Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Halmstad tråd!!!!!

Idag har Totte varit på sitt först julbord!!! Iofs med en massa tanter i Bilkåren men ändå Brunkål, korv, potatis, grönkål, köttbulle och brödet var mums... sedan kom vi till ris-a-la-maltan.... HERREGUD vad den ungen kan skrika så fort jag stoppade i min mun och inte i hans!!! Det var supermums för liten Tottemage

• Teskedsmamman

Om de vägrar ta flaska så kan man mata med kopp och sked...

Idag har Totte varit på 10-mån kollen, fick ok i rumpan utav doktorn som tyckte att han var tidig med att resa sig och gå efter möbler vid 8½ mån ålder

9580 gr och 72 cm lång!! Han har växt 3 cm på en månad!!

• Teskedsmamman

Om man säger att de ska sätta ut lägenheten omgående och att man säger till dem att inflyttningsdatum på lägenheten är samma som man flyttar ut och att de sätter det på internet och att man skriver det på kontraktet när man säger upp lägenheten så brukar det gå bra... Dessutom är uppsägningstiden inom HFAB 2 mån!! (Om de inte har ändrat) Så gjorde vi när vi flyttade från slättvägen för ett halvår sedan och det gick bra....

Skrev ett jättelångt inlägg som bara försvann och jag orkar inte rada upp allt igen Så jag tar det kort...
    Oskarström har oförtjänat dåligt rykte... jag är underbart nöjd med samhället och just att allt det viktigaste finns i samhället!! Dessutom är Kyrkiset underbart!!! Vissserligen är mataffärerna inte så jättebilliga men mjölk och sådant kan man köpa där, vi månadshandlar inne i stan.
    BVC:et är också bra, dock är kollerna lite hafsiga men så länge man inte har något man undrar över spelar det ingen större roll. Däremot får man bra hjälp när man är orolig över något.

Kom på nu, varför säger ni inte upp er lägenhet så att det matchar inflyttningsdatumet på den nya??? Det kan vara värt att bo 2 mån längre i trång lägenhet för att slippa så mycket i hyra...

Personligen så skulle jag nog hellre ta nackdelarna i den nya lägenheten än att bo på Fyllinge!!! Har en kompis som bor där och hon var inte alls nöjd!! När hon bodde i hyreslägenheterna alltså Ny har hon en BR där och trivs bättre... Om man tänker på när Emil tar sig upp i skolåldern så är Oström bättre än Fyllinge...

Blir man så kär i en lägenhet så kommer man nog bara gräma sig om man tar en annan

• Teskedsmamman

Maria: Aha... då förstår jag... vet inte vad jag fick för hjärnsläpp... för mycket saffran kanske Bakade nya lussebullar idag och man var ju tvungen att fuktionstesta

Veronica: MEN!!! på dem bara!!!! Ring HP - jourhavande OCH Hallandstrafiken!!! När jag var höggravid så blev jag frånkörd på busshållplatsen... Ni vet ju hur lätt det är att springa med mage...

Vet ni vad?!?! IDAG HAR JAG KÖPT NY VAGN!!!!!!!!! www.tradera.com/auction/Barnartiklar/aid_9754469

PRECIS VAD JAG VILLE HA!!!!!!!!! Iofs i rött och grått men vaddå, det är ju skitsamma!!!

• Teskedsmamman

Ulrika -> Heeeelt ok... att länka till en sida kräver inget "tillstånd" från sidägaren... Lägger till Hannes på Tottes sida!!

Just nu är jag för jäkla pigg och ska surfa lite regnskydd till nya vagnen!! *myser* och ljusslingor till granen...

• Teskedsmamman

Maria: Tomte 1, tomte 1, tomte 1, tomte 1, tomte 1, tomte 1!!!!!!!!!!
    Visst var Tomte 2 också underbar men ettan smäller högst!!!!

• Teskedsmamman

Jululle: välkommen!!!! Alltid roligt med nya "halmstadingar", med eller utan barn!!

Imorgon börjar jag jobba!!!! *ångest!* Ytterligare ett tecken på att min bebis inte är bebis längre snart...

Igår klippte vi Totte, den här gången (3:e i ordningen) fick han en frisyr, hackigt och dant men finputsningen får vi ta eftersom... Mamma är ju hemsk som sitter och pillar i håret på honom
    web.telia.com/~u35209347/Ny-friss.jpg

• Teskedsmamman

Vi har varit i kyrkan idag Vi som är så kyrkliga Men jag och Totte knallade ner till familjegudstjänsten och tittade på när kompisens dotter gick Lucia!! Hon var nästan minst (9 år gammal) men Lucia var hon, och hon ser verkligen ut som en docka!!!

Det här ska vi göra till tradition tycker jag, kyrkan var fullsatt och Totte flåsade runt i gången och sjöng med Luciakören och vrålade "WAWA" när det var tyst i kyrkan för då ekade det så roligt men är det familjegudstjänst så är det... Vackert och mysigt var det i alla fall och stortjöt gjorde jag när Elin kom in först av alla barnen!!!

• Teskedsmamman

Sitter på jobbet och slappar... har farit runt nu på morgonen och bekantat mig lite med dator och så där nu så har jag kommit igång och jobba, men den senaste timmen har det inte ringt något och nu är det lunch!!

Totte och pappa började sin vardag tillsammans bra Totte trillande i trappen och skrapade sig lite i ansiktet (har mailkontakt med maken) Tur att det bara var från första trappsteget... Men maken lär väl sig att fälla ner grinden så småningom...

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!