• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • mintis

Ok, tack Critan! Håller tummarna för dig på vägningen. Kämpa på idag allesammans!

• Rabbit

jag var på vägning igår: -0.6 kg på två veckor. Det går verkligen trögt just nu. Men åt rätt håll iallafall, och jag får ju skylla mig själv som inte orkar räkna points! men nu har jag bara 0.6 kg kvar, c så den här veckan ska jag räkna och följa programmet, så får vi se vad det ger!

• critan

Oliana - Mätstickan får man på andra lektionen. Vet inte om man kan få tag på den om man inte är med. Man drar stickan till hur länge man motionerat, beroende på intensitet, och så står det då vid din aktuella vikt hur många bonuspoints du får. Enkelt är det.

• Vispan

hej hej på er..
    Tittar in o kollar läget..
    Passar på och frågar om nån av er är rökare?
    VEt att det kanske e en dum fråga i ett barnforum men ändå..
    Jag ammar inte längre o kan alltså röka igen (bra o dåligt) men känner ändå en hjälp av detta då sötsugen slår till.. Fler som känner så kanske?
    Sen vet ja ju givetvis att det inte heller e så bättre än godis men just nu känns det tröstande och sen e det inte i mängder heller ja rökar, så kanske det kommer av sig själv så småningom att lägga av helt :))

kram kram från Ida.

• critan

Vispan - Jag fattar hur du menar. Känner ibland att jag börjar igen, så kanske jag slipper detta j***a godis-sug. Men jag ska inte, det är dumt. Slutade när vi bestämmde oss för att skaffa bebis, och nu är hon tre och en 1/2 månad. Har rökt när vi var på fest, men har inte ammat sen hon var två veckor, så det var inget hon märkte. Nu ska jag dra och väga mig! Hoppas på iaf lite ner.

• critan

En liten rapport från critan:

1 kg ner på andra veckan, totalt 2,1 kg på två veckor.

Nån som har nå gott recept på go mat till helgen?

Kämpa på nu tjejer - Vi kan om vi vill!!! Tänk va skönt det måste kännas när man tillslut når målet, även om det känns lååångt borta just nu.

• Qliana

Någon som vet vad 2,5 cm tjock Halloumi ost innehåller i point?

• Mylove040811

Hej!
    Började förra veckan på vikten 113,5 kg 1:a målet 103 kg
    Vägde mig i går: - 2,3 kg!
    Jag är på gång ner..

• mintis

Halloj! Skrev in mig på 97 kilo igår.. puh!! Lika jobbigt varje gång man ska ställa sig på den där vågen. Men nu ska jag fixa det här. Ska räkna min points stenhårt nu så jag får en bra start. Kämpa på alla ni andra!

• SusanneW82

Jag hade en bra start under förra våren och sommaren nu har den lyckan avtagit och det visar nu bara plus på vågen faste jag äter och tränar som jag gjorde då... Glad för er som går ner några hekto. Men här kämpar man på

Svar på tråden Viktväktar-tråden!