Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
MM - då var det tur att inte vi stod och knackade på er dörr idag... vi hoppade över husvisningen. Förstod att det behövde en hel del arbete för att bli bra. Jag har väl ändå mitt hjärta inställt på att stanna här i stan någonstans. Sibbarp, Djupadal, Limhamn eller ditåt någonstans.
Hoppas Mimmlan blir bra snart!
Maxe-mannen var uppe i 39,4 igår kväll men efter en omgång alvedon så verkar den nu vara borta .
Binis - är i skolan mellan 13-15 den torsdagen så det fungerar inte så bra för mig. Är nästan alltid i skolan tis, ons och torsdag (och ibland måndagar och fredagar också...).
Så AOI - nu har jag lovat Matilda att hon ska få gå på en jätterolig fest hemma hos Julie så nu får DU hålla vad JAG lovat ! Ha det underbart i skärgården!
Eric är ju halvdansk och skulle behöva lite fastelvn, vi kommer gärna söndagen den 4 mars! Lördagen går också bra (M ska på gokart och herrmiddag...). Rolig idé AOI .
Nu är det sportlov............ MM, hotellverksamheten börjar....... Den här veckan har vi köpt hem halvfabrikatmat så att tonåringarna ska kunna serva sig och sina kompisar själva så mycket som möjligt. Jag blir tokig om jag inte kan lämna köket på hela veckan.
På torsdag (22:e) ska Eric på 2½-års kontroll kl. 10.00. Efter lunchsömnen, vid 14-tiden, är de som vill och kan bjudna hit på våfflor, lek och skitprat . Vi firar våffeldagen en månad för tidigt!
Ingen som vet hur man får tag i Katlas mamma?????
För övrigt (och inte alls kopplat till ovanstående): VET ni hur ont era barn har när de har öroninflammation? Jag vet!!!!! A har gett mig en förkylning som ledde till bihåleinflammation (den läker nog av sig själv, man behöver inte gå till doktorn) som ledde till öroninflammation (inkl sprucken trumhinna) och det gjorde nåt så djävulusiskt ont!
Jag kommer hädanefter aldrig bli irriterad över gnäll och gråt - även om man varit uppe hela natten!
Idag är Moa tillbaka på dagis efter att ha varit hemma förkyld och hostig i 1,5 vecka.
Men jag själv blir nog aldrig frisk, hostan håller i sedan 4,5 vecka och förutom det är jag förkyld
Nu har barnen nystädade och fina rum, är skönt att ha fått lite ordning där igen. Tyvärr varar det väl bara tills de kommer hem från dagis
Nästa städobjekt är lilla akvariet, har fått massor av luddiga alger i det
Nu ska jag snart hämta barnen
jag fyller år idag!
I morgon tar vi beslutet om huset....
Grattis på födelsedagen Mamma Mio!
Menar ni det huset vid golfbanan som du satte in länk till?
Spännande
Grattis Mamma Mio!
Cookie - nej jag vet inte hur ont en öroninflammation gör, jag hann bara till bihålestadiet innan jag blev frisk. Och det var inte att leka med det heller.
Och vad ska man göra när dottern med klagande röst säger "jag har feber, jag måste ha medicin". Tar tempen - ingen feber. "jag har ont i örat, jag måste ha medicin", "jag har ont i benen, jag måste ha medicin"... Har ungen verkligen ont, eller tycker hon bara att det är kul med medicin?? I alla fall så fick hon en dos alvedon innan läggdags nu, så det är allt säkrast att hon är frisk i morgon bitti Hon har trots allt varit lite skum i magen, gasig och halvlös, och lite hängig för det, annars är jag inte så pigg på att ge medicin förebyggande.
Grattis Mamma Mio! Gamla tanten - du fyller ju inte ens jämnt (om jag minns rätt blir det väl sisådär... äh, kanske vi inte talar om sånt?)
Mejram, angående antibiotika: jag tror att du och jag tycker lika i frågan, men mina senaste egna erfarenheter säger JA, JA, JA! när det gäller öronont.
Måste berätta: Jag pratade med A på lördagsmorgonen. Frågade om hon kom ihåg att mamma varit hos doktorn och fått medicin (jag fick anlita barnvakt ganska akut och det var inte jag som lade A på fredagskvällen) A: Men mamma, glass är den bästa medicinen!