Inlägg från: Gumlan |Visa alla inlägg
  • Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

OK om inte vaccinationsfebern smittar så var det inte dte han hade BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ nu är vi sjuka båda 2 här *tycker synd om* men han har iallafall sovit som en stock inatt!!!

Blir ju då inget babysim idag heller blääääää, JA VILL PÅ BABYSIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Gumlan

Tack Johanna och Magdalena!!! vi har legat på soffan nu några timmar, är lite mysigt ändå trotts att man mår bläää. Gubben pysslar ju om oss skickat iväg han att fixa middag nu... blir nog soffan hela dagen för oss skulle jag tro.

hihi, ja tyckte dina lussikatter var roliga Magdis dom ser ju goda ut med, goda och roliga!! perfekt ju!

• Gumlan

Magdalena - så fint, va stor han ser ut stooora killen nu ju, hihi.

Johanna - ville ju varit där ja kan ju ta kort när Alva dyker om vi kan komma nästa gång (*suck*)

Maria - oj han har ju varit sjuk jätte länge nu ju!!

Ulrika - kan inte vi få eran mögellägenhet då?? ( )

jebe - ja usch, inte kul alls skulle det vara ju. får verkligen hoppas du inte ryker på något!!

• Gumlan

*snööööööööööörvel* TACK en jätte massa Ulrika!!!!! *nys* vad ska dom göra med er lägenhet nu då? ska ni flytta tillbaka när dom fixat det? Var ska ni bo sålänge? Var ju inte en dag för tidigt att dom gör något åt det... hur länge har ni inte bott i möglet nu?? stackare... j*vla hfab dom är inget bra alls...

LillaFruH - hihi, spännande tänk om det är dags!!

• Gumlan

åååååååååååååh vi har tittat på en lägenhet i oskarström, ja blev helt kär!! Vilken lägenhet fast det bodde BARA gamlingar i området... fast jag vill ha ändå!! Lite jobbigt att flytta till ett ställe man inte vet något om också (OM vi nu skulle få den) så flickor vad vet ni om oskarström????

Skönt att höra att Evelina gått upp i vikt

• Gumlan

hihi, den var 96.7 kvm, skitstor ju!!! först kom man in i en stor hall & på höger sida var ett sovrum och i sovrummet var en dörr till en stoor toalett till höger från hallen var ett gigantiskt kök, med jätte söta fönset sådär så dte går ut om du fattar? som kanten på en ring (urkass på att förklara. & så var det ett litet föråd i köket. & diskmaskin! lite till vänster från hallen fortsatta hallen en bit in till ett stort vardagsrum med sånna där söta fönster med. hihi och precis till vänster när man kom in i vardagsrummet var en till toalett. & så var det som en liten hall in till toan, mycket orginallt & trevligt :) med massa hyllor. sedan längst bak i vardasrummet var en dörr till sovrum 2. ingen uteplats tyvärr & trista tapeter, men det kvittar ju för jag vill ändå tapetsera!! annars var den fräsch, köket med skåp och så. Det hade tydligen varit en uthyres lokal och sovplats till personalen på ett äldreboende gämte så allt kändes väldigt orginelt. tack för infot! och jätte tack för sparken hur går det med magen?? hoppas det är dags snart och att allt går bra

• Gumlan

LillaFruH - aha är det så dom heter 5900 kostar den, inte alls dyrt ju! Vi får veta om vi får den nästa onsdag tror jag. jupp, det var hfab. Vi bor ju nu i en 2a eller 1½a heter det vär på 45 kvm. Står ni i kö? ställ er i den annars för det är låååång kö. åååh med då kommer nog bebis snart ska du se *spännande*

Ulrika - ååh Mickedala är mysigt ju! 120 kvm låter mycket bra!! hur dyr är den? väääldigt dyr kan jag tänka mig! Jätte kul för er att det fixar sig nu iallafall!! haha, ja det är sant! Vi har ju gamlingar som grannar nu och dom säger alltid att Emil måste vara jätte lugn för dom hör han aldrig skrika, hehe och då kan han ha gallskrikit på natten och sovrummen är vägg i vägg, så dte är ju positivt

Idag har eksemen slagit ut igen... fattar inte. det går från att se bra ut & så över natten så ser han ut som ett stort sår *ledsen* det måste ju bero på något!!!!! Tycker såååå synd om han bläääää

• Gumlan

LillaFruH - ååh det var ju synd, annars hade ni ju kunnat välja & vraka sedan! Verkar vara väääldigt långa köer försöker du hoppa in här och meddela när det är dags eller annars märker vi väl om du itne varit här på en dag om det blir nått frammåt nu så LYCKA TILL!

Johanna - tack! blää, det är inte så mycket bättre med oss. Snorigheten har börjat släppa på mig, men istället har det satt sig i ögonen *suck* ser knappt

Cittra - Vi har kollat runt lite, men verkar dåligt med det överallt.

Hade gärna bott jos andra än hfab, tycker dom är urkassa!! OM vi skulle få den lägenhetn i oskarström så skulle vi få betala dubla hyror 2 månader 10000 i månaden, inte kul! Dom kan ju itne ställa upp för sina hyresgäster alls!!

• Gumlan

Jag har aldrig varit med om dte innan heller men jo så sa dom, jag frågade om vi kunde ta det på avbetalning och det kanske vi fick om det inte var någon annan som ville ha lägenheten som kunde betala utan problem!! nä, jag ska nog skriva en insändare, blir så irriterad! Vart kan man skicka det? Tycker allt att dom kan få lite skit! det förtjänar dom!

Vi fick erbjudande på fyllinge med idag, ska kolla på Måndag. Sambon gjorde en för och nackdels lista över lägenheten i oskarström just nu är vi väldigt ambivalenta! Så vad tycker ni??

Fördelar!
    * Lägenheten ät jätte stor.
    * Har underbar planlösning!
    * Bra för katterna att kunna gå ut.
    * 2 toaletter
    * Vi har närmre till släkt.
    * Området är lugnt.

Nackdelar!
    * Dubbla hyror i 2 månader (minst)
    * Bara gamla människor i området, inga barnfamiljer
    * (väldigt) bra insyn.
    * Inget garage.
    * Endast en tvättmaskin från 1800 talet och dessutom inte i samma hus.

så vad sägs? Jag blev så kär i lägenheten att jag skiter i nackdelarna. Tycker insynen är värst, men det går ju ordna någorlunda med gardiner & saker i fönstret. Sambon tycker nackdelarna överväger stort...

• Gumlan

Magdalena, altså inflyttningen i den nya är 1 januari, så vi får ju betala från 1 januari... hur menar du?

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!