• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Full av förhoppning

vem ger 549 kr för en napp???

Har varit hos min gynläkare idag efter 40 dagar sedan mens och ändå inget plus. Har haft mensvärk i två veckor och mått dåligt. Det visade sig att mitt "system" inte satt igång sen missfallet så jag har fått utskrivet primolut nor som ska sätta igång mensen och göra den regelbunden.
    Skönt att det inte var nåt farligt iallafall...

• AnnaOnIce

Grattis MM till fødelsedag o Huskøp! Länka gärna till vilket hus ni har valt!

Här är vi också förkylda, ONT i halsen o Jonathan har en elak hosta. Han vaknar av hostan var 10e-20e minut. Har gett han lite mollipect, hoppas de inte blir lunginflammation av detta.
    14 dagars sjukdom nu. 3e gången vi missade simningen idag. suck.

Karlskrona (ingen gick väl in o kolla) var bra som vanligt.

Vi avvaktar om kalaset nästa helg, vill att vi ska vara friska. Måste få lite styrka så jag orkar arrangera. Julie skulle bli väldigt glad med kalas iallafall.

FaF: Om du haft mf är det väl klokt att låta kroppen vila en gång? Passa på att göra sånt som du inte kan göra sen, Drick vin, festa, SOV, gå på bio, banta eller vräk i dig mat (inget av dem ska man göra gravid), ät ostar, åk gokart, tivoli, gå på jympa mm ALLT det som jag saknade 2005-2006. Helt plötsligt går det vägen o du blir gravid då går det liksom inte att ändra på.
    Passa på att bearbeta allt jobbigt också för på något sätt blir allt förstärkt nä rman blir gravid o får bebis igen.
    Lite hormon piller kan dock ta, men tänk på att de kan vara cancer framkallande i äggstockarna.

Go natt.

• AnnaOnIce

btw.

Jag fick 550kr i pengar att handla för av H&M. Det var min bonus i år...

Jag hade tydligen spenderat 13.540kr 2006 på H&M bara. Var f-n tod de kläderna vägen, undrar jag??
    Tur att inte fler butiker räknar ut det sammanlagda jag spenderat.

• Full av förhoppning

Det är lugnt... och kroppen är vilad och allt ser bra ut. Har fått okstämpel från Gynläkaren, och det är mitt mf jag fick den 1 oktober som ställt till mina menscykler.

Jag gör allt det hela tiden som du tipsar om, jag sätter inte livet på paus för att vi försöker skaffa nr 2
    Pillerna ska sätta igång mensen som inte vill komma...

• Mamma Mio

Oh suck ANNA hur kan du shoppa så mycket på HM???? Så många fina kläder har de INTE!!!!!

Men du och de dina är alltid välklädda! Hur går det till!?

Ditt klädkonto slår mitt!

Tack för grattisar.

Och jag kollade campingen...men vill campa i din trädgård i stället!

Huset är det "södra huset", vi kommer göra garaget till kontor och ha en carport med förråd i stället.

Idag har jag frostat av typ 2dm snö från frysen, ngn av ungarna har inte stängt den och hej och hå....snow!

Situationsplan med sålda hus
    Entréfasad södra huset
    Söderfasad södra huset
  • Mamma Mio

Hus nr 5.
    Ni kan se på hemnet, i Kävlinge kommun. Järavallen.....
    Det ligger på golfbanan, och vi spelar inte golf, ännu.....

Köket ska byggas om rejält. Väggar inne ska flyttas. Men vi tror att detta kan bli ett bra boende för oss.

SL! Hjälp mej välja mäklare!!!!!!

• Mamma Mio
    Vi har direktkontakt med räddningsverket, vi som bor runt kärnkraftverket...på senaste tid har räddningsverket skrämt livet ur mej!
    Senaste varningen var när det fanns risk för storm...vår radio på två ställen i huset går i gång på max volym lyser ilsket rött och någon mässar om vad varningen gäller, förra gången var det 23.45.

Idag började man varna kl 05.30...hela huset studsar upp och vill att vi ska gå upp, snöoväder, håll er hemma, inga tåg går m.m

Suck...man måste vara morgonpigg.
  • Filur

MM: Grattis till husköpet Glad

Idag skulle jag till stan och även inom jobbet och hälsa på. Ingen har plogat på vårt område så bilen är än så länge insnöad i garaget Skrikandes
    Hoppas de kommer och gör det snart, iaf innan barnen ska hämtas. J fick bära Moa till dagis för hon kunde inte ta sig fram i drivorna, och pulkorna är insnöade i garaget.

Vår knasiga  gick ut i drivorna, var inte ute så länge men kom in med stora snöbollar under magen Skrattande

• Trulsa2

Hoho, god jul allihopa... Vilka drivor på uppfarten! Det kommer ta mig en timme att skotta fram bilen. Bvc-skötersan ringde precis. Hon är insnöad och kan inte komma till jobbet. Erics 2½-års kontroll blev framskjuten.

Jag förstår om ni inte kan ta er till min våffelträff idag. Synd, men vi får träffas en annan gång. Om fem veckor är det påsklov...

AOI, din campingplats känner jag redan till. Min mamma bor också i Karlskrona och vi har varit på studiebesök en midsommar på just den campingen. Det var en upplevelse full av traditon, midsommarkransar, flaggor i tusental, långbord och snappsar - helhäftigt!

MM, nu blir det att planera ett kök till... Men ett kärt nöje, du får ju ett splitternytt hus på köpet! Det ser skitsnyggt ut, lyxigt, trendigt, modernt och praktiskt. Mmmmmmmm, vilket läge .

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11