• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • AnnaOnIce

..o jag vill inte hau tofs, jag vill ha flätor!

(hon har 1cm långt hår, finns det nån som vill sälja mig lösflätor?)

• Full av förhoppning

Hahaha det är härligt när de vet vad de vill.
    Isabelle slänger av sig kläderna så fort hon får en chans (Fast inte på skattkammarön SL och MM )
    Flätproblemet är lite knivigare.. hm Pippiperuk?

• mejram
    Det känner jag igen, Anna. Fast problemet med Linnea är att hon inte vet vad hon vill, bara att hon INTE vill ha det som jag föreslår. Sen är hon väldigt bestämd med vem som ska hjälpa till på toaletten, borsta tänder, klä på, etc. "Nej, inte du, pappa kan". Detta har börjat gå för långt hemma nu så nu har vi konflikter dagligen om struntsaker. Som sagt, suck... Det är ju så gulligt, men ack såååå jobbigt.
    Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Filur

Moa är inte så hemskt envis när det gäller kläder, går lätt att övertala henne Glad

Här är det istället Emily vi har "krig" med nästan varje dag Skrikandes Hon är inte bara bestämd om vad hon ska ha på sig utan sen måste allt sitta PERFEKT!!Skrikandes
    Hoppas verkligen att Moa INTE blir likadan.

Moa är också väldigt bestämd med vem som ska hjälpa henne, det är pappa hela tiden just nu, även när han inte är hemma. När han inte är hemma är hon dock lättövertalad till att låta mig göra det.

• Mamma Mio

Vad är färger? jag kan inga färger, inte höger och vänster heller.

• Full av förhoppning

Höger är den handen du har tummen till vänster

Tror det var Nalle puh som sade "Det är bara att bestämma sig för vilken som är höger, så vet man att den andra är vänster" hahahaha

• Binis

Ida kan alla färger, det är inget vi har tränat utan det har kommit av sig sjävt. Har nog kunnat det i minst ett halvår eller så nu. Hon kan även räkna, pekar på sakerna och räknar. Alltså inte "bara" räknar utan verkligen pekar ut tex en kudde, två kuddar osv. Räknar nog som mest upp till 20 Vår duktiga flicka Hon är även som Isabelle intresserad av pussel och rita, en riktig liten pysselmaja Hon r också inne på dessa 12bitars pusslena.

Däremot är hon inte alls intresserad av att släppa blöjan, det känns långt borta

Mamma till Ida 040721 och Kasper 060421
  • Trulsa2

Bra tjejer, fortsätt drilla era små barn så kan de allt när de kommer till skolan .

Nu är det dags för spisen igen.... är INTE motiverad idag.

• Mamma Mio

Trulsa2...är du inte rädd för att bli arbetslös????

• Trulsa2

Jag kan väl ta ett sabbatsår eller två Nolltaxera var det ju!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11