Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Var inne på hemnet och kolla nu, det var väl "exklusivt vid golfbanan"? Ser jätetfint ut Hur är det ni ska göra om? Gillade ni ej köket?
Måste bara kännas tråkigt att lämna er nyrenoverade kök....
Här är vi insnöade, precis som alla andra gissa jag *ler*
tradition...
Nej det är inte tråkigt att lämna köket här...jag är trött på huset och trädgården...allt har förfallit eftersom Ulf jobbar mycket och jag sköter allt annat!
Vi vill inte göra om här en gång till liksom.
Köket skall likna det vi har nu, vi ska slå ut väggen mot vard. rummet, förlänga en halvmeter i full höjd, sen 1 m i 1,5 höjd så det blir mer öppet.
Vi ska ha köcksinredning på väggen mot hallen, liknande det vi har idag. Betongbänkskivor ska vi ha.
I stället för garageport blir det samma fönster som i vardagsrummet, 4 höga fönster.
Detta blir enklare eftersom det blir "nyckelfärdigt"...vi slipper bo i byggröran.
Det jobbigaste blir att tömma vinden i detta hus...fatta vad leksaker vi har...kom och hämta! Spel, pussel, ficherprize sjörövarskepp, garage, flexitrax........allt får säljas (billigt)
Mmm... nu blir jag ännu mer sugen på hus.
Hjälp med att välja mäklare - svårt att råda. Det måste KÄNNAS rätt. Kan vara en idé att se vem det är som säljer flest fastigheter (till högst priser ) i ert område. De har troligtvis ett bra kundunderlag med många sugna köpare.
Byggröra... usch ja, det hade vi tänkt bo i när vi ska renovera köket.
MM
Jag har redan bokat: (rensa ut o sätt pris- kanske vill du ha lite H&M kläder i utbyte HAHAHA)
Brio tågbana
Rutchbana om det finns nån
Sjörövarskepp (tentative)
Barnböcker, hela
Duplo Lego (helst djur)
Fler Hästar )
Bondgård
Bilar
Jag gjorde en utresning bland Julies saker o flyttade med dem till sommarstugan. Nu har hon bara .. inget kvar. Jo lite lego o lite hästar. Annars har vi bara babyleksaker.
VI e fortfarande sjuka *HOST HOST* (jag o jonathan)
Vi vill också ha hus. Men det finns inga bra just nu i stan.
Väntar på nybyggt i Bunkeflo men e faktiskt mer sugen på centrum (dva djupadal, hyllie). Men det ska vara stort o fräscht och inte kännas för gammalt (50-70tal), läs mörkt. Men sekelskiftes går ju bra...
MM, kan du inte ha en vindsloppis för järngänget?? Jag har flyttat så många gånger och rensat ut/gjort mig av med barnens leksaker i omgångar. Trodde ju inte att det skulle bli en knodd till..
AOI, jag hade bara handlat för drygt 7000 på H&M... det blev en bonus på 150kr. Hmmm, vad ska nu inhandlas??
Eric är sjuk - feber och hosta.
Vi vill ha nytt huslarm. Securitas aroundio har varit här och försökt sälja på oss deras system. Vi tycker att deras månadsavgift (drygt 300kr) är för dyr.. Sen kollade vi utbudet på internet. Vilken djungel.. Ni har diskuterat larm här inne. Någon som har tips på bra larmbolag?
Japp...en loppis kan vara på sin plats! Återkommer med plats dag och tid.
Larm kommer att ingå här i vårt hus ett tag..sector, med fria uttryckningar m.m...men det kostar också 295:-, när huset är sålt.
Kanonide med "visningslarm".
Vi fick vårt larm installerat i onsdags.Det blev Securitas 225 kronor i månaden.Valde dom för att dom inte har någon bindningstid utan endast 3 månaders uppsägningstid.Och skulle vi flytta så sätter dom upp ett nytt larm gratis till oss i det nya huset..det tyckte jag var toppen.
Är det någon som tänker fixa larm via dom så kan jag få skriva er som "tipsa en vän" för då kan jag få vara med i deras tävling om en resa
Förövrigt är jag redan astrött på denna vinter,killen som plogar ute på vår gård har lyckats två dagar i rad att göra en snövall precis utanför vår grind.. inte så himla lattjo att börja morgonen med att skotta för att kunna komma ut...grrrr
Stackars Matilda... Hennes mamma hade bara handlat på H&M för 5500 pix så hon kan knappt ha några kläder . Fick ändå bonus på 150 kr
. Undrar om det beror på att hon nästan bara har "märkes" kläder (som någon
alltid kommenterar)?!?
Vintern är hopplös; kräkiga magar, gröna näsor, hostiga munnar och varma pannor. Tror jag ska emigrera till varmare kontinent. Nu verkar i a f mina barn vara på bättringsväg (vågar man säga det?)
Krya på er alla sjuklingar.
Tur man bor i lägenhet så man slipper bli inplogad. Jag har hitintills haft tur med plogbilen som missat att ploga in min bil. Har däremot haft problem med att få in och ut barnen när jag parkerat. Vallarna ligger ju mot trottoaren också . Kul att de stora barnen fått snö på sitt sportlov men efter helgen får det gärna töa bort
Trevlig helg på er allihopa!