• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Lalune2

Jaha, så bidde vägningen +/-0, dvs samma vikt som förra veckan. Ja ja, det går ju inte uppåt i alla fall! Man får vara glad för det lilla.

• ICanDoIt

hejsan..

Hur ska jag hålla motivationen uppe?? Gått upp i vikt :(

KAN inte motstå mat och godis.. :(

• mackans mamma

Om du är med i vv så kan du ju äta godis i alla fall. Men kanske inte så mycket man bukar, det är ju därför man i längden orkar med vv i längden... Man får äta vad man vill men i begränsade mängder...

• millface

Kämpa på tjejer!

Jag tyckte att första dagen och veckan var tuff men sen minskade suget och aptiten och nu kommer jaga ldrig mer äta så stora portioner som förr och inte heller en massa fet, flottig mat.

Det mår jag nästan illa av nu...

• Lalune2

Någon mer än jag som har glufsat i sig en semla för 10 points idag?? Men gott var det!

• mackans mamma

Jippi jag har gått ner yttligare 2kg!!! Nu har jag gått ner nästan 18kg: )

• Rabbit

Här har ni en med rejäla motivationsproblem

Jag börjar ju närma mig målvikt, men har ballat ur totalt, äter kakor o godis i mängder, varje dag. Min dotter fyller ett på lördag så jag har börjat baka till kalaset, och "provsmakar" alldeles för mycket. Jag blir så ARG på mig själv!!! 1.3 kg kvar till målvikt, jag kan ju inte ge upp nu!!!!

Hittills idag har jag inte ätit några kakor iallafall, vi få väl se om jag klarar en kakfri dag...

• Mumu

Grattis, mackans mamma och alla andra som gått ner! Bra kämpat!

Själv hade jag minskat med mycket moderata 0,1 i måndags. Så nu har jag räknat stenhårt och tänker fortsätta med det! Pepp, pepp till mig själv! Om jag tar en kaka för mycket så ska jag i alla fall skriva upp den. Ju mer man skriver upp, desto svårare att fuska!

Rabbit, kom igen nu! 1,3 kvar, det är INGENTING! Det tar du på två eller tre veckor om du bara lägger manken till! Tänk dig, två veckors skärpning, och sen är du DÄR! Det är värt det och det klarar du! Styrkekram till dig!

• litenstjärna

Snälla förklara för mig hur man räknar ut hur många points man ska äta i vv...=)

• Ammi 76

Hej hej har inte varit här så ofta! Men viktväktar gör jag fortfarade. Det blev -1,0 kg denna veckan. Så totalt är det -3,9 nu! En hel del kvar förstås men en bit närmare målet!

Svar på tråden Viktväktar-tråden!