• Aurora83

Typiskt manligt, typiskt kvinnligt

Hej,

Skulle va kul att höra från olika både män o kvinnor vad som anses typiskt manligt/kvinnligt.

Kan börja:

Igår kväll sa min sambo att d låg något under mattan i hallen (han stod då där o såg "bucklan")
    Jaha ok säger jag. Inge mer med det.
    I morse när han ska gå och jag står i badrummet ropar han igen "D e nåt under mattan"
    Ja älskling du sa d igår svarade jag då. Han fattar vinken o säger jag ska se va d e o tar fram d.

Typiskt manligt att se nåt på golvet som nte ska ligga där o inte plocka upp d.

Haha tyckte han va jätte gullig iofs men ändå=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-11 18:55:51:
    På allmän begäran så har ja nu startat en ny tråd som förhoppningsvis inte svider i folks ögon

www.familjeliv.se/Forum-5-97/m16148145.html

• Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt
  • Rokka Jill

Sen har det funnits ett levande bevis på att "boys would be boys" fast de har försökt uppfostra en flicka..

• Myran H

Det är sååååå hopplöst!

För ett tag sedan - något år? - var det en tråd om det där med att fälla ned toalocket, eller ringen, eller vad det var. TS hade en "typisk kille" som inte gjorde det, alltså. Det kom väl en del medhåll om "typiskt killar" hit och dit men efter ett antal sidor visade det sig att det var minst lika vanligt att tjejerna som skrev där var slarviga med locket, och deras killar bättre på att fälla ned. (För det var nästan uteslutande tjejer som skrev.) Tamejtusan om det inte visade sig att det bland de som skrev var ÖVERVÄGANDE tjejer som var dåliga på locknedfällningen,

Inte TUSAN ändrade någon sig till att kalla beteendet "typiskt kvinnligt" efter det.

Gamla fördomar är sega. Och jäkligt irriterande.

• Pallas

"Fillipinan, Mikkel räv, Bonanza, Pallas.. Grattis!!! ni har sabbat en tråd o TS har fått göra en ny.. Är ni nöjda nu?"

Sabbat en tråd? Var då?

• Mary Lo

Såååå typsikt kvinnligt att sabba en tråd!

*SKOJAR*

• Pallas

Mary Lo: ja så här blir det alltid när en massa kärringar skall samsas på liten yta! (Sen att de värsta kacklen jag någonsin upplevt varit på mansdominerade arbetsplatser kan vi ju gömma under mattan och inte låtsas se...)

• Mary Lo

*håller för öronen och nynnar jättehögt* vill inte vill inte ville inte se.....

• Mary Lo

laaa aaaaaaaaaaaa laaaaaaahhh laaaaaaahhhhhhhhh.....

• studenten

Som jag skrev redan i början av tråden, era skämt om sterotyper återskapar dem och alla negativa konsekvenser. Hur tror ni annars att stereotyper uppstår? Som något en djävul skickar till jorden?

• Myran H

Jag delade kontor ett tag med ett gäng ölhävande, fotbollsspelande tjejer som hade halvnakna killar på väggen och dreglade vid fönstret när männen som lade gatsten utanför tog av sig på överkroppen. Tror ni inte de ÄNDÅ tjatade om "typiskt killar och typiskt tjejer". Snacka om brist på självinsikt. Eller nåt.

NÅN gång får väl ändå mänskligheten ta och gå lite framåt.

Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt