• Aurora83

Typiskt manligt, typiskt kvinnligt

Hej,

Skulle va kul att höra från olika både män o kvinnor vad som anses typiskt manligt/kvinnligt.

Kan börja:

Igår kväll sa min sambo att d låg något under mattan i hallen (han stod då där o såg "bucklan")
    Jaha ok säger jag. Inge mer med det.
    I morse när han ska gå och jag står i badrummet ropar han igen "D e nåt under mattan"
    Ja älskling du sa d igår svarade jag då. Han fattar vinken o säger jag ska se va d e o tar fram d.

Typiskt manligt att se nåt på golvet som nte ska ligga där o inte plocka upp d.

Haha tyckte han va jätte gullig iofs men ändå=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-11 18:55:51:
    På allmän begäran så har ja nu startat en ny tråd som förhoppningsvis inte svider i folks ögon

www.familjeliv.se/Forum-5-97/m16148145.html

• Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt
  • Mary Lo

Jag upplever ibland att man genom enorma, skrattlösa påtryckningar försöker kväva människors upplevelser av livet. Detta innan de knappt har verbaliserats. Det gäller både på FL och i övriga livet. Innan någon vet ordet av har fem personer vrålat att man inte ska göra/säga/tänka/skoja om si eller så, för då går det minsann åt helvete alltihop.

Jag tillåter mig bara att garva åt vissa grejer hos mig själv och andra som jag anser är primitiva reflexer som genom kunskap (bildning), humor och kommunikation så småningom kommer att försvinna. Ungefär som visdomständer.

• Mrs  You
    hahahhaa idag ringde min väninnas kille och frågade om han kunde micra en paket bacon... med plast å hela köret hahahaa... typiskt karlar...
  • SkåneP

Pallas: Profetior som ställer det stereotypa beteendet i särskilt god dager, eller?

Om inte annat så visar det ju att 99% insett att de följer ett sterotypt mönster. Bra eller dåligt - som sagt, första steget i problem lösning är insikt.

• Pallas

Mary Lo: Jag hör till dem som tycker att man kan skämta om det mesta. Dock tycker jag att det finns en gräns mellan ett bra och värdefullt skämt och ett unket och skadligt skämt. Givetvis är gränsen individuell, men det skulle aldrig falla mig in att bara vara tyst när jag tycker något är galet.

• Mary Lo

*ger mig själv jordens örfil för att jag skrattade högt åt Mrs You´s inlägg*

• Mary Lo

Pallas: nej jag tycker absolut inte att du borde vara tyst när du tycker att något är galet. Verkligen inte.

• malin ulrika

Mary Lo,
    ja visst var den rolig!

Inte visste jag att vi därmed uppfann nya könsstereotyper. Stackars alla karlar som nu måste låta bli att plocka upp saker från golvet, för de har läst här på FL att "sån är en riktig karl"...
    (Fast, hm, det var väl inte riktigt så vi skrev...?)

SkåneP,
    håller med dej också, eftersom jag inte kan formulera nått bra själv!

• malin ulrika

pallas,
    GÖR de!?
    VAR ligger Mellerud!!??

Bäst att vi talar om det för alla där också, så att de vet och kan rätta sej därefter, vore ju synd om de inte visste...

Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt