• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Helajni

Rullan: Misströsta inte. Det kan ta ett tag för kroppen att ställa om. Säkert tappar du en del till nästa vecka. När man ska stå still sen så hade min kropp svårt att ställa om åt det hållet, jag gick ner mer o mer fastän jag ökade på dagliga ant. points. (Håller dock inte för alltid ! )

• Party of five

Mackans mamma: 18 poäng för lite...? Vad äter du, snälla, lär mig den konsten, för jag har såååå svårt att veta hur jag ska äta för att inte gå över de 20 jag får...

• mackans mamma

Till Libragirl: Gröt till frukost. ägg mackor till lunch (2ägg med kaviar och två hård mackor), fika med marie kex och kaffe och till middag ex kyckling, potatis, grönsaker och sås... Det blir jag mätt på och det blir 17p.
    Jag brukade hoppa över frukost och lite godis till lunch sen blev det något riktigt onyttig middag. En stor förändring för min del och det känns riktigt bra:)

• Rabbit

Vad kul att det kommit så många nya på tråden!!

Libragirl: Jo, det blir väl jämviktsprogrammet om ett par veckor, om jag orkar gå det. (Vi siktar på att försöka bli gravida igen i vår, och då lär jag väl gå upp igen. Så jag kanske spar jämviktsprogrammet till efter nästa grav. ) Jag har gått ner ca 13 kg totalt, sen i augusti. Inte illa va!

Men jag har insett nu när jag har blivit av med extrakilona, att det inte bara sitter i vikten...jag har mycket mera löst hull på magen och runt midjan än vad jag hade förut. Ser inte speciellt snyggt ut
    Jag går på jympa ett par gånger i veckan, och promenerar en hel del, men valkarna vill inte ge med sig!!! Jag köpte en pilatesvideo igår som jag ska köra när dottern sover, hoppas det hjälper!

• bumbi wilmas mamma

oj nu var det länge sen jag var här och skrev! har en sjuk häst hemma så jag har inte hunnit med datorn så mycket. Men jag kämpar på med mina kilon,vägde mig i tisdags har nu gått ner 8kg sammanlagt.
    Jag har 6hg kvar tills jag har gått ner 10% av kroppsvikten,undrar om jag klarar det tills på tisdag!?!

• Evve

Hur många points får man äta extra när man ammar?????? Finns säkert här någonstans om jag skulle bläddra igenom men jag frågar här.

Hade betalat min vv kurs som vi fick genom jobbet. Jag hann gå 5 gånger innan jag blev gravid. Tänkte ta upp det från måndag.

Svara gärna på min sida. Ska kolla här också....

• Peaches

Hej tjejer!

En till här som ligger i startgroparna!

EVVE har läst i tidigare trådar här inne på fl att man ska lägga till 10 point om man helammar o 5 points om man delammar!

??? Nån som vet hur jag kan få tag i butiksguiden???

Jag hittar den inte på VV´s hemsida o känner att jag behöver verkligen en!

• Evve

Tack för svaret. I morrn gäller det! Då ska jag börja räkna points!

• Mumu

Grrr, jag har skött mig skapligt hela veckan, men så kunde jag inte låta bli att köpa en påse smågodis igår! Och det ligger fortfarande kvar i skålen, så det lär nog bli en del idag också. Fy mig!

• mackans mamma

Jag älskar godis och i helgen har jag lagt alla mina p på godis. Det kan inte vara så nyttigt men det måste väl vara ok om man känner för det???

Svar på tråden Viktväktar-tråden!