• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Rabbit

Välkomna till en ny VV-vecka allihop. Helgen har inte gått något vidare för mig. Men nu är det måndag igen, dags för skärpning!

Motionsbonus för yoga har jag ingen aning om. Kanske inte så jättemycket, det är väl mest stretch/avslappningsövningar? Jag tror VV's bonus belönar konditionsträning högst.

• millface

Jippi!

Nu är jag snart på min målvikt!!!

Har gått ner från 59,8 till 59,1 förra veckan

Bara ett kilo kvar nu...

Och jag som har ätit 100 g smågodis, glass med vv-dessert och druckit vin i helgen!?

• Ackis

Hej allihop! Tycker detta verkar vara en tråd för mig, så jag hänger på.
    Kör med hemma varianten och skaffade mig vv cd:n för nåt år sedan, som inte har kommit nåt vidare till andvändning tidigare. Men som nyårslöfte har jag gett mig tusan på att ta tag i min vikt. Såvida vi inte blir gravida igen vill säga.

Sedan nyår har jag gått ner 6 kg vilket jag är väldigt nöjd med, detta trots att vi har ätit lite onyttigare ibland. Syftar bl a på dom supergoda pizzorna som våran favvopizzeria gör *ler*.

Har inte vågat sätta nån målvikt eftersom jag förmodligen skulle tycka att det är ouppnåligt, så vi tar kilo för kilo. Men skulle behöva bli av med runt 20 kg. Hua låter riktigt mycket.

Så pepp på er allihop.

• Ackis

Glömde säga att yoga ger 1 bonuspoäng på 15 minuter.

• LyckaJones

började med vv brevkurs i lördags, ska bli spännande att se hur det kommer funka!

• peceel

Hej får man kanske köpa en hängbiljett till den här tråden?

Har gått på vv sen sep 04 och det går inget vidare just nu har bara gått ner 7 kg och gick upp 2,7 kg under min 1 mån slarvperiod. Har dock tagit nya tag och är på väg ner hitills 1,2.
    Har ändå ca30 kg kvar har inte någon målvikt då jag alltid har varit lite el mycket överviktig vet ej var min trivselvikt ligger.

• Party of five

Tjoho! Här går det bra iallafall för stunden, -1 kg på en vecka TROTS 400 g choklad och en massa annat mums utspritt under veckan... Ja, jag har räknat points och 3 dagar av 7 var prickfria, men jag var inställd på +/-. Har sådan motivation att nu ska det gå undan. Men chokladen får nog bli nu...

Vill ge en kram till alla VV:are som kämpar så bra!

• mackans mamma

Nu är det dax!!! Ska gå dit och väga in mig för första gången, måste gå ner några jobbiga 8kg. Har själv lyckats gå ner 18kg men de sista är för jobbiga. Behöver mycket pepping och tips...

• smulan76

Denna veckan gick jag upp 0,4 suck!!!!
    Visst, har nog fuskat lite.... men denna veckan ska jag ta tag i träningen. Spelar innebandy 1 gång + 1 step el pump pass i veckan sen blir det ju promenader med Isac varje dag också. Det borde ju räcka!

Hoppas att det händer något tillnästa vecka så man inte tappar motivationen... fast det räcker ju att ställa sig i ett provrum med lysrör för att bli motiverad igen

• Mumu

Pustar ut igen... -0,4 på vågen, trots massivt fuskande med smörgåstårta, vin och chips i lördags. Och kaffebröd i veckan!

MÅSTE ta mig i kragen och börja räkna igen!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!