står inte i den lilla pointsboken.. SKa köpa en butiksguide men måste vänta på pengar först...

Någon som vet hur många points jag får när jag kör vattenaerobics?

Kämpa på allihopa! Jag tänker inte gå någon långpromenad i det här vädret men har istället bestämt mig för att göra en riktig storstädning inomhus i rekordtempo.. det blir points det med! ;)

• Party of five

Trevlig vändag, allihopa!

Mumu, ha en trevlig kväll med din sambo!

Soleil, jag ÄR sockerberoende... Har redan fått bevis till det. Går ju inte och tänker på annat än godis... Och ju mer jag förbjuder mig det, desto mera vill jag ha!

Nu är jag förkyld, så maten smakar inget vidare. Choklad gör att jag blir än mera täppt, men ändå vill jag ha... Herriguu, vad man är patetisk!!!

Välkommen till tråden ni nya!

• critan

mintis - Special K = 1dl = 1 point. Lite svårt att säga hur det är med vattenaerobics, det beror på intensitet och hur mycket du väger. Man får en mätsticka på andra gången, som man lätt kollar med.

Har min andra veckas vägning imorgon. Tror det gått bra, men jag vet inte. Åt både semla och tacos i lördags, men jag hade sparat ihop en massa, men det känns ändå som man fuskat.

• Qliana

critan: Vad är det för mätsticka? Kan man få tag på den om jag varit vv med kör hemma nu?

Svar på tråden Viktväktar-tråden!