Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Jag kan inte ge några iskalla råd och tips till MM då jag inte vet vad saken gäller....
Hoppas dock att det löser sig oavsett vad det är.
Isabelle har nyss kaskadspytt upp sin alvedonvälling och fick efter dusch en stolpilla istället och somnade på 5 minuter. Stackars älskling
Vi är bjudna på fest i morgon och har tackat ja... mormor satte ultimatum att Isabelle inte får ha över 39,5 i feber under dagen i morgon, för då passar hon inte henne som tänkt.... Vet inte om jag med gott samvete kan gå på fest om hon har det ändå....
Har nu fått två utekatter.... de hittar tillbaka Helt fantastiskt... som bumeranger ungefär.
Manhattan verkar bli av, men inte 2-10 som det var tänkt.... Det blir kanske 5-14:e istället... vi får se.
Natti natti
Såg filmen Masjävlar. Jag kände igen ALLT. Det var som hämtat ur min ungdom (20-30), förutom att ja vände hem till Örebro istället för Dalarna. Haha.
Se filmen, den e super! Mycket bättre än "Såsom i himelen" etc.
Inte undra på att man flydde till Sthlm, Rom o Köpenhamn allt för att slippa hembränt o kaffe o kaka.
-
Tack för alla fikan idag. Både barnen var med hela dagen!!! Fika, Lunch, SHopping, Lekplats o fika igen hemma, m Sommarlycka o Detten! Perfekt Mammadag
Jag är nog den enda mamman med en dotter som sitter i syskonvagnen o ser tecknade Pippi på sin bärbara DVD på PO.P och Triangeln. Jag fick blickar... haha. Vad gör man inte för att få gå på stan med en 2½ åring. Hon var helt tyst o lugn. Hehe.
Nästa år blir det IPOD!
Hej på er alla godingar
Katlan och jag är fortfarande friska.... hon har faktiskt lyckats hålla sig utan sjukdom senaste 2 åren... spytt en gång och haft feber en kväll... men aldrig missat en dag på dagis!! Jag är helt lyrisk.. för spyor och diarre får man tilräckligt av på jobbet.
Kvinnan jag bodde med i Malmö behöver en Au-pair (i Malmö) från och med nu och minst 4 månader framåt... helst nån som pratar islänska eller svenska!! Känner ni nån tjej/kille över 17 år?
Jag jobbar som tokig och har aldrig tid för nåt... men nu i helgen har jag min 10 årigabrorsdotter här så då får man skärpa sig och gå till nåt köpcentrum och hitta på nåt kul... kanske barnteater...
Kram på er alla och må alla era problem lösas... som skit i vasken!! (källa: Mejram)
Jag sover ganska bra, men mest för att komma undan ångest....ångesten kommer liksom och går.
Vin dämpar...tack för det televerket.
Kan och vill inte berätta omständigheterna i la tråda....lite för privata bekymmer.
Men tack för tankarna!
Idag åker jag till min stora syster yster i Grönby för gourmetmatlagning och övernattning där.
Vill någon komma med på världens bästa föreläsning ang barn och barnuppfostran??
Jag har gått på den 2 gg´r redan tidigare år...men den är kanonbra, jag ska gå en gång till:
16/4 el 24/4 18.30-21.30! GRATIS!
Christina Skogman föreläser. Barnpsykolog från Ystad.
"UNGEN ÄR OMÖJLIG-VAD SKA JAG GÖRA?"
-När barnet sätter sig på tvären och vägrar?
- är krävande, gnälligt och missnöjt?
-trotsar och provocerar?
-förstör och sabbar när man försöker ordna det roligt och kul för barnet?
- Vad man kan göra för mer av och mindre av för att göra föräldraskapet lite enklare.
Jag minns att jag varit peppad efter varje föreläsning!
Mycket bra för personal på förskolor också!
En del sanningar kommer fram i ljuset
Förstår att du inte kan och vill berätta om så personliga saker i tråden, det hade inte jag heller gjort.
Var är föreläsningen, det lät jätteintressant!!! Både som förälder och förskollärare.
Ha så trevligt i Grönby!
Hoppas du mår bättre snart.
MM: Föreläsningen lät intressant, var är den någonstans?
Nu är vi hemkomna efter en lång dag på mässan med massor av gulliga och fina hundar. Vi åkte hemifrån redan 8.30 i morse så jag och barnen är trötta nu.
Får se om vi orkar åka dit i morgon med.
Nu ska jag fixa lite mat till oss så att tjejerna kan komma i säng sen.
Blir en lugn kväll framför tvn för mig
MM-föreläsningen lät väldigt intresannt!!
Var är den??
Binis-tyvärr kan jag inte avboka "min" tjej som ska dema för mig...Hade nog kännts lite konstigt men jag lovar att tänka på dig nästa gång
Har precis kommit hem från några kompisar efter en trevlig kväll. Andra kvällen på rad som Julia kommer i säng vid 22. Hon har varit jätteduktig även om det är en del "vill inte" innan hon kommer i säng.
Jag ska också på hundutställning imorgon- kanske ses vi där Filur Ser du mig kan du väl hälsa-tyvärr kommer jag inte ihåg hur du ser ut...
Du får dessutom berätta om du hittar något kul i Ullared på måndag. Själv ska jag ju dit på fredag
Faf- naaaa, så era katter kom tillbaka till er??
Hade ni lämnat bort dem i flytten?
Hahaha näää vi har bara börjat släppa ut dem nu när vi bor i hus Och det funkar jättebra. Så jag menar bara att de hittar tillbaka till vårt hus när de varit ute några timmar
Ikväll är mannen på fest och jag är hemma med febriga Bella. hon sover gott och jag såg fram emot en bra film jag har hyrt... så pratar jag med en kompis som säger att den är fransk och skitkass.... kul... det har jag helt missat...
Jaja nu ska jag gå och bilda mig en egen uppfattning.
natti natti
Trist att man inte kan vara mer personlig här, det kunde vi ju förut, men det e för många som smygläser o för få som lyssnar o ger råd, istället för pekpinnar.
Vi får träffas istället IRL ! När har du tid o ni andra?
fika.......
Fast jag tycker nog inte det är konstigt att man inte vill lägga ut någ superpersonligt på internet där vem som helst kan läsa... .. då är det nog bättre att ta sånt när man träffas tror jag
Jag vet iallafall att här finns folk som jag känner som känner till vissa av mina släktingar och vänner och därför kan jag inte skriva öppet om sånt....
Jag lyssnar gärna och ger råd och sen hoppas jag att de inte ska ses som pekpinnar.
Hade varit kul med fika men loppan är fortfarande sjuk och jag vet inte när det går över och när jag är ledig nästa gång....
Nu ska jag umgås med min familj, för Thomas åker halv fem i morgon bitti till Moskva
Kram på er