• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • AnnaOnIce

mm köpte den till oss utan att veta att hon precis fått en ny flis. det e lite mycket kläder här nu.

icke använd, fortfarande i plast.

• Binis

vad vill du ha för den?

Mamma till Ida 040721 och Kasper 060421
  • Tesselessan

Hrmmm..vad är det som är så speciellt med burberry?Syrran är helt tokig i detta och jag har inte riktigt fått in det här med rutigt..

Aoi. snälla du som håller på med hästar hur kommer det sig att detta rutiga är kombinerat med hästsport?

Varför inte blommigt eller prickigt..även om jag är minst lika allergisk mot detta..Randigt är bättre

• Svinto

Julia har varit helt ok från sin diarré sedan jag skrev här senast. Tack o lov får jag väl säga för själv har jag legat nerbäddad i influensa-eller om det är vinterkräksjuka?? sedan igår morse...Igår låg jag i sängen HELA dagen och var totalt slut. Inte en chans att jag skulle kunna hämta Julia från dagis. Som tur var så ställde en kompis upp o hämtade henne när hon ändå skulle hämta sin kille på samma avdelning. En nackdel av att ligga i sängen så länge är att jag har fått SÅ ont i ryggen!! (min styvfar ordinerade kål för att få ut maskenFundersam). Jag har försökt med liten egenbehandling o hoppas det ska hjälpa. Idag känner jag mig lite bättre men bilr hemma minst en dag till....Har fått hjälp av mormor o styvmorfar o hämta Julia på dagis idag.Skönt med uppbackning.

När det gäller färger så kan Julia,svart,vit,rosa,röd,orange och blå.... Ja, det är när hon vill...Ibland bara chansar hon och då märker man att hon inte är ett dugg intresserad.

Dethär med att ta av kläder....Julia har börjat med detta nu när hon ska gå på toa. Hon drar av byxorna långt innan och går den sista biten med byxorna vid anklarna....Verkar något obekvämt.
    Hon ska bada idag så då får jag kolla lite extra på vattenkoppor.Vill inte vara hemma nästa vecka för Julias skull....

Jag märker en jättestör skillnad på Julia sedan hon började på dagis. Hon har lärt sig lilla snigel,björnen sover och i ett hus...på denna tiden. Hon kan även namnen på alla barnen på avdelningen och innan har hon räknat bara 1-5 och sen 6-10. Nu kan hon räkna till 10 lätt och även ibland något längre.
    Detta är nu 4:de veckan på dagis om man räknar med inskolingen.

Kul med en liten hästbebis här också-snart iallafall

• AnnaOnIce

Blommigt ser billigt ut. Prickigt -lite vågad design, randigt finns men trist. Rutigt ser dyrt o lyxigt ut, som en lacoste tröja eller burberry (har inte heller fattat det märket, visste först att det existerade när jag såg SLs dotters klänning).

Allt som har med hästar o ridsport att göra är dyrt. Så jag ville lyxa till det lite när hon köpt ny häst.

• AnnaOnIce

Aima: masken?? urk... har du mask, jag tror inte jag vill ha fler detaljer. Hoppas du blir frisk snart.

Julie blöjvägrar just nu. Hon har inte haft blöjja sen igårkväll (alltså inget på natten heller). Man kan ju inte hindra utveckligne men snart kommer det i byxorna.

På lördag ska kanske Mimmi sova över här (eller iallafall kväll). Spännande!

• exiteme

AOI:
    Troligen menade Aima lat-MASKEN

Ingen som är sugen på en Me & I-träff?

• Svinto

Precis-LAT MASKEN!!Flört- tack exiteme!

Jag har papperna i Julias rum så därför frågar jag er supermammor- barn vaccineras ju vid 1,5 års ålder (ungefär). Är det inte mot typ vattenkoppor?
    varför kan de få det ändå även om de är vaccinerade mot dem?

• Binis
    AOI: Så den är gratis men då tar jag den.... Eftersom du ej svarat om priset
  • Binis
    AIMA: 18- månaderssprutan, mpr=mässling, påssjuka och röda hund
Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11