• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Party of five

Nu börjar jag skriva upp igen vad jag äter, även om det är fredag, inte måndag, som ju verkar vara en typisk viktminskningsstartardag...

Åt redan frukost, men det var relativt hälsosamt, så det är inte för sent ännu!

Pepp pepp till er alla, ni är så duktiga och jag skäms för att inte jag kan klara av det... Och jag som startade tråden!!!

• Party of five

Har förresten inte 10 kg kvar längre, utan ca 6-8, har inte bestämt mig ännu... Jag väger nu 2,5 kg mera än jag vägde innan graviditeten, men jag tycker jag var ganska knubbig redan då...

• millface

Bra jobbat tjejer!

Är det någon som har recept på vv-anpassade klyftpotatis och hur många points det är i?

• Rabbit

Ett tips när man gör klyftpotatis är att lägga potatisklyftorna i en plastpåse (typ 3-liters fryspåse), hälla i 1 tsk olja per person, och sen "gojsa runt" tills potatisen är insmord. På så sätt blir alla potatisar jämnt täckta av ett tunt lager olja. Lägg på plåt, salta o peppra, in i ugnen! 3p/portion.

Halloumi vet jag ej, tyvärr, det har jag nästan aldrig ätit.

• Mumu

millface, vill man göra det riktigt smalt så går det att göra klyftpotatis helt utan fett i en ugnsform av teflon! Då kan du äta hur mycket du vill för 2 points.

Qliana, jag vet inte heller hur mycket det är i Halloumi.

Skit också, jag har inte alls skött mig lika bra den här veckan som förra! Eller skött mig kanske, men inte räknat! Och jag som inte vägde mig i måndags...

• critan

Bakplåtspapper är en bra idé för klyftpotatis! Då fastnar dom inte. Så finns det ju numer sprayflaskor till oljan, då behöver man inte räkna med den, sa dom på vikväktarna, för det kommer så lite!

• millface

Tack för alla tips!

Klyftisarna blev jättegoda!!!

10 gånger bättre än alla färdigköpta någonsin *mums*

• Qliana

Är det någon som vet varför viktväktarnas hemsida inte fungerar? Har de bytt eller ligger den nere?

Svar på tråden Viktväktar-tråden!