Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Halmstad tråd!!!!!

Pinsamt!!!! Jag är bara i vecka 8 och byxorna börjar redan spänna!!!!! Jag har ett par bruna kritstrecksrandiga saker på mig idag och jag sitter nu med byxorna öppna på jobbet

Idag kom Tottes dagis!!! Det ska vara klart på lördag och det har nu varit en grusplan läääänge, men idag kom det på lastbilen!! Så nu ska de bara spika ihop barackerna och så ska det vara klart sedan

• Teskedsmamman

Maria: Stackare jag låg sjuk hela förra veckan och det fortsätter att snora även denna veckan, Totte fick ju falsk krupp av sin förkylning, maken klarade sig hyfsat och morsan blev sjuk igår...

Zetika: Det finns några gravida också!! Jag är i vecka 8 och så har vi Moimukulatt, Trollbarn och Blixten iaf som är gravida... jag har säkert glömt någon...

• Teskedsmamman

Halmstad är ju klassat som ett av Sveriges bästa BB och jag tycker det märks... iofs så har jag inte fött på några andra BB så jag har ju inget att jämföra med däremot så har kompisen fött på Huddinge (tror jag) 2 gånger och Halmstad en gång och hon gillar halmstad bra!!

• Teskedsmamman

VeronikaMy: Gick igenom förkylningen förra veckan och har kvar lite denna veckan, blev sjuk förra söndagen, Totte på måndag och maken på onsdagen I fredags satt vi på jourcentralen med Totte pga hans falska krupp...

Zetika: Jag har för mig att det är onsdagar kl 13 som man kan samlas vid BB:s reception, ring 035-14 60 70 för att kolla när de har "öppet hus".
    Här finns lite info om BB i Halmstad www.lthalland.se/extra/page/&id=7&module_instance=104 du kan även titta i deras broschyr som man får hos MVC.

• Teskedsmamman

Maria: Jag såg remissen på Emils eksem... Men just då rngde telefonen på jobbet och sedan glömde jag av att kommentera det Men jag kommer ihåg att jag tänkte "åh, vad SKÖNT!" när jag såg inlägget

Falska Krupp:
    Ja, nu har ju Totte bara "en släng" men han fick hemsk hosta, blev hes och kraxade och sedan jobbade han väldigt när han andades in, det väste hela tiden och när han skrek lät det ännu värre!! På natten vaknade han var 20-30 min utav att han fick i sig för lite luft och så blev han ledsen... Men lite medicin morgon och kväll så låter han mycket bättre!! Han sover lugnt på nätterna, men han hostar fortfarande - dock inte lika hemskt och så är han lite hes än...

• Teskedsmamman

ÅH NEJ!!!! Bebis får stanna inne i drygt 1½ år längre än normalt!!! Förvisso gillar jag inte att ligga på BB men ändå... Tänkte faktiskt försöka få familjerum denna gången så jag slipper dela rum med någon! Blev så fruktansvärt stressad av att behöva visa hänsyn och inte kunna "gå i ide" med TOtte när han föddes....

Maria: Jag har för mig jag betalade 58 kr/mån för mina tapeter i hallen när jag vlu:ade... och då hade jag superduper tapeter, allra dyraste gruppen...

• Teskedsmamman

Catharina: Gott att höra ifrån dig!!! Skönt att ni kommer hem snart!!!

Ottisen: Du kanske kan ha "sjalknytarkurs" med oss "byfånar" Jag har försökt men det blir bara fel... Tänkte sjal kunde vara ett bra alternativ när liten kommer och man behövar ha händerna fria för Totte...

• Teskedsmamman

Cittra: Sjalarna är ju snuskigt dyra... jag tror det finns en tråd här på FL om att sy sin egen sjal... eller starta en ny tråd och fråga!

• Teskedsmamman

F*n vad snabb jag är på knappen

Iaf, inatt fick jag REDAN börja med handledsskenorna! I två nätter har jag haft så ont i händerna att jag har sovit jättedåligt! Inatt har jag däremot sovit gott!! Lite klumpigt med skenorna bara... Inte dåligt att få börja med skenor redan efter halva vecka 8! Med Totte var jag uppe runt vecka 36 innan jag började med dem....

• Teskedsmamman

Hoppas bara att bältet hjälper dig, vet flera som det inte har gjort det... Jag fick foglossning i vecka 13 med TOtte och har redan känt av det så smått den här gången, jag har kvar mitt bälte tack och lov...

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!