• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • mintis

Halloj allihopa! Jag hade gått ner 0.2 i torsdags och känner mig alltså inte särskilt nöjd. Hoppas på mer nu i veckan. Jag undrar om det är någon som har tips på god frukost. Jag är en sån som är jättehungrig på morgonen, jag är sugen på mat, riktig mat när jag vaknar. Skulle lätt kunna äta t.ex. lasagne eller nåt sånt till frukost men gör det naturligvis inte. Nu tänkte jag höra med er om någon har tips på en "matig" frukost som inte innehåller alltför många points? Just nu äter jag t.ex. flingor och mjölk, smörgås, smoothie, yoghurt eller liknande.. Tycker inte om fil och gröt, trots att jag gett det många försök. Snälla ge mig tips! Jag ska äta 22 points om dagen så jag kan lägga en hel del points på frukosten. KÄmpa på allihop!

• tre små troll

Mintis: Frukost...hmm...låt mig tänka lite....
    *1dl Yoghurt(arlas mild yoghurt m vaniljsmak) o 1dl musli (viktväktarnas egna), till det tar jag en smörgås m 2msk keso o 1skiva skinka på...väldigt gott till detta dricker jag ett glas nyponsoppa...detta blir sammanlagt 6½ points...men byter du ut yoghurten mot tex viktväktarna egna, (naturell? heter det så tro?) så kan du ju ta 2dl utav den o det bler ju mera mat i magen...
    *2st fullkornsbröd(gott i kvadrat) rostar dem i brödrosten..på detta brukar jag ha 4msk keso som blandas m. rödlök o 1dl tonfisk samt lite kryddor...detta blir 5½ points

hoppas detta kanske var till lite hjälp....o kämpa på nu det blir säkert mer minus nästa vecka

och kämpa på ni alla andra oxå!!!

• mintis

Tack för tipsen Tanja! Det lät gott med rostat bröd och lite gegga.. det gillar jag. Fler som har goda frukosttips?

• Jossan

jag börjar testa med vv idag men endast via datorn poins plan... har bestämt att ge det 2 veckor får vi se eg är jag mer för low carb men jag ska testa detta först

kram j

• truckergirl

Vid senaste vägningen hade jag gått ner 2,5 kg. Bara 900 g kvar tills jag har nått mina 10 % Sen är det baaaaaara ca 18 kg kvar *suck*

• Zekå

Nu jävlar!!!!!!!!!
    Nu startar jag oxå.... Fast hemma för jag är pank. Någon mer som kör hemma varianten??? Har gått innnan men det va ju ca 1 1/2 år sen
    Så jag undrar bara what´s new????
    Har bestämt mig för att ge järnet nu vill ha tapat lite till Sagas 1 års dag (18kg) Men har 9,3 till 10%

Så nu gäller det.

• Lego Flicka

Vägning imorgon *nervis* sist hade jag ju gått ner 2,4... lycka till allihopa och kämpa på

• Jossan

zekå
    vad är hemma varianten? jag kör points plan på datorn började igår..

kram J

• Zekå

Hemma varianten....
    Använder allt som jag fått på V.V sist jag gick.
    Räknar hemma o använder min points calculater.
    Behöver ju nästan gå på vv för att det ska funka men är ju lite pank för tillfället.

Svar på tråden Viktväktar-tråden!