Halmstad tråd!!!!!
Nu finns det en 1 års-bild i galleriet på Totte!
Nu finns det en 1 års-bild i galleriet på Totte!
Moimukulatt: Har du testat Postafén??? Åksjuketabletterna på apoteket, de är kalas mot illamåendet!!! Fick börja med dem i tisdags och nu kan jag fungera som männiksa igen!!
Moimukulatt: I måndags var jag extremt nära att kräkas, och började då med postafenen, i tisdags till torsdag mådde jag som vanligt... idag mådde jag illa trots postafenen men jag vågar inte ens fundera på hur jag hade mått UTAN dem!! Kan också bero på att jag slarvade lite med maten imorse...
Man KAN bli jättetrött av dem, det blir inte jag, på mig plockar de illamående och alltihop - till en viss gräns... mitt illamående är så grymt att det slår igenom postafenen och jag kräks ändå... men som sagt, jag vågar inte fundera på hur jag mått utan dem!
Kör bli gör jag ändå eftersom jag inte blir trött av dem, vilket var helt ok för BM... det är tröttheten som KAN komma som gör att man helst inte ska köra...
Testa!!! Blir du trött får du överväga om illamåendet eller tröttheten är värst.... Men som Vixie säger... trött blir man ändå
Det blir ingen fika för oss i helgen, jag, Totte och maken ligger i vedervärdig förkylning och vill inte smitta andra bebisar...
Förresten!! Jag har också vällingpulver stående!!!
Utblandat blir det 15 liter av varje = 3 paket av varje!
Mild fullkornsvälling - Semper (fr 8 mån) Totte blev kans i magen av fullkorn.
Samt Majsvälling - Semper, Totte tyckte att den var äcklig, han ska ha Nestlé han
Men som sagt! Säg till så kan jag ta med till jobbet så kan vi mötas upp där om någon vill ha...
Nu har jag och morsan suttit med Totte på sjukhuset och väntat en timme... Totte har haft svårt att andas inatt och under dagen och efter hans middagslur lät det ännu värre så vi åkte in... Falsk krupp minsann!!!
Men vilken tur att det inte var riktig krupp!!!
Så nu har han fått hostmedicin och så ska han förhoppningsvis sova bättre inatt...
Johanna: Vad tråkigt... jag känner ju ingen stress precis eftersom ingen kommer att vilja ha mig förrän tidigast om 1½ år när nästa mammaledighet är över
Så när jag slutar i sommar så kommer jag gå och stämpla i 4 mån och sedan å på nästa mammaledighet...
Totte har redan börjat andas bättre!! Förhoppningsvis får jag sova mer än 20 min i taget inatt... kan behövas efter 2 jobbiga nätter... ska alldeles strax gå och lägga mig...
FÖRRESTEN!!!! GRATTIS PÅ ETTÅRSDAGEN ALVA!!!!!!!!!!!!!
Jag skulle gärna kunna tänka mig en promenad på galgberget, tyvärr så är det avstängt mer eller mindre pga alla träden efter stormen... Men till Landalasjön borde man komma utan att gå på "stigar"... Jag har vairt där med bilkåren bl a och på övningar så det är ingen större risk att bli nedskjuten av militärer
Idag har vi knädjupt med snö på sina ställen! Fast genomsnittet är halvvägs upp till knäet ungefär... Både jag och Totte är alldeles för förkylda för att umgås med bebisar idag...
Maria: Hur går det i lägenheten? Börjat vänja er vid ytorna än *retas*
MAria och Catharina: När det inte Ffinns tänder saknar man dem
Totte är nu 1 år och har fortfarande inga tänder
De två tänderna i underkäken kommer nog snart (vilket jag har sagt i 10 mån nu *flinar*) Man ser dem så tydligt, även uppifrån...
Man kan även gnugga alvedon direkt på tandköttet när tänderna bryter igenom...
Ulle: Det är många som har problem med att lägga till bilder, just nu kan jag inte se några presentationsbilder alls i tråden, Patrik håller väl på och kluddar med något