• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Qliana

Kan någon hjälpa mig?

Blå Bands "Spenat & Potatissoppa"
    95 kcal
    3 protein
    14 kolhydrater
    1,5 fett

points? Jag lagar den nu....så..

• EverTooMuch

2 points totalt på den mängd du angett

• SusanneW82

Vad skönt tjejer att det går bra för er... Ska nu ta tag i dom sista kilona nu...dom ska bort....

• truckergirl

Ett tips är potatisgratäng med purjolök och lätt/minimjölk med riven ost så himla god....
    Örtkryddad kassler..
    4 port 8 points per portion

12 medelstora potatisar
    1 purjolök
    2 dl riven ost max 17 %
    1/2 tsk salt
    2 krm svartpeppar
    2 dl lättmjölk
    400 g benfri kassler
    3 msn senap
    3 msk finhackad persilja
    1 msk smulad dragon
    2 tsk flytande margarin
    tomatskivor

skala och skiva potatisen tunt.Ansa och strimla purjon. Lägg ca hälften av potatisen i en lätt smord form.Lägg Purjon över.Salta och peppra.Fördela hälften av osten över och lägg på resten av potatisen. Häll över mjölk och margarinet. Sätt formen mitt i ugnen och låt det steka ca 25 min.
    Blanda undertiden samman senap,dragon och persilja.Skär kasslerm i tunna skivor. Bred blandningen på hälften av kasslerskivorna. Lägg de andra uppepå. Lägg de dubbla kasslerskivorna på potatisgratängen och strö över resten av osten.Lägg på tomatskivor och in i ugnen ca 20 min eller tills potatisen är mjuk.

tips: lägg kasslerskivorna en och en i formen och granera med tomat. Ser lite festligare ut.

Tyvärr står det inget gradantal på ugnsvärmen men jag tog 200 grader.
    Så man får hålla koll lite.....

Potatisgratängen är så god att äta till annat kött tex.

• Mumu

Hej alla! Var iväg på vägning idag, hade gått ner 1,6 på två veckor. Så jag är glad! Totalt är jag uppe i 8,5 nu, tror jag.

• Qliana

Vägde mig idag. -0,1 kg. såååå besviken. jag tycker att jag skött mig, men så var det väl inte då.

Mätte mig och tänkte att det borde göra min dag glad - icke.
    Bröst -1cm Lår +1 cm. Va!!!!!

Nej, jag behöver peppning!!

• Rabbit

Var på vägning igår: -1 kg = jag har nått min målvikt!!! Jag kan knappt tro att det är sant!

Från 78,6 till 63,6 kg på ett halvår, det är 15 kg!!! Och midjeomfånget har minskat med 21 cm!!!

Jag firade lite i förväg i lördags med att handla lite nya kläder, bla ett par jeans i stl 38 Sist jag shoppade kläder var det stl 46 som gällde...

Qliana: Ibland står det still fast man skött sig perfekt, ge inte upp! Du har igen det nästa vecka!!

• Mumu

Stort GRATTIS Rabbit! Gå jämviktsprogramet också, det är viktigare än man tror!

• Ackis

Verkligen jättegrattis Rabbit. Skönt att se att det inte är omöjligt att ta sin målvikt =)

• Lalune2

Grattis Rabbit!!

Själv är jag genomförkyld så det bidde ingen vägning den här veckan heller, men nästa vecka kör jag igen.

Däremot verkar det som (nu ska man inte ta ut glädjen i förskott dock...) att amningen börjar göra så att jag går ner i vikt helt plötsligt. Det vore ju underbart men vi får väl se om en vecka eller så.

Svar på tråden Viktväktar-tråden!