• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Mamma Mio

lägger in fler bilder på bla ichotellet för ev intresserade...kommit på hur kjag förminsar ulfs 1000000 pixelbilder

• Filur

Nu har vi fått igång vår bil igen, bra med snälla grannar som ville dra igång den Glad Nu har J kört till vår verkstadsgubbe för att få kolla vad som är fel.

MM: Tråkigt med din mamma, hoppas allt går bra.

• Mamma Mio

Allt är bra med mutti...idag....men hjärtat ska på kontroll igen för att se varför det slog så oregelbundet.

Handlat mat...kul.
    Not.
    Jag är stammis på ica maxi...varför kan de inte köra hem maten till mej??

• Tesselessan

Idag har jag varit på Skattkammarön,sonen skulle på kalas till min kompis dotter.Så smarta jag tänkte att jag kunde ta med min 7 månaders guddotter också så mamman i fråga kunde få vila en stund..
    Oj, vad man glömmer snabbt hur det är att ha småttingar..Och stackars liten var inte van vid den höga ljudvolymen Dessutom var hon astrött och skrek som jag vet inte vad..Räddningen var "mjölkbilen" kom (mamman då).Stackars lilla tulla.

Hur gör man om ett litet barn vägrar dricka ur nappflaska har ni något bra tips? Det hade underlättat så mycket om hon kunde (hon vill detta) dra ner på amningen lite så hon kunde få lite avlastning och få sova någon gång..

• Mamma Mio

Mitt tips är så himla kontroversiellt bara: Gilla läget och inse att småbarn inte ska lämnas bort.

Jag tror att det är meningen att man ska vara nära sin telning 24/7.
    Så kan alla som vill ställa upp och vara vänliga ställa upp med typ: Storhandla, ta hem tvättkorgen och återlämna tvätten tvättad och vikt, laga middag en kväll, damsuga av hela huset......ja allt annat...
    Kanske stötta i att det är en så OERHÖRD gåva att kunna förse barnet med mat så länge och att det faktiskt är en KORT tid av ens liv man ska agera ensam matbutik.

• Cookie

...dags för "smygisen" att skriva lite:

Är det inte nu i dagarna som Katla uppnår den aktningsvärda four-O-dagen???? Hipp hipp hurra för vår doktor Katla!!!! (Kanske missar jag grovt här, men min magkänsla säger åt mig att agera... och skulle jag ha fel för mig så får jag väl bjuda på det också! )

Idag har jag varit en bra mamma och varit på F&S med min tjej på gympa. Grymt kul tyckte Alva och mamman (moi!) tyckte ansträngningen var alldeles lagom. Riktigt kul var det också!

• Sommarlycka

Skönt att det är bättre med mamsen MM!

Tesselessan - Man får testa alla möjliga olika flaskor och tutar. Maximilian gillar Mam Mulitivent. Har hört att det är vanligt att "kinkiga" barn accepterar just den. Sen får man ju testa vid rätt tillfälle också; lite hungrig men absolut inte vrålhungrig. Men allt detta visste väl en ruttad 2-barnsmor redan Skrattande. Men är barnet sju månader så äter hon väl MAT också. Hon helammar väl inte längre?! Då brukar ju våra kära BVC-sjuksköterskor bli kinkiga

• Mamma Mio

Här kokas det mat...skall ha en tjejmiddag i kväll....om någon nu kommer......

Kram alla!

Detta är MIN sida, eller hur?

• Full av förhoppning
    borde själv laga mat fastän jag inte ska ha tjejmiddag, men vet inte när mannen kommer hem så jag avvaktar. Blir ändå bara falukorv och makaroner idag Räcka ut tungan

Ha en trevlig tjejmiddag.

I morgon ska vi till öppna förskolan för jag är ledig. Ska bli roligt, saknar det livet som bara den... vill inte jobbaFundersam

Köpte en tripp trapp stol igår (det var på tiden Förvånad) Och den är jättefin och Isabelle älskar den. Varje gång jag hittat en billig begagnad så hade någon annan redan ringt och bokat den, men denna gång hann jag först

Hade en produktiv dag också..  ner med skithatthyllan och upp med 6 skohyllor (ikeas redd) och ska ha upp minst 4 till... kanske 6 (har en jäkla massa skor) och sen fixade vi linneskåpet med trådbackar och grejer och slängde 4 par skor, 4 påslakanset och fula handdukar som inte används. Skönt att rensa ut en massa skit.
    Idag ska jag tvinga gubben att sätta upp en hylla vid matplatsen och gör han inte det så gör jag det själv och då får han skylla sig själv hahaha Flört 

ha det så bra allihopa!
    Ät inte gul snö
Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11