Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Sonen ringde kl 15...-Öhhh jag har utvecklingssamtal nu kl 16.30...
Ja ha ja sa jag...vem ska gå på det?
-Öhhhhdu kanske och pappa???
Ok, bara att prioritera om och sätta sig i skolan,...mest goda nyheter, lite sänkningsrisk i samhäll...pratar lite för mycket på franskan....annars toppen....SKöNT.
Svärmor tittade hit idag, vi tittade till huset..oh nu läääängtar jag ju verkligen. Fick komma in och titta i grannhuset...ska omvärdera standardköket lite...det är ju riktigt riktigt fint.
Så nytt och fint överallt.
Grattis Exiteme...jag funderade just på var hon höll hus idag....har inte fått nått kontroversiellt inlägg från henne på ett tag...så tråden härär lite tråkig faktiskt! kom hit igen Aima och Exiteme och håll igång intressanta ämnen!
Grattis Exiteme!
Här var det lugnt......
Jag kan kasta in ett inlägg; Ska vi fira kvinnodagen och i så fall hur? På radion tyckte dom att vi skulle fira med champagne
Här firade vi kvinnodagen med att jag skubbade från skolan, handlade & lagade mat!
Jag mår pest. Tror jag dragit på mig en bihålsinflamation. Ännu tråkigare är att det har nog min man också så nu slåss vi om de Rinixin-tabletter som jag hade kvar sedan förra. Matilda verkar frisk och även om Maximilian är lite extra gnällig så tror jag att han är OK.
AOI har legat inne på barnsjukhuset några dagar med Jonathan som hade början till lunginflamation och dålig syresättning av blodet. De ska få komma hem idag!
Nu ska vi ta och traska till Apoteket.
Trevlig helg!
I dag är båda barnen på dagis igen
Emily är bra från halsflussen som hon fick i lördags. Moa har varit lösare i magen (än vanligt) nu i några dagar men nu som vanligt igen. Det var tydligen något som gick på dagis för de bytte extra många stinkblöjor där denna veckan.
I morgon på dagen ska vi riva ut allt på vår toa där uppe, den ska helrenoveras. När den är klar ska den här nere fixas, ska bli så skönt att äntligen göra det...och ännu skönare när det är klart
Nu ska jag röja lite här hemma
Syster yster? fick idag 9 april 15.38 en gosse, 4160 samt 55cm lång. Namnet blir nog Bruno! Detta efter färgen på fostervattnet.
Får hon en flicka ska hon nohg heta Pink? Eller Violett.....
Mimmis uttal av Bruno var i dag Bögo.....hm.....vi får träna lite på det....
Bruno är fint - hette min morfar. Grattis till moster mio Fick du hjälpa till nu då?
Ute i friheten igen.
Det enda man vet när man ligger på sjukhus (barnsjukhus!) är att ingenting spelar roll egentligen, bara man får vara frisk!
Jag vill inte vara på sjukhus mer och int evara sjuk överhuvudtaget! Jag o mina barn ska nu vara friska framöver! Så.
Nu ska jag kolla till min lillkille, han ska inhalera kortison o astma medecin var 3e timme på dagen, men natten vill jag inte störa han för mycket. Penicillin 3ggr per dag o alvedon dygnet runt. Stakcarn, han är osm förbytt, bara trött o hängig o lite deppad.
Inte undra på att han är deppad, när han blir fasthållen flera gånger per dygn o tvingad i otäck medecin! På sjukhus fick han ha syrgasmask (grimma) en natt. Han skrek hlva natten medan jag höll fast den, o till slut tejpade fast den i ansiktet på han. Det var barnmisshandel.
Julie är mycket glad att mamma e hemma igen. Hon ringde flera gånger under veckan "Jag vill att du ska komma hem o sova brevve mig, du får inte vara hela tiden och dagen på sjukhus".
Hon sover numera i Pippi peruk hon fått av mig... gullunge.
kram