Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Halmstad tråd!!!!!

Ulrika: RFSU är tillförlitliga på så vis att de på sin höjd visar neg när det är pos Testa!! Har du gått så länge utan mens så borde det visa om du är gravid....

Catharina: Glömde ju Evelina förut när jag skrev, hoppas att hon har blivit av med febern nu

Imorgon är jag ledig *WHOPPIE*

• Teskedsmamman

Catharina: Vad skönt att det "bara" var tredagarsfeber!!!! Pussa nu lillsnäckan från oss och önska henne krya på sig....

Säger grattis till LillaFruH jag också... skickade mail till dem från webbisarna, men passar på här med

Vet ni... Bebisen ovanför LillaFuH...Ulrika och Peter med Anton... Det är Jululle!!!!! Så jag säger grattis till henne också!!!!!

• Teskedsmamman

Säger också gott nytt år!!!! Är inne och kollar om bonusen kan äta natriumglutamat och det verkar helt ok för glutenintoleranta

Totte sover sedan nästan 1 timma tillbaka så det blir inget fyrverkeri för hans del....

• Teskedsmamman

Kan bar asäga grattis igen LillaFruH!!!!

Han är verkligen fin er lille William!!

ÅÅÅÅHHH vad jag vill ha en liten bebis i magen!!!!!!!!!!!

• Teskedsmamman

Victoria: Beklagar.... Allt det här med Asien har tagit så hårt att jag flera nätter var tvungen att ha Totte jämte mig i sängen på nätterna!! Men nu kan han sova i sin säng igen... Kompisen har två kusiner därnere... Den ena låg i en pool med dykarutrustning på när vågen kom (dykinstruktör) och klarade sig med ett jack i pannan och den andra hann sätta sig i säkerhet tillsammans med sin pappa.... Tack och lov för lite solskenshistorier!!!

Tote tog sina första steg idag!!!! Han gick 3 steg mellan mig och maken på egen hand idag!!

• Teskedsmamman

*örk* Årsbrytning på jobbet.... produktionsstatistiklistor upp över öronen... har hårdjobbat sedan 7 imorse... men det börjar lugna sig nu...

Maria: Försök bryta Emils rutiner som han skapat själv, väck honom så han sover mindre på dagen och ha samma rutiner som innan och verkligen var minutiös, mat på samma minut varje dag, pyjamas samma minut varje dag och så.... det fungerade när Totte vände på dygnet efter sin magsjuka....

• Teskedsmamman

Gumlan: Hjälpa till vid klädbyte gjorde Totte tidigt också... där vid 5-6 mån ungefär så började han sträcka på armar när man satte på tröja och dra ur armarna ur tröjan när man ska ta av den.... Däremot är klädbyte skit!! JÄTTETRÅKIGT!!!! Resultatet av detta är att vår inotyolsalva inte har någon text kvar, för så fort Totte hamnar på skötbordet och det skall bytas kläder så får han den i nävarna och så får han ligga och tugga på den....

Totte har FORTFARANDE inte fått några tänder!!! Han fyller 11 mån idag!!

Igår när vi satt och skulle käka middag slog "klassens clown" igenom på Totte...jag stoppade in makaroner och han spottade ut dem innan jag hunnit få in dem nästan. Detta lockade till skratt hos både storasyskon, mormor och mig och maken, detta snappade Totte upp - De skrattar åt mig!!! - och spottade ut makaronerna ÄNNU fortare!! och så fort han spottat ut den skrattade han så han höll på att trilla ur stolen!!!! Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig!!!

• Teskedsmamman

Maria: Fråga mig inte hur han tuggar, men han mosar det nog bra med de gommarna han har För vanlig mat har han ätit i drygt 1 månad nu, när maken och jag gör middag i rätt tid och det inte är för starkt så får han också...
    Mumsigast är macka med leverpastej och spagetti med köttfärsås....

• Teskedsmamman

19 sept har jag en anteckning i dagboken om att Totte käkar små smörgåsbitar.... och då var han drygt 6 mån....

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!