Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
FAF...SL make är en riktig pudding, och tänk, det finns puddingar i plural!
hehe... tänk att ha dubletter av den man tycker är vackrast ... härligt... så länge man inte tar fel någon gång hahaha.
Har era barn sovit med ögonen öppna??
Moa gjorde det nu när Jonas var uppe och tittade till henne. Han blev rädd och kände på henne så att hon andades. Hon vaknade då till lite och vände på sig och stängde ögonen och somnade om.
Ja det gör Isabelle ofta... det gör din käre farfar och faster också ... och Nille med... knepig släkt va hahahaha
Okej, det hade jag ingen aning om
Jag är glad att jag inte såg det, hade blivit jätterädd!!
Flickor/tanter!
Allmänt upprop - här behövs det ny energi! Tjuvläsaren (yours truly) kastar in en fackla i debatten.
Var blev det av tävlandet egentligen? Såg ett gammalt inlägg från Katla där hon berättade att Katla skriver K på uppmaning. Vad är det för petitesser?
Alva kan skriva hela sitt namn! Visserligen på uppmaning och visserligen blir det ganska ofta AVLA, vilket väl är nåt helt annat? (Minns inte så noga - det var så länge sedan... )
För övrigt försöker jag bli en bra mamma. Idag har vi lagat mat tillsammans. På morgnarna är jag inte någon bra mamma. Idag var jag fullt beredd att låta en snorig tjej åka till dagis i bara tunn tröja och byxor: Maaaaaammmmmmmaaaaa - jag vill vara ensam hemma! (Mitt knep i pressade påklädningssituationer har fram tills nu varit: NU går mamma till jobbet. Du vill väl inte vara ensam hemma? Kom nu!) Detta knep. Kan inte. Användas. Längre.
Lite skitsnack-
I lördags var Julia hängig och fram på kvällen hade hon världens diarré.Igår var hon helt ok i magen. I kväll hade hon diarré igen men har varit pigg o glad hela tiden.
Ska vi skicka henne till dagis imorgon trots diarén idag???? Har bara haft en ikväll vad jag vet om....
Kan inget om sådan´t.....
Feber,ögoninflammation och barnsjukdommar vet jag klart att de inte får gå till dagis med men hur är det med tillfällig diarré???
SL-vad är det för alkomätare ni har?
B fick en i julklapp men den verkar otroligt rörig o invecklad så det har inte blivit någon reda med den. Vi testade den på juliafton o trots att B druckit wiskey precis o jag inget så visade båda våra värden på 0-hur detta kunde gå ihop???
Fan,jag har världens finnigast hy just nu....Någon som vet något dundermedel??
Inte för dyrt! Gärna lätt o behändigt
Nu är det hög tid för sängen. Jag har ont i halsen så jag blir väl dålig snart också. Det går vattenkoppor på Julias dagis. Hur stor är risken/chansen att hon får det??
Mejram-stackars din tjej!
Jag tycker du ska ta henne till någon jourläkarcentral eller liknande om hon är påverkad.
Det är ju just det - inte blir hon friskare av att träffa en läkare. Det som händer är att hon får penicillin utskrivet och ska äta det en vecka och sen är hon bra. Men om vi inte går till vc så är hon hemma en vecka och sen är hon bra...
Jag har aldrig riktigt förstått det här med att springa till vårdcentralen så fort det är något. Det som inte dödar, det härdar.
I dag har hon varit helt OK - sov ett par timmar mitt på dagen, bara.
mejram:
Hos oss har det hjälpt att träffa läkare. Jag har haft tre öronbarn. Zack har öroninflammation just nu. Med penicillin har lidandet förkortats rejält och barnen blivit friskare snabbare. Inte tar det en vecka för att bli bättre. Möjligen en vecka för att bli helt FRISK.
Men det är lite skillnad på åldern. Om Keyla blir sjuk, talar hon om var hon har ont. Hon försöker tom att fejka ont för att få smaka Zack´s medicin!!! *s*