• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Zhara

Som sagt ny vecka...
    hoppas på -1kg denna vecka!!
    ska väga mig på torsdag så jag har ett par dagar kvar att kämpa!!!

• Lalune2

-0,4 här också, borde egentligen inte vara besviken, har ju fuskat lite. Men ändå, hade velat gå ner mer.

Ska försöka motivera mig ordentligt nu, typ titta på bilder av Jennifer Aniston och se hur smal och snygg hon är!!

Den rackarns förgrömmade julen har förstört viktminskning och motivationen känner jag. Men "som en boll kommer jag tillbaks igen"!

• Rabbit

Det gick riktigt bra på vägningen igår, trots en hel del fusk i helgen! -1.3 kg! Det är visserligen på två veckor eftersom jag skolkade sist, men inte så dumt ändå! 1.2 kg kvar till målvikt

• Party of five

En dag borta hemifrån, med pointsguiden glömd hemma... Mycket mat, som jag åt små portioner av, skippade kaffebrödet och kom ihåg allt vad jag ätit när jag kom hem. Skrev upp och räknade, tänk att jag ätit exakt mängd points!! Jag som trodde jag gått över med några stycken!! Och då kan jag inte många pointsvärden utantill, utan försökte bara ta små portioner. Får väl äta en apelsin ännu, som har 0 points, för lite gräver det i magbottnet nu... Eller så lite grönsallad? Kanske jag blandar ihop något läckert?

FRÅGA : När man räknar ut hur många points man får äta per dag ska man ju avgöra hur mycket man sitter/står/går under dagen. Ni som är hemma med små, har ni points enligt sittande eller stående? Visst man står ju rätt mycket, men jag tycker i allafall att kanske inte tillräckligt? Jag tänkte jag ska räkna enligt att jag sitter och då sedan äta ett försiktigt points extra alltid om jag vill någon dag.

Mackans mamma och Zhara: Lycka till!

Smulan 76: Det är lätt att tappa motivationen när vågen visar +... Men ge inte upp, vad är sannolikheten att den gör det nästa vecka?

Mumu: Det var ju kul att vågen visade minus trots fusk! Ibland måste man fuska bara liiiiite, annars orkar man ju inte banta... Det kan ju räcka flera månader detta "projekt"! Och det är ju fråga om inte en bantning utan en livsstilsförändring, så ibland är man ju "tvungen" att äta onyttigt.

Soleil: Kämpakramar, det ska ju gå ca 0,5 kg i veckan, då hålls det lättare borta till nästa vecka!

Rabbit: Så du ska snart börja jämviktsprogrammet? Hur många kg har du gått ner nu alltsomallt?

• rullan

jag har gått en vecka nu på vv.. och INTE fuskat en gång .. ,har tränat..
    men hadde ändå gått upp 2 gram... =(
    varför???? *suck*
    hur kunde det bli så??
    alla säger ju att man brukar kunna gå ner mycket första veckan... men inte jag... trotts att jag varit sååå noga....
    vv tanten sa att alla reagerar olika men vi ska vänte och se hur det går tills nästa vecka...

nån som det blivit lika dant för eller är det nått fel på mig som inte går ner i vikt?????

kan tillägga att man käner sig inte särskillt peppad längre..... =(
    ville bara grina när jag såg siffrorna på vågen...........

• mackans mamma

Jag sitter här med ett lyx problem kanske men jag har svårt att få i mig alla 18p. Hur många får jag spara?

• noni

mackans mamma: 4 p per dag får du spara men allt ska ätas upp innan veckan e slut!!

• mackans mamma

Åhh det är ganska mycket... är det någon mer som tycker att man får äta ganska mycket och ändå gå ner i vikt? Lyckas ni går ner?

• mintis

Hej! Jag tänkte starta upp med w nästa vecka. Ska ringa runt och kolla tider och sådär. Har ni några tips till mig innan jag startar? Hur mycket är ett vattenaerobicspass på 60 min värt? Håller tummarna för er andra!

• Helajni

Mackans mamma: Jag får äta 37 points! Det får man inte i sig "bara" med nyttig mat. Jag har 23 p från början + 10 för amming (nu ska jag dock sänka det till +5 för han börjar äta lite annat) samt + 4 för att jag ska stå still.

Svar på tråden Viktväktar-tråden!