• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Mamma Mio
     = antal spyende personer i vårt hushåll idag.
    FörvånadFörvånad= förväntade att börja spy!
  • AnnaOnIce

MM Kräksjuka? Eller? VIlka har klarat sig hitills?

Inga fler sjukdomar här nu!!!!

• AnnaOnIce

Apropå utveckling.. idag jollrade eller pratjollrade Jonathan för första gången. Han har varit knäpptyst i 9mån och nu helt plötsligt öppnade han bara munnen och sa en harang som lät som svenska och innehäll DA. Han ropade också efter Thomas när han gick DAA DAAA! Äntligen!

Annars ger och tar han saker, släpper dem medvetet, klappar händer o fötter, high5, springer efter oss som en hund-i gå vagnen, leker tittut genom att hålla saker framför sig o ta bort dem, har fått en tand. Det syns att han förstår mycke tman pratar om. När jag säager att han skafå medecin slänger han sig bakåt, kniper igen munnen o slår framför sig.

Mat:
    Ammar! (svärmor var här idag och vad får man höra "Hur länge ska du bli ved med att amma egentligen?")
    Äter inte pure, men han gnagar själv bort kött på revbenspjäll, äter hamburgare-bitar, pomes frites, bullar, macka, chockladmuffins, potatismos och paprika.

Han går gärn o håller händerna men han går på tå. Hur han tänkt att han ska hålla balansen så vet jag inte.

stolt mamma till en liten prins.
  • Mamma Mio

Jag har klarat mej...men säg inget till nån....Max var ju magsjuk i torsdags...vi trodde han var matförgiftad.
    Ulf spydde i lördgskväll, Mimmi söndagsnattoch morgon...Tim spydde söndag eftermiddag.....

När blir det min tur?

• AnnaOnIce

Håll magsjukan långt borta från oss ! !

Väldigt vad dött det var i tråden, håller alla på med bebis verkstad eller ?

• Sommarlycka

Så ja, då var man inne i sjukdomsträsket igen... Efter två jobbiga nätter och feber så traskade vi till vårdcentralen i förmiddags. Troligtvis öroninflamationen som spökar och han åkte denna gången på en 10-dagarskur av den trevliga antibiotikan Kåvepenin... blä!

Utveckling...(för den intresserade) Maximilian är drygt 8½ månad och tar sig fram på ett sätt som påminner om krypning . Han försöker resa sig längs möbler och går med sin lära-gå-vagn men man får såklart vara beredd för han trillar en del. Han går från liggandes på golvet till sittandes på nolltid Skrattande (glad är jag att jag sänkte hans spjälsäng i helgen för ikväll satt han upp när jag kom in till honom).
    Han jollrar hejvilt och för någon vecka sedan började han säga mamamamamama men det har han slutat med igen Gråter.
    Inga tänder har han än men GUD VAD DET KLIAR I MUNNEN!
    Han sover fortfarande som en hossa (dvs jättedåligt, för er som inte är infödda skåningar). Han har inga direkta vakenperioder på natten men han vaknar OFTA.
    Han äter det jag serverar = burkmat, macka, kex, kanelsnäckor, godis, glass, kycklingfile, diverse frukt och grönsaker och så dricker han välling.
    Kort och gott - Han är min PRINS

• Cookie

Jag har blivit med lägenhet! ÄNTLIGEN! Det är inte helt enkelt att bo en fööööörtiåring (hej och hopp - acceptans var ordet för dagen!)och en snart treåring på 53 kvm! Jag har varit på jakt efter större lgh så länge och försökt fixa och trixa med bytesannonser och annat, men har nu fått en lgh utan att behöva bry mig om triangelbyten och sånt. Flytt blir det runt 1 juni (fast säg inget till Alva - hon vet inget än... )

Sååå lycklig!

• AnnaOnIce

Vi har 4-5 dagar kvar på vår 10dagars kåvepeninkur. Men vi fick en extra stark, den stinker och jag m¨år sååå dåligt att tvinga i den 3gånger per dag.

Idag hade vi premiär i sandlådan. Jonathan fick använda sina splitter nya PO.P överdragsbyxor och sitta ner i sanden. Till den hade han en blå vindfleece också PO.P. Allt av ett¨värde till 745kr! Så därför vill jag liksom säga det här, ifall det inte var någon som såg det! *skratt*
    Han tog några handfulla med sand och tuggade glatt och såg ut till att trivas.

Julie firade vårdagen med att bajsa i byxorna på lekplatsen (3km hemifrån) utan toalett.
    Tur som var hade jag extra kläder så hon fick stå där naken o huttra medan jag försökte byta så snabbt som möjligt.

Har handlat så mycket dumt på Tradera (skäms). Jag smyger in paketen så inte T ser. En dle av det vill jag inte ens använda. Jag blir bara besatt när jag loggar in där. Ska försöka sälja snart...

Vad gör ni andra ikväll? Är ni p Ullared allesamman?

eko
  • Full av förhoppning

Fick provsvar idag ang resistenta pneumokocker och jag var negativ tack och lov.
    Vi hade dock två barn på min avdelning som var smittade och som nu måste vara hemma (+ syskon) tills de fått två negativa tester i rad.

Har varit ledig idag och jag och Isabelle var på lekplatsen här i närheten i två omgångar. Mormor kom på besök och jag bakade sockerkaka på fyra minuter i min micropluskanna från tupperware
    Vi gick en runda runt Gullåkra mosse och tittade på svanar.
    Isabelle skulle tvunget ha med sin dockvagn som hon körde runt sin Ninna (Nallen hon inte kan leva utan) i.

I morgon börjar jag jobba klockan 7  men är ledig igen på onsdag Skrattande Då ska jag till öppna förskolan i malmö och sen träffa en kompis och åka till skattkammarön.

Ullared... i wish Men vet ni... det verkar som om jag sitter på Manhattan i påsk och dricker starbuckslatte Cool

Natti natti

Våren är här!!!!!!
  • Sommarlycka

Manhattan... gotti, gotti INTE alls avis

Vilket underbart väder, man blir ju bara såååååååå lycklig!!! Nästan lika lycklig som Cookie. Grattis till lägenheten! 

Mmm... Tradera, man blir lätt beroende. Tack och lov köper inte jag sååå mycket. Jag säljer ju faktiskt en hel del också Penga mun

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11