Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Halmstad tråd!!!!!

Sharisse: Jag tänker gå hem från jobbet om ca 30 min och sedan ska jag lasta sonen, väskor, resestol och bilstol på vagnen och ta tåget till Göteborg och Tottes gudföräldrar! Kommer inte hem förrän på söndag...

• Teskedsmamman

Men gud så snabb jag är på knappen!! *morr*

Ett tips om ni ska ut och åka tåg med barnvagn - UNDVIK X2000!!!!!!!!

Jag sökte på "familjevagnar" och då kom X2000 upp, så jag bokade eftersom det gick fortast och på vägen upp till Göteborg gick det bra... då fick jag in vagnen precis mellan sätet och väggen där man ska ställa väskor. På vägen hem fanns det bara hyllor!! Så jag fick ta av resematstol, bilstolen, skötväska och varukorg och sedan fälla ihop vagnen och ställa den på högkant! Gör detta när ni har en ettåring som käkar grus, ska krypa ner i hålet vid dörren - med huvudet före - och sedan försvinner in i salongen!!! Jag hittade honom ståendes vid en tjej, tuggandes på hennes sladd till hörlurarna! Vilken tur att hon sov

Så nu ska jag aldrig åka tåg!! Framför allt INTE boka på internet utan bara boka "manuellt" för det är ganska smidigt att ta tåget....

• Teskedsmamman

Johanna: Grattis till Alvas nya färdighet! Totte kan gå 3-4 meter bara han vill, han blir också så där jätteglad när han klarar det!!! Tänk att våra små kan gå innan de är 1 år!!

Ottisen: Det vet jag faktiskt inte, vi går ju på kyrkans barntimmar i Oskarström för det finns ingen öppen förskola vad jag vet...

Ulle: Gott att du fick tag i en overall!

• Teskedsmamman

Maria: Näh vilken otur!!!!!!!!!!! Men vet du vännen... NI HAR EN STOOOR LÄGENHET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pengar för möbler och sådant kommer!!!

Lycka till i lägenheten!!

• Teskedsmamman

Ulle: Man kan maila Patrik, men jag sitter nästan hela dagarna på jobbet och det är sällan problem... sitter du på modem eller bredband?? Är det modem så kan svarstiderna bli för långa. Igår däremot kom jag inte in på kvällen... kan vara så att Patrik håller på med någon uppgradering som gör att servrarna får bootas om emellanåt...

• Teskedsmamman

Totte tackar för gratulationerna!!! Iofs får jag framföra dem när jag kommer hem

Rapport om födelsedagen kommer imorgon, det är då kalaset är, idag är han med i Hallandsposten (hoppas jag) och imorgon kommer halva släkten på kalas och ett par av hans gudföräldrar.... Och kladdvänlig tårta skall bakas ikväll

• Teskedsmamman

Totte hälsar till alla och tackar för gratulationerna!!

Hans födelsedag var lite ospeciell, han fick lite sång och ett par paket, däremot firade vi honom igår! Dagen började med ett långt bad i badkaret (men fy f*n för att tvätta håret!! Han låter som om jag håller på att avliva honom då) Efter badet kom gudfar John och hans flickvän och de busade med honom så mycket han bara ville!!
    Vid 14-tiden kom morfar, bonusmormor, morbror med sambo och kusin Fiddeli. Då blev det röj!!
    2 stycken 1-åringar som far runt som skållade råttor, slår skallror i huvudet på varandra, biter varandra... plockar kakor på bordet osv
    Totte fick en "gungälg" (ingen gunghäst alltså ) Badkarsbasket, 3 st hopfällbara hinkar, Brio trätåg och en fleeceoverall...
    Så han hade en bra dag!

• Teskedsmamman

Moimukulatt: Får du verkligen vara med på övningar när du är gravid?! Det får inte jag Så det blir inget militärt förarbevis den här sommaren heller... Sommarn 2002 var jag sjuk när kursen gick, 2003 gravid, 2004 mammaledig, 2005 gravid...
    Jag har räknat ut att jag har varit gravid 3 år i följd... Ja inte hela åren men jag har varit gravid större delen av 2003, lite i början och slutet av 2004 och kommer förhoppningsvis vara gravid under nästan hela 2005...

Idag ligger jag hemma och är sjuk, pendlar mellan saccosäcken framför tv:n och datorn...

• Teskedsmamman

Maria: Vilket skit!!!

Fika i veckan hade varit kul... men jag måste få ordning på min förkylning först, har varit hemma från jobbet idag och sedan har illamendet slagit till!! Har legat som en stönande, hostande hög på golvet framför tv:n idag....

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!