• Diwa

Akvaristik

Tråden för oss med akvarier...

tipsutbyte, skötselråd eller bara för att visa upp våra gatukorsningar?

Mitt Akvarie: 110 liter, med värmare, pump osv

fiskbestånd just nu:
    11 Neontetror
    6 Fantomtetror
    3 Indian platy
    3 röda platy
    4 Regnbågsmolly
    2 pansarmalar (Corydoras Aenus och corydoras Paleatus)
    3 amanoräkor

en paleatus dog ganska omgående efter att de kommit hem så hmm den simmar i fiskhimlen eller nåt

just nu väntar vi yngel på 2 av platyna och på regnbågsmollyn

är dessutom tämligen säker på att det inte är några regnbågsmollyn eftersom de bilder jag hittat på nätet gör att jag misstänker att det är platyn de med (tuxedo) nån som vet hur man ser skillnad på könen eller har bilder på regnbågsmolly eller indianplaty?
    I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • Svar på tråden Akvaristik
  • Diwa
    typ

men skoj är det och roligt när man ser fiskarna trivas
    ~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • M73

filips aqarelle är bra tycker jag, ger dessutom ett ljus som ser trevligt ut för ögat. Vissa lysrör gör inte det

• LillaLulla

M73 - tack för tipset! Nu återstår det bara att se ifall de har sådana lampor i våran lilla skitstad... Samma stad som inte begrep vad jag menade när jag sa att jag skulle ha räkor till fiskarna. "Va? Äh, fiskar äter fiskmat och inget annat!"

• Tinette

gahhh mina yngel äter de mindre ynglen eller gör dom ej det?
    Har plati,guppi,molly yngel i ett och samma plus zebrafisk yngel men de andra verkar äta det mindre ynglen gör dom det?

• Polysperma
    Tinette skrev 2007-03-07 17:08:19 följande:
    gahhh mina yngel äter de mindre ynglen eller gör dom ej det?Har plati,guppi,molly yngel i ett och samma plus zebrafisk yngel men de andra verkar äta det mindre ynglen gör dom det?
    japps har man otur så gör dom det.......
    *Även den bästa mamma kan fela //nanne*
  • Polysperma

se till att det finns massa lummiga växter dom mindre kan gömma sej i alt sortera upp dom.

• Tinette

inte så lätt då dom e sååå små så man knapt ser dom. trode inte andra yngel gjorde så

• Polysperma

jo tyvärr så men kan du inte flytta dom större?

• Tinette

jo men djuraffären stängd får fixa imorn

• Polysperma

urk..... glasburkar? dricksglas?
    jag fasar för när mina börjar spruta ur sej yngel.......blir å investera i massa petboxar å grunkor så man kan koppla in flera slangar till dom syrepumpar jag har.

Svar på tråden Akvaristik