Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Vi var på teater idag, jag och stumpan, och såg Karius och Baktus (eller vad de nu heter). Lillan blev skiträdd redan innan föreställningen startade men lugnade ner sig när vi lämnade våra fina "front row" platser och satte oss uppe på balkongen istället.... jag hade jättekul men lillan hade det "modigt", enligt henne själv... för hon var ju rädd men tittade ändå.... modig!!!
Jag har haft svenska vänner på middag ikväll... trevligt att få prata svenska med nån...
Saknar mitt järngäng......
Herregud. Modig liten Katla som vågar se hemska tandtroll!
Vi hade ju också front row platser på Banankontakt. Och jag fick vara ställföreträdande mod till Mimmi flera gånger.
Välkomna alla småbarns föräldrar till sjukdomslandet. Med varma hälsningar om att sakernas tillstånd förändras med stigande ålder.
Alla hostor och snuver kommer att bli mer hanterliga med barn som kan fräsa själv.
Vet hur det är när alla infektioner bara går runt. Har själv haft TVÅ dunder förkylningar detta år.
Min lilla syster har inte fött ännu. Jag vill förlösa henne. Men hon vill inte. Det är ju bara jag som kan hjälpa henne, tycker jag
Nå ja, hon får väl se hur kul det är att föda snart v 42.
Här är det nu Emily som är sjukast, möjligtvis är det halsfluss, får se när hon vaknar igen.
Hon hade jätteont i halsen i går, åt ingen frukost alls nästan. På eftermiddagen var hon och jag hos mina föräldrar och släppte ut deras hundar. När vi skulle därifrån tänkte jag köra in till jourcentralen men då sa hon att hon var frisk. När vi kom hem åt hon lite och verkade bättre. Senare på kvällen var hon hängig och hade feber så något är fel. I morse grät hon och kräkte upp massor av slem
Jag ska ringa VC så fort de öppnar.
I går var Moa på Doris & Knäckebröderna med J, Emilys kompis och hennes pappa. Hon hade dansat framme vid scenen och haft jättekul
Och här är det kräksjuka. Linnea har kräkts och diarréat hela natten, jag har kört fyra tvättmaskiner med handdukar, försöker trycka i henne vätskeersättning och hon bara gråter efter vatten.
Maken är i Malmö och blöjorna är snart slut...
Tjolahopp, tjolahej
Kramar till er mejram (fast inte för nära för då blir väl jag också sjuk). Men lyckliga du som har egen tvättmaskin. När vi ligger och kräks här så samlar vi äckliga lakan och handukar på balkongen och får snällt vänta på vår tur i tvättstugan. Piiiiii... äckligt!
Skämt å sido, hoppas lilltjejen blir bra snart.
AOI - kan kanske vara Maximilians 3-dagasfeber som han fått. Det är grymt lång ikubationstid på den. Pussar på lillkillen på avstånd!
MM - envisas lillsyrran med att hålla lill*n inne?! Eller är det något på G. Spännande!
Trulsa - spontant säger jag att du ska låta tjejen åka om det betyder så mycket för henne. Är hon typen som går att lita på? Åker hon med vettiga vänner? Fast å andra sidan så har jag verkligen INGEN koll på hur det går till på de där rockfestivalerna .
Imorgon är det mäklarmässa på skolan. Tror ni det finns någon snäll själ som vill ge mig en praktikplats. By the way... är det någon som har några bra kontakter så får ni gärna hojta till. Utan 10 veckors praktik (behöver inte vara sammanhängande) så blir jag ingen mäklare... buh.
Men SL! Se till och praktisera på Svensk fastighetsförmedling! De ska ju sälja vårt hus!
Så kan du väl mäkla här i knutarna lite!
exiteme : garttis på födelsedagen!!!!
grattis ska det ju stå...
Mycket födelsedagar nu - grattis till dig också Exiteme!!
Jag har en utvecklingssamtalsperiod nu på kvällarna. Mars månad = jobbig. Ser fram emot påsklovet, då jag ska vara klar.