Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Sommarlycka: hahaha klart jag vet .Jovisst äter tösen mat också.
Och huvudskälet till att dra ner på amningen är ju inte barnledighet som hon är ute efter..det var mer från min sida så jag kan kidnappa min guddotter lite mer .Men frågan är om bröstmjölken gör henne mätt och då skulle ersättning varit bra.Hon är lite kinkig med mat..kan vara mycket nu att hon ska få tänderna oxå...jajaja skit samma.Det är inget akutproblem.
Faf:Lycka till med hyllan
Mamma Mio, jobbar du inatt?
Min väninna åker in om en stund och ska föda och vi ska passa deras flicka
De kommer om en liten stund och lämnar henne för att sedan åka in
wiiiiiiiiiiiie det är så spännande
Hyllan är uppe och sitter perfekt... helt annat hem nu ju Så mycket hemtrevligare, och vips kom våra fina tavlor upp på hyllan också och lite ljuslyktor och två krukväxter
Snart ska jag nog få fason på hemmet
oooh nu kommer de snart
Döööööööööööööh puckoLinda... klart du inte ska jobba Mamma Mio, du skulle ju ha tjejmiddag.... ja minnet är kort hahaha
Faf: har det kommit en lite bebbe? Älskar när det är dags för folk att föda fram små nya gullungar.Det är så spännande,särskilt när man får vara en del i det hela som ni är nu
Jag jonbbar i natt...om det blir en långvariant av förlossning!
Detta är mitt 1000:e inlägg sedan jad blev medlem på FL
Var på en jättetrevlig tillställning igår kväll och mår som jag förtjänar idag tyvärr . Funderade alvarligt på att skubba men tog mig samman och masade mig iväg till skolan i a f idag *duktig*.
Tröttnade på Maximilians hosta och fick en läkartid igår. Visar sig att stackaren har öroninflamation. Inte konstigt att han är kinkig om nätterna.
halv 4 i natt föddes Linneas Lillasyster.
Mor och dotter ligger på patienthotellet och det blev en bra förlossning med endast lustgas Allt gick bra
Linneas pappa kommer om en halvtimme och hämtar henne. Har fått ett smakprov nu på hur det skulle vara att ha två barn hahahaha. Fast tvillingar snarare
Lilla snäckan.
När Linnea föddes så var vi också med... på sätt och vis
Vi skulle äta tacos hemma hos dem och jag och mamman hade varit på Netto och handlat. Jag tyckte att jag luktade äckligt (graviditetsnoja) och gick och tvättade mig och tog på deo på ena toaletten, och Susanne var på andra toaletten.
När jag kom ut så låg Susanne på soffan med handduk under sig,
och pratade med förlossningen.
Vattnet hade gått och Linnea var inte fixerad, så ambulansen kom.
När de kom fram så såg de väldigt fundersamma ut,
för min mage var större än Susannes hahaha
Några timmar senare var Linnea född
Myyyyyyyyyyyyys!!!
Åhh myyyyss..kan känna saknaden av när man låg där svettig och trött men med världens leende och luktade på sin nyfödde..mmm underbart.Skulle kunna ge miljoner för att få uppleva det igen..
Någon som har en tids maskin?
Aima: Hoppas du inte tar illa vid dig,kan förstå känslan av när du såg Julia,höll henne i din famn måste endå varit likvärdig känsla...Mitt efterlängtade barn.
Idag fyller jag 40!!!
Jag har idag:
flyttat in i en ny lägenhet på Island,
storhandlat,
shoppat barnmöbler på IKEA,
simmat 1000meter,
bjudit familjen på middag,
druckit en halv flaska rött.
I dag har det varit en bra dag.....
Katla, du har mycket att fira, examen, ny lägenhet och 40-års dag! Drick upp resten av flaskan så skålar jag med dig - Skål och stort grattis!!
Bamsekram från Trulsa
Är hemma och vårdar influensahostigamatvägrarEricsomintesoverpå nätterna...