• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Frejja

Fick min andra stjärna förra veckan, -6,3 är det nu. Motivationen börjar försvinna.....räknar inte points så noga längre, unnar mig både det ena och andra...men tränar fortfarande "mycket". Bodypump, spinning och vattengympa. Testade Core i går, det var roligt.
    Sämre är det med promenaderna dock. Aja, så länge det går nedåt så ska man ju vara gla.
    En tjej i min föräldragrupp har gått ner 10kg på 1 månad med nån camebridgekur. Själv är det 6 kilo på 2 och en halv månad Jag tröstar mig med att min viktnedgång bör vara hälsosammare, men jag vet inte....
    Grattis till er som går ned, o PEPP PEPP till er som behöver återfinna motivationen, precis som jag.
    /Kram¨Frejja

• noni

Frejja; jag har också testat cambridge..gick ner 5 kilo första veckan
    Det är MYCKET bättre att gå ner sakta, jag kan ju tala om att de där 5 kilona gick jag upp ganska snart plus fem till.

Så PEPP till dig å låt det ta den tid det tar, själv har jag gått ner sju kilo på 4 månader med viktväktarna.
    PEPP TILL ER ALLA!!!

• Stavbom

Jag gick ner 26 kilo innan graviditeten å efter har jag nog 35 kilo som ska bort men jag längtar nästan till att få börja igen tycker de funkar så bra!

• Party of five

Har lust att äta godis och choklad idag - igen... Minstingen är sjuk för andra dagen och just de två enda soldagarna på evigheter... Jag vill ju vara ute och promenera! Har ingen motivation att låta bli godiset... HJÄLP MIG NÅGON...!!!!

• Lalune2

Libragirl, vet precis hur du känner det!

Jag känner mig allmänt låg just nu och då vill man bara frossa, det är svårt att vara duktig då. Så jag frossade faktiskt igår, men ska försöka vara duktig idag.

JAg tror att det är viktigt att ändra sitt tankesätt vad gäller mat, känslor osv. och det är inte det lättaste. Jag har faktiskt just köpt Dr Phils bok om viktminskning som handlar mkt om just känslor man har som triggar sötsug så att säga. Tänkte jag skulle köra den parallellt med VV, just för att lära mig mer om tankar och känslor kring mat. Lite svamligt blev det men jag hoppas ni förstår i alla fall!

Och tänk på att det är ett långsiktigt projekt Libragirl!

• mackans mamma

Till Libragirl: Tänk på att en svacka bara är en svacka, du har all tid i världen att ta nya tag. Sänk inte självförtroendet för det, bestäm dig för att ta nya tag om en vecka, då kanske du har mer energi. Ät det du mår bra av tills dess. Lycka till

• Party of five

Guu, vad ni är härliga! Tack för peppningen, känner mig mycket bättre redan, även om jag ätit ordentligt med godis redan... Vi firar vändagen på lördagen, kanske jag ska ta och njuta av mat tills dess (inom rimliga gränser, dock!) Måste ta och kila till matbutiken, kanske de har någon härlig frukt...?

• Evve

Äter alldeles för mycket slisk. Har denna vecka försökt följa min points och det blir ju en hel del eftersom jag helammar. Probelmet är att jag är så fruktansvärt sötsugen. Var det förra gången innan jhag blev gravid också men det blev bättre sedan. Kan liksom inte stå emot jämt...

Hur ska man göra för att bli av med detta begär efter sötsaker???? Det är ju så himla svårt att tvärt sluta med allt....

• noni

Jippi!!!minus ett kilo!!!! det funkade att lägga på två points om dagen

• Mumu

Jag har ätit mina points och räknat jättenoga i veckan, men jag misstänker att det blir lite undantag i helgen. Imorron kommer ett gäng tjejer på fika och då VET jag att jag kommer att äta av pajen jag ska baka. Bättre karaktär än så har jag inte. Sen på söndag ska vi hem till sambons kusin som fyller år, och han skulle visst bjuda på... smörgåstårta! Och det kan man ju bara inte heller låta bli! Synd på en annars perfekt viktväktarvecka!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!