En dag borta hemifrån, med pointsguiden glömd hemma... Mycket mat, som jag åt små portioner av, skippade kaffebrödet och kom ihåg allt vad jag ätit när jag kom hem. Skrev upp och räknade, tänk att jag ätit exakt mängd points!!
Jag som trodde jag gått över med några stycken!! Och då kan jag inte många pointsvärden utantill, utan försökte bara ta små portioner.
Får väl äta en apelsin ännu, som har 0 points, för lite gräver det i magbottnet nu... Eller så lite grönsallad? Kanske jag blandar ihop något läckert?
FRÅGA
: När man räknar ut hur många points man får äta per dag ska man ju avgöra hur mycket man sitter/står/går under dagen. Ni som är hemma med små, har ni points enligt sittande eller stående? Visst man står ju rätt mycket, men jag tycker i allafall att kanske inte tillräckligt? Jag tänkte jag ska räkna enligt att jag sitter och då sedan äta ett försiktigt points extra alltid om jag vill någon dag.
Mackans mamma och Zhara: Lycka till!
Smulan 76: Det är lätt att tappa motivationen när vågen visar +... Men ge inte upp, vad är sannolikheten att den gör det nästa vecka?
Mumu: Det var ju kul att vågen visade minus trots fusk!
Ibland måste man fuska bara liiiiite, annars orkar man ju inte banta... Det kan ju räcka flera månader detta "projekt"! Och det är ju fråga om inte en bantning utan en livsstilsförändring, så ibland är man ju "tvungen" att äta onyttigt.
Soleil: Kämpakramar, det ska ju gå ca 0,5 kg i veckan, då hålls det lättare borta till nästa vecka!
Rabbit: Så du ska snart börja jämviktsprogrammet?
Hur många kg har du gått ner nu alltsomallt?