Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Halmstad tråd!!!!!

Maria: *kniper tummarna*

Ulrika: Vad bra!! Totte älskar leverpastej och kaviar... fast kaviaren får man ta det lugnt med innan 8 mån dagen eftersom det är ganska salt...

• Teskedsmamman

LillaFruH: Du får inte ha bilder på William!!!! JAG BLIR JU ALLDELES SJUUUUUK!!!!! Vill också ha en liten bebis!!! Känner mig smått otacksam ibland, jag har ju en underba lite Ludvig och jag önskar mig bara fler

I onsdags och torsdags var vi på släktkalas!! I Katri´neholm så vi har kört ca 80 mil på 2 dagar. Jag är hur trött som helst idag! Att det blev lite mycket "saft" på festen gör inte saken bättre Totte var hur snäll som helst, han åt jättemycket av min citrontårta så jag fick smaka 1 sked ungefär... och den var jättegod!!

Totte går mer och mer nu, han släpper taget ganska ofta när han står så han står lull och ibland när han går så har han så bråttom att han glömmer att hålla i sig! Fast han är en lite fegis....

Maria: Totte sov ALDRIG hela nätter innan han började med det helt, ibland kan han förståss vakna på nätterna, men de senaste 3 månaderna händer det alltmer sällan.

Borboleta: Välkommen hit!! Att få vara med här inbegriper bara 1 krav, att man bor i halmstadtrakten

• Teskedsmamman

Håller med Maria: En gång halmstad-bo alltid halmstad-bo...

Stå lull är väl ungefär som Maria skriver... "lulligt" det är när de står utan stöd...

• Teskedsmamman

Maria: Han gjorde vad?! *asg* Jaja, vissa gör vad som helst för att få bjuda på en kopp kaffe Det är nog bättre om du byter ett mål mitt på dagen först mot t ex gröt eller något sådant.... Totte bytte själv alla mål på dagen förutom ett av dem och det gick bra med tuttarna, iofs hade det börjat tunna ut innan men ändå... Däremot nattammade vi ett bra tag till (eller ja, om man nu kan kalla 1 månad för ett bra tag till)

Minke: Jag köpte det på Ullared för 60 spänn om jag inte minns fel...

• Teskedsmamman

Maria: Plastad frotte är fotte som har plast på ena sidan ungefär som en handduk som inte släpper igenom fukt... Perfekt att ha i sängen under lakanet när det är dags att lära sig sova utan blöja eller i vårt fall när TOtte sov utan blöja när han hade blöjutslag, eller när man låter dem ligga utan blöja på filten...

LillaFruH: Jag är imponerad av ditt kämpande!! L*Y*C*K*A T*I*L*L

Catharina: Hoppa över ett par dagar... amma bara eller testa gröt...

• Teskedsmamman

Maria: Amma först och se om han vill ha välling efter det på kvällen...

Idag är det slapp som gäller... skall iväg och hämta mina 10 DVD:er från CDON

• Teskedsmamman

Ville först bara säga att det är skönt att vara tillbaka!! Har haft strömavbrott i 30 timmar och trots att strömmen kom tillbaka vid 22.30 igrå så har inte huset kommit upp i värme, som värst låg vi alla 3 under samma täcke i ett sovrum med under 15 grader i.... Vårt växthus är ett minne blott, har nu istället glaskross i hela fruktträdgården men vi och djuren lever iaf!!!

KarinoAlex: Välkomna hit!

Malin: Vilken otur att jag inte såg inlägget tidigare, jag går hemma idag med en rygg som jag precis har sträckt så jag har tagit ledigt för att gå till läkaren idag, då hade jag ju kunnat komma och fika men det får bli en annan gång...

• Teskedsmamman

Maria: Får väl maila telnr till dig, det hade iofs bara hjälpt med mobilnumret... Vi har bara bärbar telefon och den påverkas ju av strömmen Kan säga att hela området utanför Halmstad var påverkat, jag tror inte Åled och Sennan har ström än. Grannen sa idag att så här länge har strömmen inte varit borta sedan han flyttade in för 13 år sedan... Hans körsbärsträd lade sig över hans veranda men det verkade klara sig, både huset och verandan... men trädet ligger numera i småbitar på hans gräsmatta....

• Teskedsmamman

Stumoan: Hejsan och välkommen!!! Vad kul att det dyker upp fler koltisar i Tottes ålder! Min son är 11½ månad...

Och JA! Mera fika åt mammorna!!!!!! Gärna på eftermiddagen eller en lördag så vi arbetande mammor också kan, visst kan jag få ledigt från jobbet men då blir det så träligt att hämta Totte

• Teskedsmamman

JA!!!!!!!! FIKAAAAAAAA!!!!!!!!!! Lördag hade passat superduper för mig....

LillaFruH: Vem vet, allt kanske släpper nu när du har bestämt dig och mycket av stressen försvinner?! Iaf, jag är imponerad att du har kämpat så!! Tack och lov ville Totte amma i 5½ månad iaf innan han började protestera på dagen, natten ammade han tills han var 7½ månad ungefär, då meddelade han på hög volym att han ville minsann inte ha tutte! -GE MIG NAPPEN FÖR H*LVETE OCH LÅT MIG SOVA! Sa han
    Sedan dess har han sovit mycket mer än innan han slutade tutta på nätterna...

Maria: Vad tråkigt med eksemen, men som du skrev, bra att de kom nu så de får se dem ordentligt, och du... ge dig inte förrän de har skrivit en remiss till barnkliniken, jag fick kämpa för att få en remiss med Tottes knöl...

Ja just det! Apropå Tottes knöl, eller hemangiom som det tydligen heter... den har försvunnit mycket de senaste veckorna och kanske är den borta innan han fyller 1 år... eller kanske inte, han fyller ju om 3 veckor!!!! *gråter* Var tog min lilla bebis vägen?!?!?

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!