• Aurora83

Typiskt manligt, typiskt kvinnligt

Hej,

Skulle va kul att höra från olika både män o kvinnor vad som anses typiskt manligt/kvinnligt.

Kan börja:

Igår kväll sa min sambo att d låg något under mattan i hallen (han stod då där o såg "bucklan")
    Jaha ok säger jag. Inge mer med det.
    I morse när han ska gå och jag står i badrummet ropar han igen "D e nåt under mattan"
    Ja älskling du sa d igår svarade jag då. Han fattar vinken o säger jag ska se va d e o tar fram d.

Typiskt manligt att se nåt på golvet som nte ska ligga där o inte plocka upp d.

Haha tyckte han va jätte gullig iofs men ändå=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-11 18:55:51:
    På allmän begäran så har ja nu startat en ny tråd som förhoppningsvis inte svider i folks ögon

www.familjeliv.se/Forum-5-97/m16148145.html

• Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt
  • kvabbso

Varför nöja sig med att generalisera om bara kön?

Nu ska jag starta följande trådar:

"Typiskt lantlollor, typiskt stadsmöss"
    "Typiskt starrpatienter, typiskt fibromyalgiker"
    "Typiskt stenbockar, typiskt vädurar"
    "Typiskt såna med skostorlek 38, typiskt skostorlek 36"
    "Typiskt 83:or, typiskt 77:or"

Jag tycker att världen blir så mycket rikare och mer nyanserad av att stoppa in människor i fack och det tänker jag fortsätta med. Om det bara fanns skygglappar för människor skulle jag köpa sådana på momangen!

• Cokkie

Blondiner har roligare HAHAHA Jag e blondin :P

• kvabbso

TygTiger

jamen alltså nu blir det ju jättekomplicerat när du skriver sådär. Hur ska jag nu veta vad som är mannligt och kvinnligt?

• capybara

kvabbso: "Typiskt starrpatienter, typiskt fibromyalgiker"

Bäst idag!

Det kanske funkar att köpa skygglappar för hästar och anpassa dem lite? Det blir en jättehit och du blir stenrik genom att vara först på marknaden.

• Danbala

Typiskt manligt är att begå självmord, typiskt kvinnligt att utföra självmordsförsök.

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Tygtiiger

Kvabbso: helt ärligt talat så skulle jag ha MYCKET lättare att rapa upp en massa "typiskt akademiker" "typiskt WT" "typiskt starrpatienter" - för att inte TALA om "typiskt miljöpartister".

Äh, kan du inte starta en "så tyyyypiskt jävla dig alltså" tråd, så kan jag få häva ur mig mina favoritgeneraliseringar! (Jag har ju massor, men jag tycker att det är lite för svårt med just kvinnor och män. Det är så många i varje kategori. Jobbigt.)

• Cokkie

Ni vet väl varför blonda tjejer alltid har blåmärken runt naveln? Blonda killar är inte så smarta dom heller *ASG*

• Santos v2

Danbala: Man lite snack för mycket verkstad, kvinnor mycket snack lite verkstad

• Mikkel räv

Nöjd och nöjd... Jag har sagt vad jag tyckte och det står jag för. De andra kan jag inte tala för.

Jag är bar så innerligt less på att hela tiden behöva be om ursäkt för att jag inte längre godtar att man håller liv i stereotyper. Stereotyper som faktiskt skadar människor. Ni får tycka att jag är hur sur, snipig, ogin eller tråkig som helst.

Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt